1
Vraag
2
Reacties
Willem 1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Digitale Radio

Heb een Quantis Q 317  als ik die installeer  moet ik een netwerk id invullen voor de tv is dat 5555 maar voor de radio? Ik zit bij Ziggo  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

Toevallig heb ik vanmiddag zelf ook een Quantis qe317 ontvanger geïnstalleerd. Omdat ik in het voormalig UPC gebied woon heb ik na de landskeuze 'Nederland' voor provider UPC gekozen en geen Ziggo. Alles werd bij mij automatisch ingevuld en is daarna begonnen met het zoeken van de zenders. Omdat dit kastje alleen de zgn. Free To Air zenders kan ontvangen zijn er bij mij inderdaad ook slechts 36 zenders gevonden. Daar ben ik niet verbaast over. Dat is ook de essentie van deze ontvanger. Wil je meer zenders ontvangen dan zul je een Mediabox moeten huren met smartkaart en een ophoging van je abonnement met meer digitale zenders. Groet, Arie

Bekijk in context

15 Reacties 15
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden & rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


Eigenlijk zou je verwachten dat de Quantis gewoon de tv streams gebruikt om daar de radio uit te halen.

Werken de codes voor Tv ( 4444 of 5555 ) niet? Ik denk dat u 4444 moet gebruiken, dat is namelijk de code voor zonder CI+ of Ziggo mediabox.

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Als het goed is, heeft Quantis nieuwe firmware voor de QE-317 gemaakt waarmee automatisch de instellingen voor Ziggo aanwezig zijn en de zenders dan ook automatisch worden ingelezen. Deze firmware werkt alleen op het Quantis model en niet op het Duitse model dat onder de naam Vistron ook in Nederland verkrijgbaar is.

 

Bel anders even met Quantis 085-5000401 of mail info@quantiselectronics.com

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Ik heb me er nog niet enorm in verdiept, maar de Quantis werkt met de vrije zenders. Dat zou dus om 4444 kunnen gaan. Dat al geprobeerd? 

Willem 1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hartelijk dank voor de reactie kan ik wat mee ik heb 05555 in gevoerd  maar dan krijg ik maar 35 zenders en dat moeten er volgens mij meer zijn  trouwens ook niet 04444 het zelfde  Amerika bellen met Quantis  nogmaals  dank.

Willem 1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ga in plaats van Amerika

broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

Toevallig heb ik vanmiddag zelf ook een Quantis qe317 ontvanger geïnstalleerd. Omdat ik in het voormalig UPC gebied woon heb ik na de landskeuze 'Nederland' voor provider UPC gekozen en geen Ziggo. Alles werd bij mij automatisch ingevuld en is daarna begonnen met het zoeken van de zenders. Omdat dit kastje alleen de zgn. Free To Air zenders kan ontvangen zijn er bij mij inderdaad ook slechts 36 zenders gevonden. Daar ben ik niet verbaast over. Dat is ook de essentie van deze ontvanger. Wil je meer zenders ontvangen dan zul je een Mediabox moeten huren met smartkaart en een ophoging van je abonnement met meer digitale zenders. Groet, Arie

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Willem 1 wrote:

Hartelijk dank voor de reactie kan ik wat mee ik heb 05555 in gevoerd  maar dan krijg ik maar 35 zenders en dat moeten er volgens mij meer zijn  trouwens ook niet 04444 het zelfde  Amerika bellen met Quantis  nogmaals  dank.

Zoals @broekhua al aangeeft ontvang je met deze ontvanger alleen de vrije zenders. Dat geeft Quantis overigens ook aan:
 

https://myhumax.info/quantis-qe-317/

Dus, nee, alle zenders welke er zijn ga je niet ontvangen. Daar hoef je Quantis dus niet voor te bellen, want deze zullen je hetzelfde vertellen. 

 

Willem 1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank allen voor reacties 

balrec

Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb zo'n QE317 van ziggo gekocht, vanwege stoppen van analoge radio.

Het ding geeft alleen ongecodeerde zenders. Dit stond niet in hun beschrijving.

Oa. WDR, BBC radio zijn er niet, wel een hoop locale die ik nooit luister. Op tv en mediabox xl wel, ze zitten dus in mijn abonnement.

Waarom verkoopt ziggo dit ding als niet alle radiozenders te krijgen zijn?

Dit moet toch met upgrade of firmware kunnen.

Weet ook wel dat je via tv wel alles hebt, maar als ik radio luister wil ik niet mijn tv horen.

Bovendien omslachtig.

Dit kastje zou prima zijn, als alle radiozenders waar ik ook voor betaal hierop te ontvangen zijn, zoals vroeger op mijn tuner, die overbodig wordt.

Ben.

😡😈👹

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @balrec

Goed nieuws 🙂 De ongecodeerde radiozenders worden er meer en jouw favorieten die je noemt, zitten er ook bij. Je leest er meer over op onder andere deze pagina.

balrec

Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor deze "ongecodeerdheid".

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hallo kan ik de QE317 ook aansluiten op een Sony home  cinema set..Nico

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Met tulpstekkers of een optisch kabel.

 

1111.png

 

Zie de gebruiksaanwijzingen: 

 

aansluitschema_nl_fr.pdf (myhumax.info)

 

quickguide-installatie-qe317_ziggo-gebied.pdf (myhumax.info)

 

Fu V.023 (myhumax.info)

 
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Mariska  schreef:

Hey @balrec

Goed nieuws 🙂 De ongecodeerde radiozenders worden er meer en jouw favorieten die je noemt, zitten er ook bij. Je leest er meer over op onder andere deze pagina.


@Mariska 

Hmm ik zou verwachten dat een Ziggo medewerker wel naar een eigen pagina zou verwijzen.

Het is toch vreemd dat op de eigen pagina's nog een optie Analoge TV en Analoge radio staat( die niet eens functioneerd) https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv

Colonellos

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, ja klopt met 05555 krijg ik ook 36 zenders maar met 04444 krijg ik er maar 26 dit terwijl er zeker 40 beloofd zijn, beetje vreemd allemaal.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic