Deze vraag kwam vaak voorbij bij mediaboxen met een analoge audiouitgang, maar de nieuwe Next heeft die 3,5 mm uitgang niet meer, alleen een digitale. Kan ik, ZONDER de TV aan te zetten, radio luisteren door de Next rechtstreeks aan te sluiten op mijn analoge versterker? Zou dat met een DAC moeten kunnen? Maakt dan ook nog uit of ik een dure of goedkope DAC gebruik?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Bert schreef:Deze worden veel gebruikt, geen klachten over gelezen: Omvormer van Optisch of Coaxiaal naar Tulp - Zet een digitaal coaxiaal of toslink signaal om naar ee...
Vanuit de Next met een optische kabel naar de DAC.
En dan b.v. met een tulp/tulp kabel of jack/tulp kabel naar je versterker, maar welke kabel is afhankelijk van de ingangen op je versterker.
Aanvulling :
Met een oplossing met tulp/RCA stekkers, kan alleen stereo geluid worden weergegeven.
DAC geinstalleerd; hij werkt prima! Radio kan ik bedienen via voice control; DAC plus kabeltje kostte 25 euro.
Bedankt allen voor het meedenken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Deze worden veel gebruikt, geen klachten over gelezen: Omvormer van Optisch of Coaxiaal naar Tulp - Zet een digitaal coaxiaal of toslink signaal om naar ee...
En dan b.v. met een tulp/tulp kabel of jack/tulp kabel naar je versterker, maar welke kabel is afhankelijk van de ingangen op je versterker.
@Bert schreef:Deze worden veel gebruikt, geen klachten over gelezen: Omvormer van Optisch of Coaxiaal naar Tulp - Zet een digitaal coaxiaal of toslink signaal om naar ee...
Aanvulling :
Met een oplossing met tulp/RCA stekkers, kan alleen stereo geluid worden weergegeven.
Ik ging ervan uit dat een analoge versterker alleen stereo kan weergeven.
@Bert schreef:Ik ging ervan uit dat een analoge versterker alleen stereo kan weergeven.
Wat noem je een 'analoge' versterker puur gebaseerd op de aansluitingen of de inwendige techniek?
Neem de FM dat werdt door Ziggo ook analoge radio genoemd terwijl er legio digitale FM radio's bestaan.
Wat dat betreft wordt de term analoog wel vaker verkeerd gebruikt.
Al heeft een versterker alleen maar tulp/rca aansluitingen is dat niet per definitie een analoog apparaat, doorgaans uiteraard wel, anders moet het signaal inwendig worden omgezet.
Bedankt voor de suggesties. Het gaat om een 'ouderwetse' stereoversterker met tulp/rca aansluitingen. Ik ga de genoemde DAC aanschaffen en zal t.z.t. laten weten hoe hij bevalt.
DAC geinstalleerd; hij werkt prima! Radio kan ik bedienen via voice control; DAC plus kabeltje kostte 25 euro.
@Hidde S. schreef:DAC geinstalleerd; hij werkt prima! Radio kan ik bedienen via voice control; DAC plus kabeltje kostte 25 euro.
Fijn dat het werkt zoals u wil.
Ter informatie van uw mede Ziggo klanten, hebt u besteld wat @Bert aangaf of hebt u een andere gekocht? Een link zo fijn, zodat mede klanten eventueel dezelfde kunnen kopen, waarvan ze nu weten, dat deze goed werkt.
Ja, zoals ik al aangaf heb ik de door @Bert gelinkte DAC en kabel aangeschaft; ook bij de door hem genoemde winkel. Beviel goed.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.