1
Vraag
2
Reacties
Alfredo

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Digitale radio - andere radiozender kiezen

Gaat lekker, na een hoop gedoe, eindelijk geluid uit mijn stereo installatie vanuit de mediabox next.

Maar moet ik nu de hele dag de mediabox aan laten staan en roepen naar de box als ik een andere radiozender wil hebben ??

De tuner om stations te kiezen werkt niet meer.

Heb al gelezen dat mensen dan de hele dag de TV aan moeten hebben, zo gek is het hier nog niet, maar zoals het nu gaat is het zeker geen verbetering.

Meer mensen problemen hiermee ??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Maar moet ik nu de hele dag de mediabox aan laten staan en roepen naar de box als ik een andere radiozender wil hebben ??"

 

Je tuner stond toch ook de hele dag aan als je radio luisterde?

Dat is hetzelfde met de next, het zijn beide ontvangers die het geluid op je versterker zetten.

 

"Heb al gelezen dat mensen dan de hele dag de TV aan moeten hebben, zo gek is het hier nog niet, maar zoals het nu gaat is het zeker geen verbetering."

Dat hoeft niet als ze hun mediabox via een versterker aansluiten.

 

Oude technieken verdwijnen nu eenmaal, dan is het altijd aanpassen en nieuwe wegen vinden.

Ziggo mag het radio signaal niet eens meer doorgeven zonder analoge TV volgens de mediawet.

Aanvankelijk had Ziggo per 1 januari 2017 al moeten stoppen met analoge radio, maar heeft tot 1 januari 2021 ontheffing gekregen om analoge radio door te blijven geven, maar Ziggo ging in 2021 nog gewoon door met de doorgifte. Ziggo heeft hiervoor wederom uitstel gekregen van het Commissariaat voor de Media.

 

Daarnaast heeft Ziggo de frequenties nodig voor een hogere internetsnelheid, dat kan niet op een andere plaats zitten in het nieuwe coax Docsis 3.1 systeem.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Maar moet ik nu de hele dag het modem aan laten staan en roepen naar de box als ik een andere radiozender wil hebben ??"

 

Het modem aan laten staan?

Wat bedoel je met modem?

Het modem is voor je internetverbinding.

Alfredo
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry 🤔 bedoel de mediabox, het modem staat uiteraard altijd aan

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het apparaat dat de radiosignalen ontvangt en/of verwerkt (in dit geval de mediabox) zal uiteraard aan moeten staan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Maar moet ik nu de hele dag de mediabox aan laten staan en roepen naar de box als ik een andere radiozender wil hebben ??"

 

Je tuner stond toch ook de hele dag aan als je radio luisterde?

Dat is hetzelfde met de next, het zijn beide ontvangers die het geluid op je versterker zetten.

 

"Heb al gelezen dat mensen dan de hele dag de TV aan moeten hebben, zo gek is het hier nog niet, maar zoals het nu gaat is het zeker geen verbetering."

Dat hoeft niet als ze hun mediabox via een versterker aansluiten.

 

Oude technieken verdwijnen nu eenmaal, dan is het altijd aanpassen en nieuwe wegen vinden.

Ziggo mag het radio signaal niet eens meer doorgeven zonder analoge TV volgens de mediawet.

Aanvankelijk had Ziggo per 1 januari 2017 al moeten stoppen met analoge radio, maar heeft tot 1 januari 2021 ontheffing gekregen om analoge radio door te blijven geven, maar Ziggo ging in 2021 nog gewoon door met de doorgifte. Ziggo heeft hiervoor wederom uitstel gekregen van het Commissariaat voor de Media.

 

Daarnaast heeft Ziggo de frequenties nodig voor een hogere internetsnelheid, dat kan niet op een andere plaats zitten in het nieuwe coax Docsis 3.1 systeem.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic