1
Vraag
2
Reacties
Gscholten

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Digitale radio: Marantz SR 7005 aansluiten op Mediabox

Op basis van de handleiding van ziggo lukt het mij niet om mijn marantz receiver type SR 7005 aan te sluiten op de upc media box zodanig dat ik geluid op mijn stereo hoor. Kan iemand mij helpen om het correct aan te sluiten.?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Volgens de handleiding en gewoon via hdmi.

Handleiding Marantz SR7005 (pagina 48 van 114) (Nederlands) (gebruikershandleiding.com)

 

 

Vanaf de upc media box naar Set-top box en de tv op tv1 1 of 2.

Steefb_1-1634925622383.png

 

 

Het HDM-signaal wordt niet tegelijkertijd uitgestuurd door HDMI 1 en HDMI 2. Selecteer van te voren de aansluiting die u wilt gebruiken met “Monitor Out” (vblz.77) van het menu of met HDMI op de afstandsbediening of HDMI OUT op het hoofdtoestel.

 

 

 

Bekijk in context

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Gscholten 

 

heb je al meer apparaten aangesloten op de Marantz d.m.v. HDMI, optisch digitaal, of coaxiaal digitaal? Ik vraag dit omdat ik niet weet of je ervan op de hoogte bent dat je bij een Marantz een ingang, zoals hierboven genoemd, aan een bronknop moet toewijzen. Zo kun je bv. HDMI 1 onder de bronknop Tv zetten, Optisch 1 onder CD etc. Anders werken die ingangen niet. 

Als er al iets is dat via HDMI werkt, sluit dan even op die ingang van de receiver de mediabox aan. Is er dan geen geluid, dan weet je waar het aan ligt. Maar hou er ook rekening mee dat wanneer je middels HDMI aansluit, je wel altijd de receiver moet inschakelen om ook beeld op Tv te verkrijgen. In een aantal gevallen kan een receiver ook in stand-by worden gezet, maar dan moet deze een pass trough functie hebben en correct zijn ingesteld. Ik weet zo echter niet meer uit mijn hoofd, of de Marantz SR7005 deze al heeft. 

Anders kun je ook coaxiaal digitaal aansluiten. Maar ook dan dien je die ingang toe te wijzen aan een bronknop. 

Groet,

Willem


Bekijk in context

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke mediabox heb je precies?

Staat meestal onderop de mediabox.

Gscholten
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bert ik heb de media box van upc  serienummer ******* met smartcardhet is model no DCR7111/03

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke kabels en mogelijkheden heb je al geprobeerd?

Gscholten
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de volgende zaken geprobeerd

- de HDMI kabel vanuit de mediabox naar de diverse input mogelijkheden in de receiver

- de antenne kabel uit de mediabox naar de receiver.

-

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Gscholten  en @Bert Even het volgende als ik even een helpende hand aan mag bieden😊 Ik meen te weten dat deze mediabox gewoon een optische aansluiting heeft . *digtal *naast de rood/wit tulip aansluiting.  ( een coaxale) deze kan op de marantz coax optisch aan gesloten worden. Ik meen bij hulp aan andere dat deze zelfs 2 coax in aansluitingen heeft. DUS NIET VIA SPDIF inz de mediabox. Je hebt dus een digitale coax kabel nodig . Die je kan aansluiten. Even aan geven in een menu van de marentz  dat bron> inz audio optisch moet  weer geven. En evt in menu media box dat digital geselecteerd wordt. Ik weet niet of er specifiek toslink/(spdif) of coax wordt gevraagd. Verder kan altijd analoog nog ea .

 

https://www.allekabels.nl/audio_kabels/digital-coaxiaal-kabels/digitaal-coaxiaal-kabel.html

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Bedoel je dit aan mij? Zo ja geef ik toch duidelijk verschil aan... @youriy inz spdif/toslink x en digitale coaxale o... kabel die nog steeds op de meeste receivers aanwezig is.  Ik weet wat spdif inhoud... Maar wellicht heb je het niet tegen  mij... 😊

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ik heb het wel tegen jou , maar je hebt de inhoud van de pagina dus niet gelezen.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Wat haal ik dan door elkaar. je hebt een digitale coax kabel... en spdif.. de coaxale is alleen mogelijk bij deze upc mb. 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Ik heb het gelezen maar ben dr mee bekend... Is ook niet van toepassing bij deze mediabox. die heeft een digitale coax kabel nodig..zie link die ik geplaatst heb.. dat legde ik uit...Dus ik zie nog steeds in wat ik door elkaar hou..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een coaxiale kabel is een coax kabel met een koperen kern.

 

Bert_0-1634923230283.png

 

Bert_1-1634923763073.png

 

 

Een spif is een optische kabel die een glasvezel kern heeft en een andere uitgang / ingang heeft.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@robbo Ik vermoed een slip of the pen: " Ik meen te weten dat deze mediabox gewoon een optische aansluiting heeft ."

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Helemaal correct... Maar dat is de technische verhaal. In mijn uitleg gaf ik aan welke kabel er nodig is.... Dus ik begrijp nog steeds niet wat ik door elkaar haal. Verder best wel kennis over deze zaken en is bekend....wat verschil is.. maar sta open voor feedback hoor...of heb ik iets verkeerd verwoord.... Ik heb zelf een link geplaatst met juiste kabel... Maar wellicht begrijp ik niet wat Jority bedoelt... Gaf dus duidelijk aan * niet de spdif of toslink kabel*

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Ha dat dan  verkeerd. Verwoord   moet digitaal aansluit punt zijn ..of coax uit . Om .. Maar voor de rest bedoeling juiste kabel  is duidelijk..omschreven🙂 zo we zijn er uit....

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Volgens de handleiding en gewoon via hdmi.

Handleiding Marantz SR7005 (pagina 48 van 114) (Nederlands) (gebruikershandleiding.com)

 

 

Vanaf de upc media box naar Set-top box en de tv op tv1 1 of 2.

Steefb_1-1634925622383.png

 

 

Het HDM-signaal wordt niet tegelijkertijd uitgestuurd door HDMI 1 en HDMI 2. Selecteer van te voren de aansluiting die u wilt gebruiken met “Monitor Out” (vblz.77) van het menu of met HDMI op de afstandsbediening of HDMI OUT op het hoofdtoestel.

 

 

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@robbo , ik zal eens gewoon antwoord geven op je vraag aan @youriy en je niet laten raden. Je schreef dit:

 

1 "Ik meen te weten dat deze mediabox gewoon een optische aansluiting heeft . *digtal *naast de rood/wit tulip"

 

2 "deze kan op de marantz coax optisch aan gesloten worden". 

3 "Ik meen bij hulp aan andere dat deze zelfs 2 coax in aansluitingen heeft. DUS NIET VIA SPDIF inz de mediabox".

Dit is dus niet om je op fouten te wijzen, maar om duidelijk te maken waar het om gaat, want iemand daarna laten raden is niet mijn ding. 

In de eerste deel had je het dus over een optische aansluiting, uiteraard digitaal. Hebben veel apparaten, dus kan prima.

 

In het 2e deel had je het over een coax optisch aansluiting. Die bestaat dus niet, want het betreft een coaxiale digitale uitgang, óf een optische. Beide vallen overigens onder S/P-DIF (ook voor @Bert ) wat staat voor Sony/Philips Digital InterFace. 

In het 3e geef je aan dat de decoder/mediabox coaxiaal moet worden aangesloten en dat komt dus niet overeen met wat je eerder aangaf. Hier geef je ook aan dat dit NIET via S/P-DIF moet, maar coaxiaal is dus ook S/P-DIF. Alleen verloopt de transmissie dan elektrisch i.p.v. optisch. 

@robbo en @Bert ik hoop dat jullie, vooral jij @robbo , dit niet verkeerd opvat, maar nu duidelijk weet wat er door elkaar is gehaald. 

Groet,
Willem 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Gscholten 

 

heb je al meer apparaten aangesloten op de Marantz d.m.v. HDMI, optisch digitaal, of coaxiaal digitaal? Ik vraag dit omdat ik niet weet of je ervan op de hoogte bent dat je bij een Marantz een ingang, zoals hierboven genoemd, aan een bronknop moet toewijzen. Zo kun je bv. HDMI 1 onder de bronknop Tv zetten, Optisch 1 onder CD etc. Anders werken die ingangen niet. 

Als er al iets is dat via HDMI werkt, sluit dan even op die ingang van de receiver de mediabox aan. Is er dan geen geluid, dan weet je waar het aan ligt. Maar hou er ook rekening mee dat wanneer je middels HDMI aansluit, je wel altijd de receiver moet inschakelen om ook beeld op Tv te verkrijgen. In een aantal gevallen kan een receiver ook in stand-by worden gezet, maar dan moet deze een pass trough functie hebben en correct zijn ingesteld. Ik weet zo echter niet meer uit mijn hoofd, of de Marantz SR7005 deze al heeft. 

Anders kun je ook coaxiaal digitaal aansluiten. Maar ook dan dien je die ingang toe te wijzen aan een bronknop. 

Groet,

Willem


robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

nog eens mijn stukje nagelezen @Willem-A1 idd wat verwarrend opgeschreven.. had ook eigenlijk hoofdpijn  vandaar wat verwarrend opgeschreven  en wat gedachte loos...? Maar wilde toch tip aandragen.  en niet meteen door had wat er bedoeld was. Maar intentie was om evt de digitale coax kabel als tip aan te geven met link van afbeelding. Als hdmi niet lukte. Maar iig thx voor de feedback.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Gscholten ik heb nog even gezocht en zie dit: 

 
Marantz-SR7005. ht… HDMI Stand-by Pass Through. 

Je kan daar dus voor kiezen. Maar er zijn ook nog 3 optische, en 2 coaxiale digitale ingangen. 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic