1
Vraag
2
Reacties
Anna56

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Digitale radio ontvanger geeft storing in signaal

We hebben deze week de nieuwe digitale radio ontvanger aangesloten op het tweegats aansluiting in de tv-poort. Omdat de televisie hier ook op aangesloten moet worden, hebben we er een splitter tussen gezet.

Wegens signaalstoring (met melding geen signaal) op de digitale radio ontvanger hebben we de kabels gecheckt door de radio rechtstreeks op het tweegats aansluiting te plaatsen. Dan lijkt het probleem opgelost. Dus een nieuwe splitter bij Ziggo besteld en deze ertussen geplaatst.

Probleem blijft (soms met en soms zonder melding geen signaal). Hoe lossen we dit op?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Anna56 , ik zal @Marije even wijzen op je bericht. Zij zal anders niet snel zien dat het voor haar is bedoeld. 

Ik heb net een topic aangemaakt over de storingen in het geluid als ook een XL/Horizon in gebruik is. Voortaan gaan deze setjes in de doos met de Quantis mee naar Ziggo. Daar heb je nu niets aan, maar ik kan wel bevestigen dat onderstaande werkt. Deze plaats je tussen de coax kabel, voor de Quantis. 

https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/gereedschap/braun-telecom-m-hpf-85/

Omdat dit een apparaatje is met F connectors, heb je er ook deze: 

 

https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/connector/technetix-f-connector-male-iec-male/

en deze bij nodig:

 

https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/connector/technetix-f-connector-female-iec-female/

 

 

Voor een setje ben je ongeveer 15 euro kwijt (zelf ook gekocht). Hoe Ziggo het voor nu afhandelt hoop ik in mijn topic te lezen:

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Belangrijke-info-voor-mensen-met-een-Quantis-QE317-digitale/t...




Bekijk in context

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @Anna56, zoals ik ook net in het topic van Willem heb gereageerd:

 

Voor nu wordt voor deze problemen een monteur ingepland, dat is ook de weg die we aanraden. De monteur constateert waar het probleem zit en plaatst kosteloos een filter indien nodig. Het zelf aanschaffen van een filter mag altijd, maar wordt niet vergoed. Het filter zit op dit moment nog niet in het pakket, omdat we deze simpelweg nog niet in grote getale hebben. Later gaat dit wijzigen.

 

Aan jou de keus, ga je zelf aan de slag of kunnen we een monteur voor je inplannen?

Bekijk in context

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Anna56 , Mark is deze periode bezig met andere werkzaamheden en daardoor is je DM aan hem even blijven liggen. Sorry hiervoor. 

Zoals toegezegd heb ik een werkbon aangemaakt voor een monteur. Je krijgt hier zo een bevestiging over per mail. Kun je geen monteur ontvangen op het ingeplande tijdstip? Geen probleem. Je kunt via je eigen MijnZiggo account eenvoudig deze afspraak verzetten naar een ander dagdeel.

Hou je ons op de hoogte van je ervaringen? Alvast bedankt! 

Bekijk in context

31 Reacties 31
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de digitale radio op aangesloten zit?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Anna56 wat voor splitter heb je gebruikt? Een POA01? Je hebt het over een 2-gaats AOP, althans, dat haal ik eruit, en dat is een oude. Wat voor Tv ontvanger/mediabox heb je voorts? De Quantis kan last hebben van het retoursignaal van een box als de XL. Je kan daarvoor een retourband stopfilter kopen:

 

https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/gereedschap/braun-telecom-m-hpf-85/

Omdat dit een apparaatje is met F connectors, heb je er ook deze: 

 

https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/connector/technetix-f-connector-male-iec-male/

en deze bij nodig:

 

https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/connector/technetix-f-connector-female-iec-female/

Ik heb recent zo'n setje besteld, want ook ik heb storingen en geluidsonderbrekingen. Als proef zou je de mediabox eerst eens even kunnen loskoppelen van de coax en alleen de Quantis aangesloten laten. 

Anna56
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

We hebben via ziggo een POA01 gekocht vanuit hun webshop.

De coaxkabel is aangesloten op 2-gats

Anna56_0-1633812521939.pngDe mediabox is van Horizon.

 

Ik snap wat je zegt, maar het kan toch niet zo zijn dat we radio en televisie van Ziggo hebben en dat ze een nieuw digitaal radio ontvanger aanbieden terwijl dat niet of onvoldoende past op hun systeem. Dan zou ik een complete set verwachten en niet dat we het maar moeten uitzoeken en allerlei andere spullen erbij moeten bestellen. 

 

Is dat raar wat ik zeg en verwacht?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Anna56 

 

een 2-gaats aansluiting is oud. Die kan beter worden vervangen voor een nieuwe. Dat doet Ziggo gratis. De Horizon, nu de XL, kan invloed uitoefenen op het signaal van de radiotuner van Quantis. Deze laatste past prima op hun systeem, maar er is waarschijnlijk geen rekening gehouden met het gegeven dat er storingen in het signaal kunnen ontstaan door het retour signaal van de Horizon/XL. Vaak komen bepaalde zaken er later nog uit. Ik ga dit dan ook bespreken met Humax/Quantis. 

