Vraag
Reacties
Oplossing
henk0078
Level 3

Digitale ontvanger in combinatie met een HDD recorder en/of Videorecorder

Beste Ziggo
Ik heb van u de digitale ontvanger gekregen. U beschrijft de installatie van ontvanger naar TV via de scartkabel. Echter ik heb nu een aansluiting van mijn TV via de videorecorder en HDD recorder. Mijn vraag is hoe mijn videorecorder en HDD Recorder aan te sluiten in samenhang met de digitale ontvanger. Moet ik dan de scartkabel inpluggen in de HDD recorder? Graag een duidelijke uitleg van het aansluitschema dat helaas ontbreekt in uw installatieboekje

Groet
H van Glabbeek

--------------------------------------------------------------------------------
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
73 Reacties 73
henk0078
Level 3
Topicstarter
Moet ik misschien een ander netwerk ID instellen, voor brabant heb ik nu 43144 ingesteld klopt dat?
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Dit zijn, volgens mij, wel heel oude instellingen. henk0078
Ik weet niet of die nog goed werken.

Probeer deze eens:
Frequentie: 47400 of 474000
Netwerk-ID: 4444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
henk0078 je woonde toch in voormalig upc gebied. ?http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml Probeer deze codes dan vlgns deze lijst En symbool snelheid op 6900 dus niet automatisch Of 6875
robbo
Level 20
T.E.A.M.
henk0078Even een aanvulling op mijn vorige reactie. Geef even aan welk gebied je woont. Voormalig ziggo of voormalig upc . Dat is nog niet duidelijk voor mij. Voor fziggo tip van Bert en f upc tip van mij volgen.
0 Kudos
henk0078
Level 3
Topicstarter
Beste robbo,
Ik woon in een voormalig UPC gebied.
telefoon 040
Wat zijn hiervoor dan de instellingen op de 5200?
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
robbo Aha, ik las Brabant en dacht aan oud-Ziggo, maar rondom Eindhoven blijkt oud-UPC te zijn.
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
henk0078 43144/ 64.00 Brabant (HE Helmond) Probeer deze eens en 6900 als symbool
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Ging iets fout hier nu de juiste gegevens in mijn vorige reactie geplaatst.
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Is het nu gelukt nu? henk0078
0 Kudos
henk0078
Level 3
Topicstarter
Beste Robbo,
Ja met deze instellingen is het eindelijk gelukt.
Ik heb weliswaar niet alle HD zenders maar kan nu goed vooruit.
Heel erg bedankt voor je hulp.
Groet
Henk
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Ah goed om te horen! Gr Rob.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
henk0078 wrote:
Beste Robbo,
Groet
Henk
henk0078 wrote:
Beste Robbo,
Groet
Henk

Dag Henk, henk0078,

sorry dat ik het even heb laten afweten... Maar ik zie dat je het hebt over HD zenders, maar bij de free to air/vrije zenders welke je ontvangt zijn er maar 4 in HD. Als dat dus het geval is, klopt dit. Verder had ik al een lijstje gemaakt, maar heeft Bert deze aangevuld, met alle zenders welke je kan ontvangen.

Heb je een HD-ready Tv, stel dan de Humax in op 720P. Heb je een Full-HD Tv, stel dan de Humax in op 1080i. 1080P is niet mogelijk. Je kan dit ook na de installatie nog aanpassen bij de Humax door de V-Format toets te gebruiken, te vinden, onderaan de afstandsbediening. 1 keer drukken laat de instelling zien. Meerdere keren op de toets drukken doet de instelling van de resolutie veranderen.

Wellicht ten overvloede: al deze zenders zij ook op te nemen op de interne schijf. Om de Humax op te nemen in je netwerk kun je even bij mijn topics kijken, waarbij het werken met FTP is besproken. Je vind deze door op mijn naam te klikken.

Is er verder nog iets, lezen we dat wel. Maar ik denk dat je met wat experimenteren al ver komt. Gewoon het menu eens rustig doornemen kan ook goed helpen veel zaken te verhelderen.
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Er zijn 5 hd zenders in het free to air zender pakket dit zijn : npo 1,2 en 3
Ziggo tv
Ziggo sport.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
O, o, o, een zender vergeten. Valt weer mee zo eigenlijk: 5 HD zenders :relaxed:
0 Kudos
henk0078
Level 3
Topicstarter
Het is mij nog niet geheel duidelijk hoe ik opgenomen programma's met de 5200 over kan zetten op een DVD disc.
Op welke manier kan ik opgenomen programma's voordat ik ze op een schijfje zet ontdoen van overbodige reclame etc. Iets wat ik met mijn HDD recorder simpel kon doen.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
henk0078 wrote:
Het is mij nog niet geheel duidelijk hoe ik opgenomen programma's met de 5200 over kan zetten op een DVD disc.
Op welke manier kan ik opgenomen programma's voordat ik ze op een schijfje zet ontdoen van overbodige reclame etc. Iets wat ik met mijn HDD recorder simpel kon doen.

Je kan de decoder opnemen in je netwerk. Daarom verwees ik naar mijn topic over het werken met FTP. Maar je kan ook een DVD recorder aansluiten op de Humax. Wil je dat, laat het dan even weten.

Het is met de Humax niet mogelijk opnames te bewerken, zoals op een DVD recorder. Dat kan dus later pas als je via FTP zou werken. Let op: sluit je een DVD recorder aan op de Humax, dan kun je doorgaans niet eerst de opnames op de harde schijf van de recorder zetten en daarna pas op DVD. Je loopt dan n.l. nagenoeg altijd tegen een kopieerbeveiliging aan.

Je kan ook een externe schijf op de Humax aansluiten. Ook daarover heb ik ene topic gemaakt. Met de tips daar geplaatst, kun je de schijf dan laten inlezen door de PC en de bestanden op die manier overzetten en bewerken. Maar uiteraard kun je er ook voor kiezen de bestanden welke je wilt bewaren op een externe schijf te laten staan. Je kan dan wel het best deze schijf blijven gebruiken voor de Humax.

Je komt op mijn topics door op mijn naam te klikken.
0 Kudos
henk0078
Level 3
Topicstarter
Willem,
Ik heb nu via Fizella een verbinding kunnen maken tussen de 5200 en de PC en tevens een opgenomen bestand naar de PC overgeheveld.
Het is een MPEG2 bestand dat prima kan worden afgespeeld met de Windows media player.
Nu is mijn vraag hoe kan ik dit bestand bewerken. Bijv reclame verwijderen etc.
Verder wil ik dit bestand branden op een DVD vis de PC. Kun je me zeggen wat ik daarvoor moet doen.
Groet
Henk
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Dag Henk,

ik kon voor nu alleen dit vinden:

"Bestanden converteren;
De gekopieerde .ts-bestanden zullen meestal nog nabewerkt moeten worden bv. met het programma Windows Live Movie Maker. Ook het (betaalde) programma Magix Foto’s op CD & DVD de Luxe 10 kan worden gebruikt. Hiermee kun je gemakkelijk o.a. ongewenste begin- en eindstukken en reclames verwijderen. Je kunt er je video ook mee branden op DC, DVD (ook als AVCHD), BluRay of opslaan in ISO-formaat".

Ikzelf moet er ook nog e.e.a. van hebben, maar heb zoveel info dat ik het soms even kwijt ben...

Maar wellicht kun je hier al wat mee? Bij andere programma's zie je vaak issues, dus dat is niet altijd aan te raden.
0 Kudos
W00fer
Level 3
Een aantal opmerkingen:

-Het verschil tussen opnames op een conventionele HDD recorder met DVD brand functionaliteit en een Humax 5200C is dat deze geen vrije resolutie selectie heeft. Er is geen Long Play of Super Long Play te selecteren, wat bij de DVD-recorders wel kan en waardoor er meer op 1 schijfje past. Je zou de MPEG2 bestanden kunnen verkleinen via de PC maar dat is allemaal gedoe, vergeleken bij een recorder die dat on the fly doet.

-De 5200C kan geen reclame wegknippen, op de PC kan dat wel met Vegas Movie Studio van een paar tientjes.

-Je kunt volgens de 5200C handleiding sommige commerciële zenders niet doorspoelen die je hebt opgenomen, wat met een gewone DVD-recorder geen probleem is.

-De 5500C werkt in fUPC gebied trouwens ook met IRDETO codering(staat in het statusmenu), terwijl UPC de Nagravision encryptie gebruikt(e).

-Wat de 5200C wel heeft is opnames (in .TS) overzetten naar PC

-De 5200C kan ook radioprogramma's opnemen, wat een normale DVD recorder meestal niet kan
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Bij de Humax kun je ervoor kiezen de SD zenders op te nemen. Je kan dan meer op de schijf zetten. Sluit je er b.v. een DVD recorder op aan om zo opnames op DVD te zetten, kun je er dus voor kiezen die programma's al op te nemen in SD. Maar als je de opnames welke in HD zijn opgenomen op DVD zet via een DVD recorder komt het natuurlijk niet in HD op de DVD.

Inderdaad is het bewerken van bestanden niet mogelijk met de Humax, maar dat kan later alsnog als je met FTP werkt. De DVD recorder word niet meer gemaakt, en sterft dus uit, waarna je dus toch een andere keuze zal moeten maken. En het verdwijnen van het analoge signaal maakt de circel rond.

Er staat inderdaad in de handleiding dat het niet zou lukken sommige zenders door te spoelen, maar ik heb dat destijds weleens genoemd bij Humax, daar ik dit nog nooit heb meegemaakt en daar tevens nooit meldingen over heb gezien. Alle zenders zijn dus door en terug te spoelen na opname.

De 5500 werkt alleen met de free to air zenders. Maar beide systemen worden sinds enige tijd gebruikt. Overigens zijn in ieder geval de 5100, 5200, 5300, 5400 en 5050 ook bruikbaar in fUPC gebied. Maar ook dan alleen voor de vrije zenders. Een smartcard verkrijg je niet in dat gebied. Bij de 5500/5550 is het in het geheel niet mogelijk een smartcard te gebruiken.

De Humax is op te nemen in het netwerk om zo, beperkt, bestanden te delen. Beperkt, daar het geen mediaspeler is. Maar m.i. heb je meer aan de Humax modellen dan aan een DVD recorder. Deze laatste maakte ook nooit de fraaiste opnames, maar dat is natuurlijk logisch via een analoge tuner. Vanaf een decoder opnemen is dan al veel fraaier, mits de juiste instellingen worden gemaakt. En dit laat de Humax ook nog toe.
0 Kudos