Vraag
Reacties
Oplossing
Nico B
Level 3

Digitale radio luisteren - TV uitzetten (Bose Mediacenter)

Hallo,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Ik heb mijn (oudere) Bose radio gekoppeld via een optische kabel aan mijn media nextbox om zo digitale radio te kunnen ontvangen. De afstandsbediening van de nextbox is ook gekoppeld en kan dus het geluid harder en zachter zetten. Ook kan ik radio luisteren via mijn nextbox over de radio. Normaal zou ik mijn tv moeten kunnen uitzetten om dan zo met mijn nextbox aan radio te kunnen luisteren. En dat is mijn probleem. Als ik mijn tv uitzet en de nextbox aan laat kan ik geen radio luisteren. Wat ik ook probeer, het probleem blijft. Twee keer gebeld met de technische dienst van Ziggo, zelfs die kunnen het niet oplossen. Kan iemand hier mij misschien helpen? Hoor het graag.  Alvast bedankt. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen
46 Reacties 46
Nico B
Level 3
Topicstarter

Teun, dolby uitgezet maar is niet de oplossing

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

Optische bron CBL•SAT
(TV, AUX)
Ingesteld voor een apparaat dat met een optische kabel is aangesloten op de
CBL•SAT AUDIO IN op het 3•2•1
®
@Nico B bovenstaande inz aangesloten optisch.  Dus selecteer eens 1 van deze bronnen . Ik ben bijna klaar . Ga zo even Verder verdiepen . Je hoort zsm 
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

Verder er moet wel haast een menu gedeelte zijn waar je een bron optisch kan uitdragen  of visa versa een optisch ingang een bron kan  toe kennen. @Nico B 

0 Kudos
Nico B
Level 3
Topicstarter

Dank je wel Robbo dat je dat voor mij wil uitzoeken. Heb het niet snel maar ben nu echt ten einde raad. Heb al deze bronnen geprobeerd en behalve op de bron tv krijg nergens het geluid van de radio door. Doe a.u.b. rustig aan, ik heb alle tijd. Ik ben je al dankbaar dat je het wil uitzoeken. 

0 Kudos
Nico B
Level 3
Topicstarter

Ik kan het echt niet vinden. Maar ik denk dat aan mezelf ligt en dat ik toch verkeerd zoek of iets verkeerds doe. 🙄🙄🙄

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

@Nico B Ik ga zo googlen, Maar het staat mij echt bij dat er een menu gedeelte moet zijn optische bronnen" vandaar uit kan je bv een bron toe kennen. bv aux etc

En weet zeker dat volume hard genoeg staat. Ik kan mij herinneren bij een vergelijkende vraag dat volume op zn laagst stond.. Even brainwave

0 Kudos
Nico B
Level 3
Topicstarter

Ik geloof je als zegt dat er zo'n menu is, ik kan het alleen niet vinden. Het zal echt wel zo zijn dat ik het niet juist zoek. Jou brainwave is zeker goeie. Heb ik dan ook als eerste getest of geluid niet uit stond of te stil. 

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

@Nico B Als het goed is in het menu mediacenter ea optische bron? ( blz 49) 

https://www.gebruikershandleiding.com/Bose-3.2.1-GS-Series-II/preview-handleiding-179920.html

(even van uitgaande juiste handleiding) Ik zat er vlgns mij niet ver naast. Standaard dus optisch uitgeschakeld, en moet mijn inziens nog geselecteerd worden. 

0 Kudos
Nico B
Level 3
Topicstarter

Dat had ik al gezien maar hoe kom ik in dat menu? Dat ik dus ook niet vinden.

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

@Nico B En speel om echt alles uit te sluiten nog eens met de menu van de Next. Probeer dus ook nog een dolby aan.  en evt volg signaal etc. probeer alles uit. Kijk ook even de instellingen bepaal je volume > selecteer daar de bose. 

0 Kudos
Nico B
Level 3
Topicstarter

Ik ga er morgen mee aan de slag. Ik laat je zeker weten of het me al dan niet is gelukt. Voor nu van harte bedankt voor je goede hulp.

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

@Nico B Ok iig via menu systeem inz Bose kan sub menu's oproepen. Weltrust en ik hoor je wel morgen.

0 Kudos
Nico B
Level 3
Topicstarter

Dank je. Jij ook wel te rusten.

0 Kudos
Nico B
Level 3
Topicstarter

Beste robbo,

Als eerst wil ik je van harte bedanken. Het is gelukt. Alles werkt nu zoals het moet werken. Het was inderdaad het 321 Bose mediacenter menu aanpassen naar optische bron. Maar ik kwam maar niet in dat menu. Zoals ik al zei lag dat dus aan mezelf. Ik kwam er vanmorgen achter dat ik de Bose niet had aangesloten op mijn tv. Heel stom van me. Dat aansluiten had ik zo voor elkaar en zo kon ik naar aanleiding van jou uitleg het mediacenter aanpassen en was alles dus zo voor elkaar. Nu staat de de Bose en de nextbox aan en de tv kan gewoon uit blijven. Het mooie van de nextbox is dat je tegen de afstandsbediening kan praten waarmee je een hoop met je stem kan bedienen op de nextbox.

Ben je heel dankbaar voor je hulp. 

Met vriendelijke groet,

Nico B

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

@Nico B Beste Nico,

Fijn om te horen dat mijn tips hebben geholpen! ik wens je veel luister plezier!

Fijn weekend! Gr Rob

0 Kudos
Nico B
Level 3
Topicstarter

We zijn al weer aan genieten van de radio. Ook het geluid is nu stukken beter.

Jij ook fijn weekend en groeten.

0 Kudos
Teun
Level 17

@robbo. Weer top gedaan hoor.

gr Teun.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Nico B , fijn om te lezen dat het geluid weer stukken beter is. Als je in de toekomst weer de hulp van onze Community leden kunt gebruiken, dan weet je waar je ons kunt vinden! 

0 Kudos
Pletzers
Level 5

Wij hebben hetzelfde probleem. Lukt niet. 

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Super frustrerend dat jij dit probleem ook ervaart, @Pletzers! Heb je de tips die in dit topic gegeven worden al uitgeprobeerd en hebben die geholpen? Zo niet, laat weten wat je verder ook nog hebt getest. Dan denken @robbo en @Teun vast graag met je mee :-).