1
Vraag
2
Reacties
akostermans

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Digitale radio: Via tulppluggen ontvangst?

Als ik  met de tulppluggen, van uit de digitale radio-ontvanger,  de de tulp ingang  van de cd speler op de ontvanger/versterker gebruik , en op de afstandsbediening de juiste knop (CD) heb gebruikt, heb ik dan radio ontvangst?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @akostermans /Ad,

 

daar bedoel ik de community mee. Als je de splitter nodig hebt, en de eventueel wat kabels, kan een moderator deze zo naar je toesturen. Laat dus even weten wat je nodig hebt, dan kan @Maud of een collega van haar je de juiste spullen toezenden. 

En als er nog wat is, komt ook dat wel in orde. We komen er altijd uit. 

Groet, Willem

Bekijk in context

13 Reacties 13
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

Ja ... mits u natuurlijk de digitale radio-ontvanger hebt aangezet ( en misschien daar het volume hoog genoeg hebt gezet ).

Als u aangeeft welke digitale radio-ontvanger en ontvanger/versterker u hebt, dan kunnen we hier ( als mede klanten ) u misschien beter helpen.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

De digitale radio zal ongetwijfeld de Quantis zijn, maar wat meer info is welkom, en foto's zijn daarbij zeer handig!

akostermans
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mijn tuner is de SONY STR DH 130  en de radio zal de ontvanger zijn van ZIGGO

 

Ik heb er geen foto van

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Ja hoor, dat gaat werken. Als je een mediabox gebruikt voor tv-ontvangst kun je die waarschijnlijk ook aansluiten op je sony receiver.

akostermans
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja hoor , ik gebruik een HUMAX 5200 c ,

Tesamen met een digitale ontvanger en de SONY STR DH 130 moet dat volgens mij lukken

 

 Hartelijk dank voor het meedenken

MVG

 

 

Bedankt

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"ik gebruik een HUMAX 5200 c ,

Tesamen met een digitale ontvanger en de SONY STR DH 130 moet dat volgens mij lukken"

Deze ontgaat me een beetje. Je geeft aan een Humax 5200c te hebben, maar je hebt het ook over een digitale ontvanger. Wat heb je nu precies dan? Maak daar anders eens een foto van. Want als je de 5200c al hebt, hoef je eigenlijk geen andere digitale tuner o.i.d. te hebben. Met de 5200c kan je ook radio luisteren, en nog veel meer zenders ontvangen als met de Quantis, als er een smartcard in de 5200c zit. En gezien de Humax 5200c ook een display heeft, is deze ook heel eenvoudig op de juiste zender in te stellen. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

akostermans
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Willem,

Even duidelijk:  Ik heb de HUMAXC 5200c en de Sony  STR DH 130    :  de QUANTIS heb ik NIET

Enkel de Humax en de Sony

Maar als je stelt dat ik ook radio kan luisteren met de  HUMAX  ( Daar zit een smartcard in,) daar ben ik zeer benieuwd naar hoe dat werkt

ALs je me dat kunt uitleggen , graag

Wat moet er met de coax kabels gebeuren , welke kabels om  beide apparaten  verbinden

Ik ben benieuwd

Bij deze alvast dank

Ad

 

aat

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @akostermans je hebt de Humax 5200c al aangesloten op de coaxkabel neem ik aan, want je zal deze al wel gebruiken voor Tv.

Voor radio luisteren hoeft er dan niet zoveel te veranderen als je een versterker o.i.d. hebt, want op de Humax is een analoge audio uitgang aanwezig in de vorm van tulp pluggen, en daarmee kan je deze op een versterker aansluiten. Mag op alle ingangen, behalve op de Phono ingang! 

Maar heb je een surround receiver dan kan de Humax eventueel ook middels de optische digitale uitgang op de receiver worden aangesloten. Het is dus heel simpel, en je hoeft dus niets te veranderen aan de coaxkabels. Je sluit de 5200c in feite net zo op een versterker/receiver/soundbar aan als bv. een CD speler. 

