1
Vraag
2
Reacties
d831

Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Digitale radio ontvanger - geluid via tulp?

hoi wij hebben deze dgitale radio ontvanger (quantis qe317)

 

Alleen lukt het niet om het geluid via de tulp kabels op onze harmon kadon set te krijgen.

 

Op de foto's zie je de verschillende kanalen. Ik heb verschillende opties geprobeerd en natuurlijk op onze set de juiste source geselecteerd.

44 Reacties 44
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dat zou toch erg fraai zijn. Maar of we nog wat van @d831 gaan horen? Hoop het wel. Kan ook weer bruikbaar zijn voor anderen. Maar als het antwoord van Quantis was dat de stekker nog in het stopcontact moest, snap ik wel dat hij/zij hier verder mooi wegblijft... 😄

d831
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

ik heb contact gehad met harmon kardon. Op hun advies heb ik de cd source gekozen maar de truc zat hem in om de source niet handmatig te kiezen maar met de afstandsbediening op de juiste source te drukken. Toen deed die het meteen. Geluid is prachtig en helder.

 

Ik heb ook een andere splitter erop gezet voor 2 coax kabels.

 

Het is opgelost! Bedankt voor de hulp

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Goedemorgen @d831 

ik dacht dat je contact had gehad met Humax/Quantis. Dat is dus niet het geval, het ging om Harman Kardon. Maar ik vind hun antwoord wel bijzonder, want het zou niet mogen uitmaken of je de juiste ingang handmatig kiest op het apparaat zelf, of middels de afstandsbediening. Het moet allebei kunnen en werken.

 

Ik heb een stereo versterker en een surround receiver, en selecteer vaak de juiste ingang, zo je wilt source, op het apparaat zelf. Het lijkt er in jou geval op dat de source selector op je Harman Kardon niet goed werkt. Ik weet zo even niet welk type je hebt en of het om één knop gaat, een source selector dus, of wat aparte knoppen, maar begrijpen doe ik dit dus niet helemaal. Maar goed, het werkt, en dat is het belangrijkst. Maar ik kan niet geheel ontkennen dat het antwoord van Harman een beetje bij me knaagt. Ik zie het verschil niet tussen een handmatige selectie of via de afstandsbediening. 

Maar fijn dat je nog wat hebt laten weten. De stekker zat dus wel in de contactdoos... 😉

En goede keus, die splitter. En graag gedaan. 

Groet,
Willem

Ondersteuning Humax/Quantis electronics

d831
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Willem,

 

Onze set is al wat ouder ruim 13 jaar maar het geluid is nog super goed 😉

 

Ik vond het ook raar dat het via handmatig juiste source zoeken niet meteen lukte. Ze zeiden duidelijk dat ik het zo moest doen misschien werkt 'direct' activeren dan beter.

 

Het geluid is in iedergeval top! Bijna beter dan toen met de kabel 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Hoi @d831 

 

ik kan me er even niks bij indenken, en zie het verschil niet, omdat dit er eigenlijk niet is, maar vooruit maar. Hier doe ik het vaak zonder afstandsbediening als ik toch naar de set loop om een CD/SACD, Blu-ray of anders af te spelen. 

Maar het gaat erom dat je blij bent, en dat is gelukt zo te lezen. 😃 Leuk dat je er zo blij mee bent. Dat maakt al het geknoei het werkend te krijgen dan weer goed. 

Veel luisterplezier! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic