1
Vraag
2
Reageer en help mee
Meindert-Jan

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Digitale radio instellen op Mediabox XL en Streamium MCi900

 

Voor het instellen van digitale radio wil ik mijn mediabox verbinden met mijn stereoapparaat. Ziggo geeft in het online stappenplan de keuze uit  een optische kabel, een HDMI-kabel of een tulpkabel. Op de Mediabox XL zit maar 1 DHMI-uitgang en deze gebruik ik al voor mijn tv-apparaat. Een optische uitgang zit wel op de mediabox, maar ik heb geen optische ingang op mijn stereoapparaat. Blijft dus over de tulpkabel.

Op de Mediabox XL zit een AUX Out (één opening, zie figuur), op mijn stereo zit een AUX IN L/R (twee openingen, zie afbeelding). Ik denk, dat ik een verbinding tussen beide apparaten kan maken met een tulp naar jack kabel (zie afbeelding).

Maar helemaal zeker ben ik niet. Daarom mijn vraag: is dit een goede verbinding of zie ik iets over het hoofd?

Mediabox XL (1).jpgStreamium MCi900 (1).jpgMeindertJan_0-1649491642691.jpeg

Uitgelicht
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Reacties
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Je kan de Media Box op een HDMI Splitter zetten en met behulp van Tulp stekker of optische Audio kabel naar je TV.

Maar als je een versterker hebt, ga je vanaf je TV naar de versterker of sound bar toe met de optische kabel of tulp stekker of HDMI dan kan je ook je geluid via de Media Box XL naar de versterker krijgen.

 

Hier is de Next verbonden met HDMI naar TV en optische audio kabel van TV naar Sound Bar heeft als resultaat door de TV Geluid instelling optische uitgang te geven dat alles via de Sound Bar werkt. Maar bij de radio moet wel de TV aan.

5 Reacties 5
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

je kunt idd met die kabel de mediabox xl op de stereo-installatie aansluiten

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Je kan de Media Box op een HDMI Splitter zetten en met behulp van Tulp stekker of optische Audio kabel naar je TV.

Maar als je een versterker hebt, ga je vanaf je TV naar de versterker of sound bar toe met de optische kabel of tulp stekker of HDMI dan kan je ook je geluid via de Media Box XL naar de versterker krijgen.

 

Hier is de Next verbonden met HDMI naar TV en optische audio kabel van TV naar Sound Bar heeft als resultaat door de TV Geluid instelling optische uitgang te geven dat alles via de Sound Bar werkt. Maar bij de radio moet wel de TV aan.

Meindert-Jan
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Dave

Je geeft me nu zoveel mogelijke oplossingen, dat ik het niet meer kan overzien. Naast de Mediabox XL heb ik de stereo installatie Streamium. Ik heb zelf een oplossing bedacht voor de verbinding van de mediabox met de stereo apparatuur om de digitale radiozenders van Ziggo via stereo te kunnen ontvangen.

De stereo heeft geen HDMI ingang en ook geen optische ingang.  Er is alleen een AUX ingang. Ik heb ook geen soundbar.

Mijn vraag was, of de verbinding, die ik had bedacht (AUX OUT op de Mediabox XL → AUX IN L/R op de stereo) in mijn geval de juiste oplossing is. Kun je dat bevestigen?

Meindert-Jan
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je reactie. Ik ga de kabel kopen!

MJ

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hai @Meindert-Jan! Hoe is het gegaan met de nieuwe kabel? Heb je deze al gekocht?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic