Opgelost! Ga naar oplossing.
robbo wrote:
henk0078 Dit kan. En is geen probleem
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
robbo wrote:
henk0078 Dit kan. En is geen probleem
Be rt wrote:
Kan een splitter hier geen uitkomst brengen?
Coax splitter ---> kabel 1 naar Digitale ontvanger en HDMI naar TV en --->kabel 2 naar HDD recorder met scart naar TV.
Heeft de HDD recorder zijn eigen signaal en de Digitale ontvanger zijn eigen signaal.
Ben benieuwd.
henk0078 wrote:Lijkt mij een goede alternatief, en leuk om te lezen dat mij tip (aansluitmogelijkheid iig werkt)
Dank voor alle reacties.
Ik heb nu de volgende aansluitingen gemaakt:
De scart uitgang van de D.O. verbinden met de scart ingang (bij mij AV2) van de HDD recorder en de scart uitgang (AV1) van de HDD verbinden met de TV. De HDD instellen op AV2, dan wordt het signaal doorgegeven aan de TV. Je kijkt dan naar het kanaal ingesteld op de D.O.
Als je wilt opnemen programeer je de HDD (timer ) op de gewenste tijd en stelt het gewenste kanaal in op de D.O. Inderdaad kun je bij live opnamen alleen opnemen wat je ziet.
Een oplossing zou zijn een 2e D.O. aanschaffen (30 Euro) en inderdaad via een antennesplitter werken.
Antenne 1 naar D.O. 1 en naar de HDD en Antenne 2 via de D.O. 2 naar de TV.
Dit laatste heb ik niet geprobeerd. Graag jullie reactie
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.