1
Vraag
2
Reageer en help mee
Graafjan48

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Digitale radio: Geluid van de tuner hapert als TV aanstaat

Na de afschakelen van de analoge radio zenders naar digitaal, gebruik ik de digitale radio zenders van Ziggo. Nu het probleem . Het geluid van de de tuner versterker hapert continu, wanneer de tv uitstaat. Als de tv aanstaat heb ik dat probleem niet. Wat is er aan de hand?.

Mijn medianextbox is met een HDMI kabel aangesloten op mijn Onkyo TX NR 686 versterker.
Mijn Sony KD 43 XF 8577 tv is met een HDMI kabel verbonden met de Onkyo versterker.

( ARC aansluiting ) .  Ook het geluid van de mediabox naar de versterker met een optische kabel werkt niet.

Uitgelicht
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5556Reacties
  • 225Oplossingen
  • 4248Likes

@Jiri 
Zoals ik het begrijp speelt de TV van @Graafjan48 een storende factor en ik vraag me af of die TV wel op de HDMI-OUT van receiver zit aangesloten. Hierdoor krijgt de TV een uitgaand signaal en functioneert de TV louter als monitor zonder geluid. Als de TV op een HDMI-ingang zou zitten dan kán de receiver in de war raken.

Ik heb mijn receiver op dezelfde manier aangesloten; waardoor ik met de receiver regel welke HDMI-poort wordt gebruikt.

9 Reacties 9
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5556Posts
  • 225Oplossingen
  • 4248Likes

Dag @Graafjan48 

Het lijkt erop dat je de Mediabox Next prima hebt aangesloten. Ik neem ook aan de de TV op de HDMI-out van je Onkyo TX NR 686 hebt aangesloten? Je zou kunnen proberen om Mediabox Next eens aan te sluiten op de HDMI-1 (dus zonder ARC) om te zien hoe het dan werkt. Die optische kabel zou ik zelf niet gebruiken omdat de receiver dat zowel een optisch als  een HDMI-signaal krijgt.

Overigens heeft jouw receiver ook een netwerkpoort waardoor ook je via internet radio kunt luisteren, maar dat wist je waarschijnlijk al.🙂

Graafjan48
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je Wim. Ik zal het proberen.

groet Jan

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5556Posts
  • 225Oplossingen
  • 4248Likes

@Graafjan48 laat even weten of het inderdaad gaat werken en anders proberen we wat anders.

Graafjan48
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas Wim. De zenders vallen steeds uit voor een seconde of 2 tot 5.

Als ik het goed begrepen heb, heb ik de HDMI kabel in ingang 1 van de tv gedaan.

Ook in ingang 2 van de tv geeft het zelfde probleem.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5009Posts
  • 590Oplossingen
  • 1947Likes

Goedemorgen @Wim C. 

Zie jij de mogelijkheid vandaag/morgen dit draadje weer op te pakken met @Graafjan48?
Zo te lezen heeft hij nog steeds hulp nodig dus jouw input is meer dan welkom.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5556Posts
  • 225Oplossingen
  • 4248Likes

@Graafjan48 je luistert naar de radiozenders via je Mediabox Next? En als je TV kijkt heb je die haperingen niet?

Graafjan48
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als ik tv kijk heb ik die haperingen niet. Ook als de tv aan staat en ik luister naar een radiozender heb ik de haperingen niet.

Alleen als ik alleen de tuner-versterker aan heb dan hapert het geluid.

Haal ik vervolgens de HDMI kabel uit de tv dan hapert het geluid niet.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1001Likes

Dat volg ik niet helemaal, Graafjan48
Bij de eerste gevallen heb je de tuner/versterker ook aan staan neem ik aan?

Zo niet, hoe verloopt de aansluiting dan?
@Wim C. Heb jij nog opties?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5556Posts
  • 225Oplossingen
  • 4248Likes

@Jiri 
Zoals ik het begrijp speelt de TV van @Graafjan48 een storende factor en ik vraag me af of die TV wel op de HDMI-OUT van receiver zit aangesloten. Hierdoor krijgt de TV een uitgaand signaal en functioneert de TV louter als monitor zonder geluid. Als de TV op een HDMI-ingang zou zitten dan kán de receiver in de war raken.

Ik heb mijn receiver op dezelfde manier aangesloten; waardoor ik met de receiver regel welke HDMI-poort wordt gebruikt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic