Ontdek nu het Entertainment menu
Vanaf 2 oktober is de Mediabox Next en de Next Mini uitgerust met het nieuwe Entertainment menu. Hier ontdek je films en series uit je tv-pakket, krijg je in één overzicht de kijktips van streamingdie...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik wil digitale radio beluisteren en daarom heb ik de losse antennekabel van Ziggo ontvangen. Geluidskwaliteit radio is echter slecht met beperkt aantal zenders.
Echter uit alle berichten in deze community kan ik niet analyseren hoe ik mijn ZIggo Humax box moet aansluiten op mijn AKAI stereoinstallatie.
Mijn Humax box 5300C ( ongeveer 8 jaar oud) bevat de volgende ingangen/uitgangen:
SPDIF, Ethernet, HDMI ( wordt gebruikt voor LG OLED TV), Cable out en USB aansluiting
Mijn AKAI stereo bevat de volgende ingangen/uitgangen:
Tulip stekkers Line in
CD digital out
Heeft iemand advies voor mij hoe dit aan te sluiten met welke kabel of moet ik een andere mediabox aan Ziggo vragen?
Hartelijk dank
Henk
Opgelost! Ga naar oplossing.
@HDU Heeft je versterker een optische ingang / SPDIF?
Bert, mijn versterker heeft geen optische ingang. Ik ga oplossing van SteefB tav Tulip naar optische omvormer eerst onderzoeken of dit werkt.
Hartelijk dank voor de suggesties.
Henk
Aan SteefB,
Hartelijk dank voor je snelle reactie. tav de SPDIF omvormer. Welke Toslink kabel moet ik gebruiken tussen Humax 5300 en deze omvormer? Kabel met alleen Male contacten?
Inderdaad male/male eerlijk gezegd ken ik geen female optische kabels.
Ik heb de SPDIF naar tulp converter met de toslink kabel besteld bij Bol.com. Na ontvangst en installatie laat ik weer van mij horen. Ik ga horen hoed dit werkt.
Bedankt voor de info aan allen.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 2 oktober is de Mediabox Next en de Next Mini uitgerust met het nieuwe Entertainment menu. Hier ontdek je films en series uit je tv-pakket, krijg je in één overzicht de kijktips van streamingdie...