Ik heb de Quantis QE317 hier net, speelt prima, maar vertoont ook met regelmaat signaalstoringen. En daar dat bij apparatuur vaker kan voorkomen, heb ik dus ook zo'n setje besteld, zoals aangegeven in de linken. 

Het is zeker niet gek wat je verwacht, maar Ziggo zal in beginsel niet hebben geweten dat dit kan spelen. IK ga de retourband stopfilter uitproberen, en dan eens kijken wat ik kan doen om deze erbij te gaan leveren. Maar weet niet of dat lukt. 

Maar voor je kosten maakt: haal de coax kabel naar de Horizon eens los, en ga dan radio luisteren. Als de Quantis het dan goed doet, weet je dus de oorzaak: het retoursignaal van de Horizon/XL. 

Groet, Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ik heb dit nogmaals getest:

Coax stekker uit de Horizon/XL genomen, dan de Quantis aan, geen enkel probleem meer te horen. Zodra de Horizon/XL weer word aangesloten gaat het mis. Het apparaatje wat ik in de linken noemde zal dus zeer waarschijnlijk de oplossing zijn. Voor dat geld ook nog te doen, maar ik snap de frustratie bij mensen als dit er nog bovenop komt. 

Ik dank hierbij nogmaals de persoon welke eerder de retourband stopfilter elders al benoemde. 

 

Ga het benoemen bij Humax/Quantis en hoop op een oplossing. Maar weet niet of deze snel voorhanden zal zijn. 

Word vervolgd. 

@Paul kunnen jullie hier eventueel ook nog wat mee? 

Anna56
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je tips:

- laten vervangen oudere aansluiting

- los halen kabel Horizon (lijkt op wat we al gedaan hebben door rechtstreeks aansluiten radio zonder splitter)

 

Na deze twee acties kom ik er op terug.

Bedankt voor je feedback

 

Vriendelijke groet, 

Anna

Klaasenhannie

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo heb ook de QE 317 vorige week geplaatst alle kabels en splinter zijn gecertificeerd toch geeft tv bij testen (997 ziggo) kabel verbinding niet goed als je de doorlus via QE 317 er weer uit haalt en rechtstreeks op mediabox zet is signaal goed, probleem zit in de radio ontvanger contact met ziggo heeft niets opgeleverd zij weten het niet, heb nu leverancier E mail gestuurd wacht hun reactie even af

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Klaasenhannie 

apparaten hebben vaak wel een optie door te lussen, maar je kan dit beter niet doen In bepaalde gevallen kan het prima werken, in andere gevallen niet. Dat het bij jullie niet werkt is geen fout in de Quantis, maar meer iets algemeens wat we vaker zien. Nu zal ik wellicht een iets andere reactie geven als de leverancier, waarbij ik niet weet of je daarmee Humax/Quantis bedoeld, maar daar verleen ik ondersteuning voor en ga dus af op eigen ervaringen bij testen etc. Nu heb ik de Quantis zelf nog maar kort in huis, maar heb al heel veel gedaan met de apparaten van Humax, en ook daarbij is doorlussen dus niet altijd een optie. 

Kom je niet weg met een POA01 splitter, bestel dan even een POA03UPC. Deze heeft Ziggo niet, maar is daar uiteraard wel gewoon te gebruiken. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Klaasenhannie

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo dank voor u reactie zal ter info even volgende wij hebben vrij nieuw huis zit ook alles in kabel glasvezel enz wij gebruiken nog de kabel binnenkomst AOB coax naar spliter ESX - 2 vanaf spliter naar modem en naar versterker, van versterker naar wand kamer, wand naar QE317 en uitgang naar mediabox, zoals gemeld kabelverbinding niet goed. Bij test ,Zonder QE317 prima, als ik u goed begrijp zou je de spliter voor de beide apparaten moeten zetten, dus coax van de wand ingang spliter uitgangen naar QE317 en andere naar mediabox.?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als dit.

 

Quantis aansluiting .jpg

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Klaasenhannie 

Met AOB zal je het AOP bedoelen. Is dat een nieuw model, ofwel een 1 gaats uitvoering? Is het mogelijk dat je wat foto's maakt en hier plaatst? Wat bedoel je met de splitter ESX2? Tegenwoordig plaatst met op het AOP nl. een POA01 (zal zo wat afbeeldingen plaatsen) en daarvan uit ga je naar het modem en de Tv. Of vanaf de splitter (POA) naar een signaalversterker, zoals in jullie geval. Hoe dat verder loopt is niet zo van belang, maar in jullie geval ga je dus vanaf de signaalversterker naar een aansluiting in de kamer. En daarvandaan hebben jullie de kabel dus naar de Quantis gebracht, en daarop door gelust naar de mediabox. En dat is niet goed

Om het nu even simpel te houden: Je kan in de kamer op de aansluiting een POA01 plaatsen, en daarvandaan ga je dan naar de Quantis en de mediabox. Ik zal een moderator vragen een POA01 naar je toe te sturen. Die is kosteloos. 

Dus kort samengevat: nog even alles rond het AOP maar even zo laten, en in de aansluiting in de kamer de POA01 plaatsen, waar vanuit je naar Quantis en mediabox gaat. Als er nog een of meer kabels nodig zijn kan Ziggo deze ook kosteloos leveren.

@Paul wil jij even zorgen dat er een POA01 naar @Klaasenhannie gaat, en wellicht ook nog wat kabels? Dat bespreken jullie maar even. 

Klaasenhannie

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dank voor info wacht even af tot de spullen er neem aan dat adres bekend is bij Ziggo 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Klaasenhannie je NAW gegevens kun je plaatsen in je community-profiel 

Klaasenhannie

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Misschien is het goed om instructie op Ziggo side aan te passen daar staat n.l doorlussen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Anna56, welkom hier op de Community!

 

Wat vreselijk balen dat je te maken hebt met signaalverlies. Je bent zelf al uitvoerig aan het testen geslagen en de Community ondersteunt je daar nu verder bij. Ik lees dat je zelf weer wat acties gaat uitvoeren. Ik kijk uit naar je terugkoppeling daarop en of het daarmee is opgelost!

 

Thanks voor de heads up, @willem-01. Ik zorg ervoor dat er een POA-01 splitter naar @Klaasenhannie toe gaat 😉

 

 

 

Klaasenhannie

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi ja als techneut had ik vrij snel door waar storing zat, jammer is dat bij Ziggo klantenservice te weinig kennis aanwezig is en dat instructie op de side niet klopt waardoor meer mensen in de problemen komen, ik wacht tot spliter komt. Gr 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Hai @Marije 

@Klaasenhannie noemt een goed punt over het doorlussen wat op de Ziggo site vermeld zou staan. Ik heb dat zelf niet gezien, maar goed, @Klaasenhannie geeft denk ik terecht aan dat het handig zou zijn dat aan te passen, want het doorlussen kan echt niet altijd. Nu komen mensen vanzelf weer deze kant op als ze tegen problemen gaan aanlopen, of ze gaan naar de helpdesk, maar dat voorkomen is natuurlijk beter, want het is niet erg je vragen hier voor te leggen, maar wel om eerst gefrustreerd te raken omdat het niet lukt of niet goed werkt. 

En dank voor het oppakken van de POA01. Klasse. 

Anna56
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dag Marije,

Ad 1 (laten vervangen oudere aansluiting) - nog niet over gebeld. Verwacht er niet teveel van, we hebben ook meerdere van deze punten door het huis heen (5x), maar alleen in de woonkamer zit er een splitte r tussen en ze zijn ook niet allemaal in gebruik. 

Ad 2 (los halen kabel Horizon), dan is er inderdaad geen verstoring meer. dit geldt ook als de radio zonder splitter direct wordt aangesloten of bij de splitter de connectie naar het Horizonkastje afgekoppeld is.

 

We hebben de digitale radio besteld omdat we nu de kamer aan het veranderen zijn, anders zouden we gewacht hebben op het moment van afsluiten analoge signaal. 

Het beeld wat mijn man had en ook door Willem-01 bevestigd lijkt is dat het een onvolkomenheid in de nieuwe situatie is en ik hoop dat door het uitrollen er meer klachten komen en vanuit Ziggo een adequate oplossing komt.

 

Hoever is dit nu al uitgerold? Klopt mijn verwachting?

Ik ben benieuwd naar je reactie, Marije. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Anna56 , ik zal @Marije even wijzen op je bericht. Zij zal anders niet snel zien dat het voor haar is bedoeld. 

Ik heb net een topic aangemaakt over de storingen in het geluid als ook een XL/Horizon in gebruik is. Voortaan gaan deze setjes in de doos met de Quantis mee naar Ziggo. Daar heb je nu niets aan, maar ik kan wel bevestigen dat onderstaande werkt. Deze plaats je tussen de coax kabel, voor de Quantis. 

https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/gereedschap/braun-telecom-m-hpf-85/

Omdat dit een apparaatje is met F connectors, heb je er ook deze: 

 

https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/connector/technetix-f-connector-male-iec-male/

en deze bij nodig:

 

https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/connector/technetix-f-connector-female-iec-female/

 

 

Voor een setje ben je ongeveer 15 euro kwijt (zelf ook gekocht). Hoe Ziggo het voor nu afhandelt hoop ik in mijn topic te lezen:

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Belangrijke-info-voor-mensen-met-een-Quantis-QE317-digitale/t...




E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic