Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Nico B
Level 3

Digitale radio luisteren - TV uitzetten (Bose Mediacenter)

Hallo,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Ik heb mijn (oudere) Bose radio gekoppeld via een optische kabel aan mijn media nextbox om zo digitale radio te kunnen ontvangen. De afstandsbediening van de nextbox is ook gekoppeld en kan dus het geluid harder en zachter zetten. Ook kan ik radio luisteren via mijn nextbox over de radio. Normaal zou ik mijn tv moeten kunnen uitzetten om dan zo met mijn nextbox aan radio te kunnen luisteren. En dat is mijn probleem. Als ik mijn tv uitzet en de nextbox aan laat kan ik geen radio luisteren. Wat ik ook probeer, het probleem blijft. Twee keer gebeld met de technische dienst van Ziggo, zelfs die kunnen het niet oplossen. Kan iemand hier mij misschien helpen? Hoor het graag.  Alvast bedankt. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
robbo
Level 20
T.E.A.M.

@Nico B Heb je ook aangegeven in een menu van de Bose 321 dat de bron waar je de Next heb op aangesloten via optisch / spdif inz audio moet gaan. Wellicht is nog analoge output geselecteerd tav van die bron.

Bekijk in context

Nico B
Level 3
Topicstarter

Beste robbo,

Als eerst wil ik je van harte bedanken. Het is gelukt. Alles werkt nu zoals het moet werken. Het was inderdaad het 321 Bose mediacenter menu aanpassen naar optische bron. Maar ik kwam maar niet in dat menu. Zoals ik al zei lag dat dus aan mezelf. Ik kwam er vanmorgen achter dat ik de Bose niet had aangesloten op mijn tv. Heel stom van me. Dat aansluiten had ik zo voor elkaar en zo kon ik naar aanleiding van jou uitleg het mediacenter aanpassen en was alles dus zo voor elkaar. Nu staat de de Bose en de nextbox aan en de tv kan gewoon uit blijven. Het mooie van de nextbox is dat je tegen de afstandsbediening kan praten waarmee je een hoop met je stem kan bedienen op de nextbox.

Ben je heel dankbaar voor je hulp. 

Met vriendelijke groet,

Nico B

Bekijk in context

0 Kudos
46 Reacties 46
Steefb
Level 20

Je hebt niet per ongeluk de optical kabel vanaf de tv naar de Bose aangesloten?

Schakelt de Bose misschien naar een andere ingang als de tv uitgaat?

0 Kudos
Nico B
Level 3
Topicstarter

Bedankt voor uw reactie Steefb.

Nee, de optische kabel is verbonden met mijn radio en nextbox en de Bose schakelt ook niet naar een andere ingang als de tv uitgaat. 

0 Kudos
Teun
Level 17

@Nico B . Ik zou haast denken dat je op je tv CEC hebt aanstaan. Oftewel, je zet je tv uit en dan gaat ook de next uit. Dit moet uit staan.  Welke tv heb je?

Teun.

0 Kudos
Nico B
Level 3
Topicstarter

Bedankt voor uw reactie Teun.

Nee, het is niet zo dat als ik de tv uitzet ook de nextbox uitgaat. 

Heb een Philips tv.

0 Kudos
Teun
Level 17

@Nico B. gewoon even een testje. Wat gebeurt er als je de next even niet aansluit met de hdmi kabel naar je tv? Dus decoder op radio zetten en hdmi er uit halen en dan tv uitzetten.

ps doet geen een radio station het meer?

Teun.

0 Kudos
Nico B
Level 3
Topicstarter

Als ik dat doe is alles weg. Wat ook logisch is, want alles op de nextbox  wordt gestuurd via de hdmi kabel. Dus ook de radio. Heb helaas geen hdmi aansluiting op mijn radio. 

0 Kudos
Teun
Level 17

Hallo @Nico B . Klopt, maar je geluid van de box gaat via de optische kabel. Daar heeft hdmi niets mee te maken, die zit immers niet op de bose aangesloten.

Teun.

0 Kudos
Nico B
Level 3
Topicstarter

Heb de test gedaan zoals je zei. Alles ging uit. Ook het geluid. Geen tv of radio of geluid.

0 Kudos
Teun
Level 17

@Nico B . Denk dat je een bose 321 hebt. Weet je absoluut zeker dat de optisch kabel in de next zit? Als je de test gedaan hebt zoals voorgesteld, moet hij blijven werken!

Teun.

0 Kudos
Nico B
Level 3
Topicstarter

Heb inderdaad en Bose 321 en ben absoluut zeker dat de optische kabel in de next zit. 

0 Kudos
Teun
Level 17

@Nico B. Duidelijk. heb je de next ook op stereo staan ipv dolby? Voor de rest zou ik het niet meer weten helaas.  Heb al veel 321 bose aangesloten (nog toen hij nieuw op markt kwam), maar dit probleem nog nooit gezien of meegemaakt? Erg vreemd.

Misschien dat een andere forum lid nog een idee heeft. Jij @robbo ?

Teun.

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

@Nico B Heb je ook aangegeven in een menu van de Bose 321 dat de bron waar je de Next heb op aangesloten via optisch / spdif inz audio moet gaan. Wellicht is nog analoge output geselecteerd tav van die bron.

Nico B
Level 3
Topicstarter

De next stond inderdaad op dolby. Wist niet dat dat van toepassing was. Nu uitgeschakeld. Straks even proberen. Laat het je weten. 

Nico B
Level 3
Topicstarter

Bedankt voor uw reactie robbo.

Heb het opgezocht in de handleiding van de 321 Bose maar niet over gevonden. Dus niets veranderd in het menu van de Bose. Weet u misschien hoe dat moet? 

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

@Nico B Welke versie van de Bose 321 heb Je? Ik meen dat je kan kiezen inz. Audio output video 1 , video 2, en aux  als je video 1 kiest dat dat de digitale output is. Alweer een tijd geleden dat ik hiermee andere hielp. Maar ik heb nu even andere bezig heden. Ik ga zo even googlen als je even de juiste versie Bose 321 doorgeeft..  Maar probeer eerst zelf de audio autput's

0 Kudos
Nico B
Level 3
Topicstarter

Ik probeer het zeker eerst zelf en laat het je weten. Alvast bedankt voor de info 

Nico B
Level 3
Topicstarter

Heb zelf even gekeken maar het probleem blijft. Heb de Bose 321series 2. Audio output video 1 en video 2 heb er niet op. Wel aux, cbl.sat en tv. Als ik de Bose op tv zet heb ik dus wel het geluid van de radio over de boxen maar zodra ik de tv uitzet (nextbox blijft wel aan staan) heb ik geen geluid meer

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

Maar geef even de versie door. Vlgns mij zijn er meerdere types Bose 321. 

0 Kudos
Nico B
Level 3
Topicstarter

De versie is of 3.2.1 series 2 of 3.2.1 GS series 2 of 3.2.1 GSX. Staat niet op de radio welke van de 3 het is

0 Kudos