In de Ziggo instructie wordt alleen de mediabox genoemd, maar ik heb slechts een Ziggo digitale radio-ontvanger. Nadat het kabelsignaal voor radio gestopt was, wilde ik met een splitter een aftakking voor mijn radio maken, dus van het kabelsignaal met splitter met een coax naar IN op de digitale radio ontvanger, en dan van de OUT met een 2e coax
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Op deze Pagina Digitale radio ontvanger (Quantis QE317)
Staat precies hoe je deze kan installeren en met uitgbreide uitleg, hopelijk kom je hiermee verder, anders horen we dit graag.
Mocht je een splitter met een radio uitgang hebben, dan is dat niet de juiste. De Quantis moet op een video uitgang aangesloten worden .
Die beschreven opstelling heeft waarschijnlijk geen nut.
Elke FM tuner is simpelweg nutteloos zonder een losse FM antenne een coax daar heen heeft geen meerwaarde meer.
De QE317 is ter vervanging van jouw radio wat mogelijk nut heeft is een audio kabel tussen de QE317 en je radio als deze een ingang heeft.
De mediabox wordt genoemd omdat Ziggo voor gemak kiest. In plaats van mediabox kan je daar ook TV met of zonder CI module en smartcard lezen. De doorlus van de QE 317 is bedoelt voor een TV of Mediabox niet voor een FM tuner.
Een splitter bij voorkeur de POA -1 B is om het signaal naar een TV en tweede apparaat zoals een modem te sturen of als je geen internet afneemt naar de QE 317 of een tweede TV. De splitter komt zoals gemeld op de uitgang TV, als je nog een twee gats contactdoos hebt.
Het lijkt erop dat er in de verstrekte informatie iets niet duidelijk genoeg is.
Op de splitter die @Steefb aangeeft is de omschijving via de handleiding die ik heb gegeven toch duidelijk, of mis ik iets, dan kan ik beter maar stoppen met advies geven en me tijd ergens anders aan besteden.
@Dave schreef:Op de splitter die @Steefb aangeeft is de omschijving via de handleiding die ik heb gegeven toch duidelijk, of mis ik iets, dan kan ik beter maar stoppen met advies geven en me tijd ergens anders aan besteden.
De denkwijze van de topic starter was fout daar gaat het om in mijn reactie, dat heb ik specifiek willen uit lichten een coax kabel naar een radio, lees FM tuner is zinloos. Dat is namelijk zoals ik het start bericht lees ik kan dat verkeerd hebben gelezen.
@Felipe1 geeft zelf aan : ....ik heb slechts een Ziggo digitale radio-ontvanger...
In dat geval is een splitter niet eens nodig en gaat de QE317 direct op de TV uitgang van een wandcontactdoos. De bij de QE317 bijgesloten uitleg is daar blijkbaar niet duidelijk genoeg in!
Mijn reactie is puur om andere lezers te behoeden voor dezelfde denkfout van de topic starter.
Ter herhaling
FM stopt, een coax kabel vanuit een Ziggo punt naar de coax aansluiting van een radio (FM tuner) mag weg deze is overbodig zodra de FM( analoge radio) uit gaat.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.