Op de afstandsbediening van de Humax kan je dan kiezen tussen TV en RADIO, en natuurlijk zo de zenders kiezen. Zorg wel dat het volume op de HUMAX voluit staat. 

akostermans
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goede middag, Willem

Allereerst heb wat web opnames toegevoegd, van de Sony achterzijde  en de Humax achterzijde

tevens een webopname van mijn wandcontactdoos van Ziggo. Ik hoop dat je ze kunt openen

(Dit is voor mij allemaal nieuw)

 

Terug naar uw bericht : ik begrijp dat ik niet tegelijk tv kan kijken en radio kan luisteren , ben dan juist?.

Dan zal ik toch evt een digitale radio-ontvanger moeten aanschaffen en deze moeten installeren conform het Ziggo-schema

 

Maar dan kom ik uit met mijn wandcontactdoos dat is de UHU-01  ( zie bijgevoegde afbeelding), die is anders dan die in het genoemde schema : Links-Modem, midden tv/radio en rechts -radio

kan de splitter POA-01B en/of POA-01 gebruikt worden bij deze contactdoos? 

Mogelijk beide? 

MVG

Ad

 

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@akostermans schreef:

"Terug naar uw bericht : ik begrijp dat ik niet tegelijk tv kan kijken en radio kan luisteren , ben dan juist?.

Dan zal ik toch evt een digitale radio-ontvanger moeten aanschaffen en deze moeten installeren conform het Ziggo-schema". 

Nee, dat kan inderdaad niet tegelijk. Vaak gebeurt dat ook niet, maar in bepaalde gevallen zal men graag ergens naar de radio willen luisteren en ergens anders Tv willen kijken. In dat geval is dan inderdaad een 2e mediabox nodig, of een digitale radio ontvanger. Die kan je aansluiten volgens dat schema, maar vaak kan je het best niet doorlussen op de Quantis als je deze zou nemen. Dan kan je via deze site een gratis POA01 splitter ontvangen, eventueel met wat kabels. 

"Maar dan kom ik uit met mijn wandcontactdoos dat is de UHU-01  ( zie bijgevoegde afbeelding), die is anders dan die in het genoemde schema : Links-Modem, midden tv/radio en rechts -radio

kan de splitter POA-01B en/of POA-01 gebruikt worden bij deze contactdoos?"

Ik zie op deze foto een oude splitter. Die moet worden vervangen, en de het AOP, waar deze op zit wellicht ook nog wel. Dat is dan voor Ziggo. Maar haal die splitter die er nu op zit er eens af. Meestal door iets te draaien, en dan voorzichtig naar je toe te trekken. In andere gevallen kan je deze zo verwijderen. Als het AOP ook oud is zal een monteur deze gratis vervangen. Deze zal er dan ook een POA01 op zetten. Doorgaans is dat de 1B. Ik zou er alleen geen 2 op gaan zetten. Splitter op splitter is minder raadzaam en staan Tv en radio op verschillende plaatsen zou je ook voor een POA03UPC kunnen kiezen. Die moet je dan wel zelf kopen. Het modem wordt dan, net als met de POA01 met een ander soort kabel aangesloten, welke Ziggo je ook kan leveren. 

 

Ik zie dat je een Humax hebt met analoge uitgangen, en die is natuurlijk heel simpel op je versterker aan te sluiten als je nog ingangen vrij hebt. Maar de Quantis heeft dezelfde aansluitingen, dus ook dat is heel eenvoudig te doen. 

 

Groet, Willem

akostermans
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alleen nog een vraag, welke site bedoel met een gratis splitter?

De rest begrijp ik denk ik wel, bedankt voor alle info

 

mvg

Ad

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @akostermans /Ad,

 

daar bedoel ik de community mee. Als je de splitter nodig hebt, en de eventueel wat kabels, kan een moderator deze zo naar je toesturen. Laat dus even weten wat je nodig hebt, dan kan @Maud of een collega van haar je de juiste spullen toezenden. 

En als er nog wat is, komt ook dat wel in orde. We komen er altijd uit. 

Groet, Willem

akostermans
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Willem,

Heel vriendelijk aangeboden, maar dat is niet nodig

Ik ga eerst bij  Ziggo te raden voor evt een contactdoos te vervangen, daarna zien ik wel

Bedankt voor alle advies en indien nodig meldt ik mij weer

 

Hartelijk dank

MVG

Ad

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic