1
Vraag
2
Reageer en help mee
AJ1

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Digitale radio ontvanger - Melding bij aanzetten & Geluid valt soms weg

Ik ben noodgedwongen overgestapt van analoog naar digitaal. De Quantis ontvanger geplaatst.  Alles werkt maar ik heb 2 vragen. Als ik de ontvanger aanzet vraagt hij elke keer "zenders zoeken" ik druk dan op OK en alles werkt weer. Is het normaal dat de ontvanger dit elke keer vraagt en kan ik dat uitzetten/overslaan omdat alle zenders al lang geladen zijn? Tweede vraag: sinds ik luister via de geplaatste ontvanger valt elk uur de zender 1 of 2 keer weg gedurende 1 sec. en speelt daarna gewoon weer door. Wat zou dat kunnen zijn

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Quantis op aangesloten zit?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @AJ1 

Niet echt handig dat er elke keer gezocht moet worden naar de zenders. We zien de foto's van de aansluiting graag tegemoet!

AJ1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

20210813_101923.jpg20210813_102040.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie een heel oude eerste wandcontactdoos met een heel oude splitter.

Nog uit de vorige eeuw? En dat is serieus bedoeld.

Het verwonderd me dat er in het geheel nog signaal doorkomt.

 

Bert_0-1629106429220.png

 

 

Ik vermoed dat er een gratis Ziggo monteur aan te pas moet gaan komen om dit hedendaags te maken.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

AJ1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Waar en hoe vraag ik een gratis monteur aan?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Bedankt voor de foto's @AJ1! Zoals @Bert al aangeeft is de aansluiting verouderd. Ik heb je een nieuwe splitter en kabel opgestuurd, deze heb je binnen 2-3 werkdagen in huis. De monteur heb ik ingepland op donderdag 19-08-2021  tussen 17:00-22:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak altijd verplaatsen via Mijn Ziggo. 

AJ1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen, De monteur is langs geweest en heeft het nodige vervangen zoals kabels, splitter en wandcontact doos. Alles doorgemeten en het binnenkomend signaal was prima. Alleen het probleem bleef hetzelfde dus volgens hem moet het probleem in de digitale ontvanger zitten. Ik heb gechat met de webshop (daar werd ik heen verwezen) en die sturen pas een nieuwe op als de oude door hun is ontvangen en waarschijnlijk eerst is afgekeurd. Dit kan dus wel even duren en zit ik al die tijd zonder radio. Ik kan ook een nieuwe kopen en de oude retour sturen en maar hopen dat ik mijn geld terug krijg. Het is jammer dat een monteur geen nieuwe ontvanger kan leveren en als de oude inderdaad kapot is deze gelijk weer kan meenemen. Dit is geen kritiek op de medewerkers van Ziggo maar wel op service systeem van Ziggo

AJ1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Monteur is langs geweest. Heeft wandcontactdoos, splitter en kabel vernieuwd, andere kabels en aansluitingen gecontroleerd. Daarna binnenkomend signaal gemeten en dat was uitstekend. Geadviseerd om een nieuwe ontvanger te kopen omdat het probleem alleen nog maar daar kon zitten. Nieuwe ontvanger gekocht en geplaatst maar het probleem van onregelmatig wegvallen is nog steeds aanwezig. Het probleem van steeds opnieuw zenders zoeken is over. Ik denk dat ik ermee moet leven want andere mogelijkheden zijn er niet meer.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey hallo @AJ1. Dank voor het delen van je bevindingen! Wat ontzettend zuur dat het na alle inspanningen nog steeds niet volledig is opgelost. Wel fijn dat je niet meer steeds naar de zenders moet zoeken, maar dat het onregelmatig wegvallen blijft is natuurlijk wel irritant. Andere diensten zoals tv/internet/telefonie werken verder wel probleemloos? 

 

AJ1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag Monica,

 

Internet en telefoon werken prima. De TV/Mediabox krijgen hetzelfde signaal als de Digitale Radio ontvanger. Ze zijn beide aangesloten op dezelfde splitter en de TV werkt probleemloos. Het was dus van de monteur niet zo raar dat hij dacht dat de ontvanger niet goed werkte. Maar helaas want het lijkt mij sterk dat beide ontvangers niet goed zijn. Maar als iemand nog een suggestie heeft houd ik me aanbevolen.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Fijn om te horen dat de rest in ieder geval goed werkt! Het lijkt mij inderdaad ook sterk dat beide ontvangers niet goed werken. Maar wellicht heeft iemand uit de Community dan toch nog de gouden tip? @Bert @robbo hebben jullie nog een idee? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Nog even hardop gedacht, kun je eens hier naar kijken?

 

Bert_0-1630070766574.png

 

AJ1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja ik heb dezelfde splitter (gekocht in ziggo webshop) zie fotp20210827_154012.jpg

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@AJ1 @Die coax de onderste van de foto. Is deze nog up to date ? Is dit de coax naar de quantis ? Even als test... een andere coax indien aanwezig

AJ1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Deze coax kabel verwisseld en terug gezet want het resultaat was hetzelfde. Alleen tot mijn schrik viel vrijdagavond ook het geluid van de tv een paar keer weg gedurende 1 á 2 sec. Het beeld liep gewoon door. Of dit met elkaar te maken heeft weet ik niet maar het was me niet eerder opgevallen. Het lijkt wel of het signaal van buiten af en toe wegvalt maar dan zou ook het beeld weg moeten vallen lijkt mij.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Heb je ook de tip van Bert uitgeprobeerd? Dat witte kapje? en zo zeker weet dat je aop splitter goed aangedrukt is?

franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

Ik zie nog iets op deze foto wat wel eens de reden van dit probleem zou kunnen zijn.

Op een uitgang die niet meer wordt gebruikt moet eigenlijk een afsluitweerstand van

75 Ohm worden gemonteerd. In dit geval dus op de nu ongebruikte radio uitgang.

Ik zie op de foto dat er naast die splitter die oude radio uitgang gewoon open is gebleven.

Zoek in dit forum maar eens op het woord "afsluitweerstand" En U zult zien dat er 

best wel een aantal vragen hier in staan waar dit de oplossing is.

Eventueel kan een elektronica hobbyist bij U in de straat gratis een dergelijk weerstandje

voor u monteren in een plugje, deze weerstanden kosten ongeveer 1 a 2 cent per stuk.

 

 

AJ1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sorry was ik even vergeten. Kapje eraf gehaald en zonder kapje teruggeplaatst maar geen resultaat. De suggestie van het weerstandje heb ik niet geprobeerd omdat dat niet helpt bij een wandcontactdoos maar alleen bij een los kabeleinde. Gelezen in de community. Ik blijf het vreemd vinden. Dit alles is begonnen toen ik overging naar digitaal radio luisteren en voor die tijd nog nooit problemen heb gehad (al 14 jaar) het enige wat veranderd is een splitter op de tv uitgang en een ontvanger. Daarna is er veel vernieuwd maar dat maakte geen enkel verschil. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Ja, dat schiet dan nog steeds niet lekker op, @AJ1. Wel dank voor het meewerken uiteraard, met die feedback kunnen @Bert en @robbo vast wel iets.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic