Geachte L.S.
Ik heb een vraag over het aanschaffen van een Digitale radio ontvanger van Ziggo.
In de muur zit de aansluiting met een drieweg splitter ( POA-31EC-NL ) en een SmartWifi modem wit.
En ik heb een radio cd speler met alleen een scart aansluiting.
Nu is mijn vraag kan ik de digitale radio met een scart verloop naar tulp aansluiten.
Ik heb nu de losse antenne aanhangen van Ziggo maar dat werkt niet goed.
Mvg, Jac van Hezel
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat zou moeten werken met deze verloopstekker (tulp naar SCART). Om welk merk + type radio/CD-speler gaat het?
De splitter (POA-3IEC-NL) kan het beste worden vervangen door een POA-01-A met IEC/F-kabel (groen/rood) voor het modem. De POA-3IEC-NL is achterhaald vanwege de in onbruik geraakte radio-uitgang.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat zou moeten werken met deze verloopstekker (tulp naar SCART). Om welk merk + type radio/CD-speler gaat het?
De splitter (POA-3IEC-NL) kan het beste worden vervangen door een POA-01-A met IEC/F-kabel (groen/rood) voor het modem. De POA-3IEC-NL is achterhaald vanwege de in onbruik geraakte radio-uitgang.
@van.hezel schreef:...Ik heb een vraag over het aanschaffen van een Digitale radio ontvanger van Ziggo.
In de muur zit de aansluiting met een drieweg splitter ( POA-31EC-NL ) en een SmartWifi modem wit.
En ik heb een radio cd speler met alleen een scart aansluiting.
Nu is mijn vraag kan ik de digitale radio met een scart verloop naar tulp aansluiten...
Hallo,
mag ik vragen voor welke zenders u de digitale radio van Ziggo wil aanschaffen ? Is dat voor zenders die alleen via Ziggo te beluisteren/zien zijn of zijn het de algemene publieke zenders?
In het eerste geval ( specifieke Ziggo zenders ), dan moet u inderdaad een Quantis QE317 hebben, maar voor de publieke zenders kan u beter een internetradio nemen. B.v. de Technisat DIGITRADIO 10 IR, deze ontvanger kost dan wel iets meer, maar daarmee kan u veel meer ontvangen, dan het aantal zenders wat Ziggo bied.
Het is namelijk o.a. ook een internet radio, dus is het aantal zenders oneindig groot en is CD kwaliteit zonder probleem haalbaar ( zo maar een lijstje ).
Een leuk visueel voorbeeld om te zien hoeveel internet zenders er zijn, is Radio Garden. Hier kan u met gemak, een hele week 'zenders-klikken' en dan hebt u nog maar een heel klein deel gehad. Al die zenders zijn ook via de Technisat te ontvangen.
Een nadeel van de digitale radio van Ziggo is, dat deze op de coax aangesloten moet worden. Stapt u ooit over naar een andere provider, dan hebt u helemaal niets meer aan dat apparaat.
Tevens bent u met de digitale radio van Ziggo 100% afhankelijk, van welke vrij toegankelijke ( = niet gecodeerde ) zenders Ziggo aanbied. Want de gecodeerde zender zijn niet met de Quantis te ontvangen.
Terzijde Ziggo levert al geruime tijd de Quantis Q317 niet meer. U zult deze elders moeten aanschaffen de gemiddelde prijs is € 75,00. Uiteraard willen we u niet op kosten jagen maar als u dan toch wilt of moet investeren dan kunt u beter uw huidige Radio CD speler vervangen. De genoemde Technisat is dan een prima keuze.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.