1
Vraag
2
Reacties
OHENGST

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Digitale radio ontvanger - combineren met TV ontvanger?

Ik wil de digitale radio ontvanger van ZIGGO aanschaffen, maar ik gebruik al ruim 2 jaar de digitale televisie ontvanger. Kan ik deze twee omvormers combineren zodat ik mijn analoge tv-ontvanger kan blijven gebruiken?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Sluit de bijgevoegde scartkabel aan op een scart naar rca adapter, dan met duo-tulpkabeltje naar je versterker.

Bekijk in context

otmos

Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Je kunt inderdaad de quantis met tulpstekkertjes verbinden aan je analoge versterker maar als je echt prachtig geluid wilt hebben zou ik een digitaal naar analoge omvormer tussen de quantis en de analoge versterker plaatsen. Een wereld van verschil!

Bekijk in context

18 Reacties 18
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als je een Digitale ontvanger hebt kan je deze gewoon gebruiken via de TV kanalen, Analoog gaat er uit dan ben je al genoodzaakt een DAB+ of de huidige FM Radio aan te schaffen.

OHENGST
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Maar ZIGGO biedt nu een digitale radio ontvanger aan voor 50 euro. Vraag me af op welke plek mijn digitale TV-ontvanger dan geplaatst moet worden in het doorlussen van het TV signaal

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als je een Splitter in de AOP doet kan je digitaal je radio luisteren zie ook hier 

 

Digitale radio ontvanger 

 

Geschikt voor het ontvangen van je radio frequenties in digitale kwaliteit. Luister tot 61 digitale radiozenders. Met een display kan je makkelijk zien op welke zender je staat. Zenders wisselen en favoriete zenders instellen kan met de meegeleverde afstandsbediening

Sluit de tuner aan je bestaande stereoset via de meegeleverde tulpkabel.

Check je wandcontactdoos. Zit er al een kabel in je TV uitgang? Dan heb je wellicht een COAX splitter nodig, want je kunt niet meer de radio uitgang gebruiken. Die kan je hier ook bestellen.

Aantal 1
Kleur Zwart
Dimensies 3,5cm (hoogte), 15cm (breedte), 13,5cm (diepte)
Accessoires afstandsbediening, 2X AA batterijen, power adapter, tulp kabel
Merk Quantis
Garantie 2 jaar

Meer informatie over het gebruik van de Digitale radio ontvanger vind je hier.

OHENGST
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Met die COAX splitter op de tv-uitgang van de wandcontactdoos kan ik dus vanaf september de digitale radio ontvanger gaan inzetten terwijl de andere kant van de splitter het signaal doorstuurt naar mijn digitale TV- ontvanger? - bedankt Dave alvast voor je antwoord !

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Op de digitale tv ontvanger kun je ook de digitale radiozenders ontvangen.

OHENGST
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Op blz. 41 van de gebruiksaanwijzing voor deze digitale TV ontvanger zie ik de vraag 'Heb je je audio systeem aangesloten op de digitale ontvanger? Dan kun je het tv-scherm uitzetten nadat je de gewenste radiozender geselecteerd hebt.' Klinkt goed ! Maar op mijn analoge audio versterker zitten enkel 4 sets tulp-ingangen, terwijl tulp-uitgangen helaas niet op de digitale TV ontvanger zitten. Weet jij de oplossing Dave? Waarschijnlijk wel denk ik.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@OHENGST Yes, je kunt deze zeker van elkaar splitsen met behulp van een splitter! Heb je een splitter nodig? Dan stuur ik deze naar je op. 

 

 

Om de audio versterker op de digitale ontvanger aan te sluiten heb je een jack naar tulp kabel nodig.

 

 

OHENGST
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Lotte bedankt! - Volgende vraag: een jack naar tulp kabel ook nodig om de audio versterker op de digitale T V ontvanger aan te sluiten?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@OHENGST  schreef:

Op blz. 41 van de gebruiksaanwijzing voor deze digitale TV ontvanger zie ik de vraag 'Heb je je audio systeem aangesloten op de digitale ontvanger? Dan kun je het tv-scherm uitzetten nadat je de gewenste radiozender geselecteerd hebt.' Klinkt goed ! Maar op mijn analoge audio versterker zitten enkel 4 sets tulp-ingangen, terwijl tulp-uitgangen helaas niet op de digitale TV ontvanger zitten. Weet jij de oplossing Dave? Waarschijnlijk wel denk ik.


Omdat ik geen berichten krijg van de community (dit is in onderzoek.)

 

@OHENGST 

 @Lotte  geeft al een hele goede tip en in de Action verkopen ze heel vaak maar ook nog goedkoper is in bakken bij Kringloop winkels, daar kan je meestal voor € 0.50 cent tot gemiddeld € 2,- wel slagen. 

otmos

Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Voor het allermooiste geluid zou je een “digitaal naar analoge omvormer” kunnen kopen. De Quantis sluit je dan met een optisch kabeltje aan op die omvormer en de omvormer verbind je vervolgens met tulpstekkertjes aan je analoge versterker. Super geluid! Ik heb die omvormer gekocht bij Kabels en Meer voor € 27,50. 

OHENGST
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je tip Otmos.  Wil nog wel weten of een Jack-naar-tulp kabeltje ook verbonden moet worden tussen digitale TV (!!) ontvanger en audioversterker, omdat ik dus de radiokanalen die ik met het tv-signaal meekrijg wil gebruiken. Op dit moment zie ik nog geen antwoord onder jullie gewaardeerde reacties helaas. OHENGST

otmos

Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ik begrijp de vraag niet helemaal goed. De radiokanalen die je via het tv signaal binnenkrijgt kun je zowel via de digitale tv-ontvanger zelf als via die digitale radio-ontvanger quantis beluisteren. Waarbij aangetekend dat het geluid van de quantis vele malen beter is dan het geluid via de tv. Zeker als je er nog een digitaal naar analoge omvormer tussenplaatst. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Sluit de bijgevoegde scartkabel aan op een scart naar rca adapter, dan met duo-tulpkabeltje naar je versterker.

OHENGST
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Otmos: dus een optische audio kabel tussen digitale TV ontvanger en omvormer, en een 2x2 tulpkabel tussen die omvormer en de analoge audio versterker? 

otmos

Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Nee, een optische kabel tussen de digitale radio-ontvanger en de omvormer. De omvormer vervolgens met tulpstekkertjes aan je analoge versterker. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Waarom niet gebruik maken van de in het apparaat ingebouwde "omvormer"?

otmos

Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Je kunt inderdaad de quantis met tulpstekkertjes verbinden aan je analoge versterker maar als je echt prachtig geluid wilt hebben zou ik een digitaal naar analoge omvormer tussen de quantis en de analoge versterker plaatsen. Een wereld van verschil!

OHENGST
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Otmos, Lotte en Youriy  veel dank voor jullie reacties! Een en ander nu duidelijk geworden. Kijken welke oplossing we gaan kiezen. Goed weekend. - OHENGST

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic