Dag
gerdagjéén uitleg voor dit alles is er eigenlijk niet, daar er tal van mogelijkheden zijn. En het is wellicht niet even eenvoudig voor iedereen, en ook daar heb ik uiteraard zeer veel begrip voor, maar met de berichten welke je leest zou je wel wat verder moeten komen.
Ik denk echter niet dat Ziggo het allemaal in één bericht kan bundelen, vanwege de genoemde mogelijkheden. Er is n.l. veel meer dan wat er al is genoemd. Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat het niet raadzaam is als er eens een moderator op je vragen reageert.
Ik snap dus ook best dat het voor velen een confrontatie is, en ook Ziggo wil er alles aan doen mensen toch weer een beetje op weg te helpen, en daarom levert men de eerste, nieuwe Humax 5500c gratis in bruikleen aan diegenen welke alleen maar de mogelijkheid hebben analoog te kijken, en dus op een mooie manier kunnen overstappen naar digitaal, waarbij het dan echter wel om alleen de vrije zenders gaat. Maar ten opzichte van analoog gaat men er dan zeker op vooruit. Maar helaas is niet alle 'pijn' te verzachten. Voor mensen met een DVD recorder blijft het toch wat lastig...
Met een Humax, afhankelijk van het type, kun je inderdaad gebruik maken van FTP. Daar is wel wat kennis voor vereist, maar op die manier kun je dan (beperkt) bestanden uitwisselen met je PC. Het is dus ook mogelijk zo je opnames op de PC of een ander medium over te zetten.
Hier vind je daarover meer info: https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/uitleg-ftp-met-filezilla-client-voor-de-humax-23209
Dit is sowieso bruikbaar op de Humax 5200c. Ook al zou je in oud UPC gebied wonen kun je met dit model altijd alle zenders welke je daar wel kan ontvangen (de vrije zenders) opnemen op de interne schijf. De bestanden kunnen dan ook op een externe schijf worden overgezet:
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/tip-opnames-vanaf-de-humax-op-schijf-zetten-en-deze-laten-inlezen-door-de-pc-23291
De vooruitgang is in eerste instantie inderdaad een beter beeld, maar wellicht ook weer sneller Internet. En straks zal men ook ruimte moeten gaan maken/vinden voor 4K Tv. Heb je een HD-Ready of Full-HD Tv is het zeker een stuk fraaier als je digitaal gaat kijken. Dat zal je echt verbazen en zeker positief verrassen.
De Humax is natuurlijk niet te vergelijken met een DVD recorder, maar is wel een apparaat dat dus gebruik kan maken van FTP. Dat kan b.v. met de mediabox XL niet. Die heeft echter wel weer andere mogelijkheden, die ik nu even in het midden laat, maar met de Humax kun je dus opnemen in de kwaliteit van de uitzending/zender, je kan de opnames terug kijken en wissen, of dus via FTP overbrengen naar de PC. Maar dat gaat allemaal niet zo eenvoudig als bij de DVD recorder. Zo kun je op de Humax geen bestanden bewerken, dus geen reclames etc. verwijderen.
Maar je kan de Humax dus wel aansluiten op je DVD recorder om zo opnames vanaf de schijf van de Humax op DVD te zetten. Nadeel is daarbij wel dat je die opnames doorgaans niet eerst op de interne schijf van de DVD kan zetten, bewerken en dan op een DVD overzetten. Je zal dan nagenoeg altijd tegen een kopieerbeveiliging aanlopen, en dus moet de opname meteen op een DVD worden gezet.
Het is allemaal best ingewikkeld, maar nogmaals, één uitleg met alle gegevens erin is best moeilijk.
Maar ik zal vragen of
Anne H Ziggo er eens naar wil kijken.