heemskerk44

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Digitale radio met Quantis

Goede dag

Sinds drie dagen maak ik gebruik van de Quantis, digitale radio, via de TV-aansluiting in de huiskamer.

De installatie was geen enkel probleem.

De radio-ontvangst is over het algemeen prima.

Wat me wel stoort, is dat het radiosignaal enkele keren per uur een kort moment (ongeveer 1 sec.) ophoudt.

Het is even stil en vrijwel direct hoor ik weer de radio.

Voorheen had ik dat probleem niet met de analoge radio-aansluiting.

Ik heb al een kwalitatief goede coaxkabel gebruikt tussen TV-muur-aansluiting en Quantis-kastje, maar dat maakt geen verschil. 

Ben ik de enige met dit euvel?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Dank voor de analyse allen! Monteur voor het AOP staat op de rol voor komende vrijdag 28e tussen 8-13 uur. Mocht dat niet passen, verzet de afspraak via Mijn Ziggo.
Bevestiging volgt nog via e-mail. Laat je weten hoe het gegaan is en of de haperingen weg zijn? Dat luistert wel zo lekker 🙂 



 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je nog andere mediaboxen?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Quantis op aangesloten zit?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Heb je wel het meegeleverde filter tussen de kabel en de Quantis geplaatst @heemskerk44 ? Het gaat om het retourband stopfilter. Als dat er onverhoopt niet bij zat kan een moderator deze nasturen. De Quantis heeft sowieso last van het retoursignaal van de mediabox XL, maar kan dat ook hebben van het retoursignaal van het modem, en het filter kan dat voorkomen. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

heemskerk44
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel voor je reactie.

Ik heb geen retourband stopfilter ontvangen bij de Quantis.  Ik zal Ziggo vragen er een op te sturen.

Ik heb trouwens zelf geen XLmediabox, maar een Horizon, maar dat zal waarschijnlijk weinig uitmaken.

Met dank

Willem

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@heemskerk44  schreef:

....Ik heb geen retourband stopfilter ontvangen bij de Quantis.  Ik zal Ziggo vragen er een op te sturen...


Zit deze niet ergens 'verstopt' in de doos van Quantis ?

Een Ziggo mod heeft uw postcode en huisnummer daarvoor nodig, zet u die in uw Ziggo profiel? Deze gegevens zijn alleen voor hun zichtbaar.

heemskerk44
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

nee, zeker weten.

Ik las ook later op de ziggo-site dat ze die niet meer erbij doen vanwege schaarste.

heemskerk44
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

quanttum.jpg

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Er moet een monteur naar je toe @heemskerk44 Deze aansluiting is zeer oud en een monteur moet deze vervangen. Maar ook de stekker links op de POA et dat losse kapje moet worden vernieuwd. Dat kan je wellicht zelf, en anders doet de monteur dat ook nog wel. Dat zullen de kosten niet zijn. 

Ik zal hierbij moderator @Erik S vragen een monteur naar je toe te sturen de ook het retourband stopfilter kan plaatsen. 

Groet, Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

De Horizon is later de XL geworden @heemskerk44 Die zijn dus in feite gelijk. Er kan iets verschil in zitten, maar beiden sturen het retoursignaal uit via de kabel. Het modem doet dat ook, en zelfs die kan issues veroorzaken. 

PS: zet even je gegevens in je profiel. Dan kan @Erik S een afspraak voor je regelen voor een monteur. Hij, of een andere moderator zal hier langskomen om alles te regelen. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Als aanvulling :

De Ziggo monteur vervangt gratis de AOP ( Ziggo aansluiting ) en vaak alle filters/splitters die daarop zitten. Tevens kan deze, op verzoek extra werkzaamheden uitvoeren ( b.v. die 'verschrikkelijk' 😮 witte plastic connector vervangen ), waarbij onderdelen goedkoop zijn en werktijd per 15 min. gerekend wordt. Bespreekt u dit vooraf de monteur bezig gaat.

heemskerk44
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel Willem,

Ik zal mijn adres invullen. Als jij een - via Erik - een monteur regelt, dan zullen de probleempjes opgelost worden.
Vriendelijke groet

Nico.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @heemskerk44 /Nico,

 

gaat goed komen. Ik hoop dat er maandag een moderator naar kijkt. 

Goed weekeinde.

Groet, Willem


Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Dank voor de analyse allen! Monteur voor het AOP staat op de rol voor komende vrijdag 28e tussen 8-13 uur. Mocht dat niet passen, verzet de afspraak via Mijn Ziggo.
Bevestiging volgt nog via e-mail. Laat je weten hoe het gegaan is en of de haperingen weg zijn? Dat luistert wel zo lekker 🙂 



 

Uitgelicht topic