1
Vraag
2
Reacties
Antoon1953

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Digitale radio - Voice control NPO Radio 2 Soul & Jazz werkt niet

Goedemorgen.

De voice control voor NPO Radio 2 Soul & Jazz werkt niet. graag toevoegen.

 

Hoe kan ik de nummers van de "Radiozenderoverzicht Digitaal" gebruiken om met voice control of toetsenbord van de RC direct een radio zender te kiezen. Dus zonder dat de TV aanstaat! 

Als ik 817 of 17 ingeef wordt er overgeschakeld naar de TV 😞

 

Groet Antoon

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gooffy

Level 6
  • 102Posts
  • 3Oplossingen
  • 48Likes

Hier exact het zelfde hoor, ben er na lang oefenen achter gekomen dat de nadruk op & (and) ligt.

Blijf het raar vinden dat er geen cijfers aan de stationsnamen kunnen worden toegevoegd zodat "Radio 817" ook als opdracht gebruikt kan worden, lijkt mij een betere functie dan het toevoegen van allerlei commerciele apps die op de meeste tv's ook al te vinden zijn.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Antoon1953

Bedankt voor jouw melding. Ik ben gelijk aan het testen geslagen met de voice afstandsbediening en merk geen enkel probleem met het opzoeken van Radio 2 Soul and Jazz. Je moet het natuurlijk wel een beetje Jazzy uitspreken 😉
Lukt het jou inmiddels ook?

Aan de nummering heb je niets voor wat betreft de digitale radiozenders zoeken. Je kunt wel gewoon de zender omroepen en dan moet je bij deze zender uitkomen. 

Gooffy

Level 6
  • 102Posts
  • 3Oplossingen
  • 48Likes

Hier exact het zelfde hoor, ben er na lang oefenen achter gekomen dat de nadruk op & (and) ligt.

Blijf het raar vinden dat er geen cijfers aan de stationsnamen kunnen worden toegevoegd zodat "Radio 817" ook als opdracht gebruikt kan worden, lijkt mij een betere functie dan het toevoegen van allerlei commerciele apps die op de meeste tv's ook al te vinden zijn.

Antoon1953
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Helemaal met Gooffy eens. Helaas mijn vrouw lukt het niet 😞 Dus nu toch de Quantis DVB-C tuner gekocht, weer een kastje er bij. Gelukkig heb ik de Logitech harmony. Anders zou er 8 AB's op tafel liggen.

Vraag aan Jiri: Hoe wordt de spaak software getraind? 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Dat is een goede vraag, @Antoon1953 . De spraak software wordt getraind op basis van feedback. De spraak software heeft een self learning system. Deze leert automatisch van commando`s die vaak worden gebruikt. Dus als heel vaak een bepaald commando wordt gegeven waar nog geen 'actie' achter hangt, dan wordt dat verder geanalyseerd en aangepast.

Even voor de duidelijkheid, wij kunnen niet zien welke klant of welke afstandsbediening welk commando heeft ingevoerd. Voordat iemand begint over privacy 😉 

En om nog even terug te keren op je oorspronkelijke vraag: De commando voor NPO Radio 2 Soul & Jazz wordt inderdaad op dit moment niet goed / volledig opgepakt. Dit heb ik gelijk intern neergelegd bij de ontwikkelaars van de spraakbesturing. Hier wordt naar gekeken. Helaas is dit wel een tijdrovende klus, dus het kan even duren voordat dit aangepast is. 

Antoon1953
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hartelijk bedankt voor het duidelijke antwoord. Fijn om te weten dat het uiteindelijk goed komt👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic