1
Vraag
2
Reacties
Christine852

Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Digitale radio: Samsung Mediabox i.c.m. Bose Lifestyle

L.S.

 

Ik heb problemen met het omzetten van analoge naar digitale radio.

Ik heb de volgende apparaten/systemen:

- Samsung SMT-C7140 (mediabox)

- Bose Lifestyle stereo-installatie.

 

Op beide apparaten zitten de mogelijkheid voor het aansluiten van een SPDIF-kabel als van een tulp-kabel. Volgens de aanwijzingen op de Ziggo-website heb ik beide mogelijkheden geprobeerd. De SPDIF-kabel in de Samsung-mediabox en op het Bose-installatie in "Optical In". De tulp-kabel op de Samsung en in de Bose-installatie in AUX. Voor de volledigheid: uiteraard òf de SPDIF òf de tulp.

 

Beide mogelijkheden lukken niet.

 

Wellicht (en hopelijk) kan iemand mij adviseren.

Hartelijk dank.

 

51 Reacties 51
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"Nee, heb ik niet. Moet ik de SPDIF-kabel aansluiten op de SPDIF-mogelijkheid (Opitcal)?

Maar als ik het goed begrijp, dan moet ik toch ook de TV aanzetten?"

Noem het maar gewoon een optische kabel. Onder S/P-DIF valt nl. ook coaxiaal digitaal. 

Maar je sluit dus een optische kabel aan op de H3, wat maar op één manier kan, en die kabel loopt dan naar de Bose set, en gaat daarop naar 'Optisch in'. 

Maar de Tv moet wel even aan om de H3 in te stellen. Die heeft natuurlijk geen display...

Christine852
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nog even over nagedacht. Je moet dan via internet (laptop of i.d.) je kanalen kiezen, neem ik aan.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"Nog even over nagedacht. Je moet dan via internet (laptop of i.d.) je kanalen kiezen, neem ik aan".

Nee, bij de H3 zit een afstandsbediening en daarmee kies je dan op de H3 Internet radio. Is heel simpel. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Christine852  schreef:

Nog even over nagedacht. Je moet dan via internet (laptop of i.d.) je kanalen kiezen, neem ik aan.


@Willem-A1 zal hier meer over kunnen schrijven op de H3 zal een radio app geinstalleerd moeten worden ik neem aan dat dit wordt bedoeld met internet radio, of die optie nu zo makkelijk is om radio te luisteren betwijfel ik eerlijk gezegd. Dat laat ik aan Willem over.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@RoWi. 

Internet radio is al aanwezig, maar ik weet zo niet welke zenders er zoals aanwezig zijn. Ik luister zelden radio, maar gebruik de H3 wel. En daarop zijn al vrij veel apps aanwezig. En anders inderdaad nog een app installeren. Maar er loopt nu wel veel door elkaar:

Geluid via de mediabox;
via de QE317;

via de H3. 

@Christine852 moet eigenlijk gewoon een keuze maken, want anders is het straks niet meer te doen...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik zie dat de H3 nog steeds te koop en op voorraad is, zonder TV beeld vraag ik mij echt af hoe makkelijk je de radio start en zenders wisselt.

 

Het komt op mij over dat radio luisteren via de huidige mediabox en de Bose het meest eenvoudig is. Maar dat is inderdaad de eigen keuze.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

De H3 word niet meer gemaakt en de laatste zijn vaak zeer goedkoop te verkrijgen. Kinq, die ook in het pand bij Humax zit, had ze laatst al voor 25 euro, terwijl deze bij uitgifte 99 euro was. 

Inderdaad is een Tv of display nodig. Dat is een nadeel. Maar het is dan ook een mediaspeler, en die zal het meest voor de Tv worden gebruikt. 

Maar inderdaad gaat het met de mediabox of de Quantis nog het eenvoudigst. Ik zou zeggen: @Christine852 neem die laatste... 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Bij Humax is de H3 nu ook zo goedkoop zie ik... 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ik ga even rust nemen. Ik word een beetje dol en dat wil ik voorkomen. 

Christine852
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik weet dat ik een keuze moet maken. Ik kies voor de digitale radio, die heeft een display en dan hoef ik alleen de digitale radio en de Bose aan te zetten. Of via de QE317.

 

Via de Mediabox begrijp ik dat die na een bepaalde tijd in slaapstand gaat.

(Klopt, de HUMAX kostte ooit € 99,--.)

 

Ik wil jullie heel hartelijk danken met het meedenken en het snelle reageren op mijn vragen. Het waren er nogal wat. 🤔 😌 Ik wens jullie prettige feestdagen. Ik zal hiermee de het probleem als Opgelost markeren.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Samenvattend @Christine852 u heeft de keuze om € 50,00 uit te geven voor een extra apparaat terwijl de mogelijkheid voor radio luisteren via een mediabox al aanwezig is. Het abonnement aanpassen voor de Next laat ik bewust buiten beschouwing.

 

Wat nu slimmer is doe ik geen uitspraak over.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Zoveel vragen, en dan heb je zelf de oplossing... Nou ja, vooruit maar. @Christine852 als je de Quantis koopt bij Ziggo, en er zit geen retourband stopfilter bij, dan kan via de community (een moderator) een monteur worden geregeld die deze kosteloos plaatst. Die is nodig, want je hebt ook een XL. 

 

Maar goed, als er een monteur komt, sluit hij de Quantis wel voor je aan. 

Houd er wel rekening mee dat je niet alle zenders ontvangt met de Quantis. Zoals je zelf al hebt gezien werkt deze alleen met de vrije zenders. Maar goed, als je analoog gewend bent ga je zeer waarschijnlijk niets missen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic