1
Vraag
2
Reacties
Rein D

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Digitale Radio Quantis QE 317 Slaat Kanalen Over

Hallo,

Onlangs kocht ik een Quantis QE 317 digitale radio van Ziggo. Nadat ik deze had aangesloten (opde correcte manier!) constateerde ik dat ik lang niet alle zenders kan ontvangen die in het Ziggo Radiozenderoverzicht zijn aangegeven. Het display geeft aan 801, en als ik dan verder zap dan geeft ie aan 802, 803, enz enz tot en met 821, dan gaat ie naar 823, (822 geeft ie helemaal niet weer op het display, die ontbreekt gewoon, die slaat ie over)  dan gaat het vervolgens van 823 tot en met 862 goed, dan geeft ie vervolgens 863 tot en met 902 weer helemaal niet weer, Zap ik dan vervolgens weer verder dan geeft ie kanaal 909, 914, 915, 916, 917, 918, 919 , dan slaat ie er weer 2 over, dan kom ik op 922, 923 en 924.  Op mijn televisie kan ik wel alle zenders ontvangen. Haal ik de Coaxkabel van de tv eruit en stop de Coaxkabel van de Quantis er in dan dan heb ik weer bovenstaand probleem dat ik niet alle radiozenders kan ontvangen. Het signaal dat uit de Coax wandcontactdoos komt is in beide gevallen gelijk: op ik nou de tv of de radio hier in plug. Waarom ontvangt de tv dan wel alle kanalen en de radio niet? Met mijn simpele verstand zou ik zeggen dat er een defect in de Quantis zit omdat ie gewoonweg niet alle kanalen op het display weer geeft. Zou het aan het signaal liggen dan zou de Quantis weergeven "geen signaal" maar dan zou ie wel alle kanalen op het display moeten weergeven. Hopelijk kan iemand hier iets mee want ik baal er flink van! (2weken geleden gekocht) Alvast bedankt voor jullie aandacht!! Groet, Rein. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Je ontvangt alleen de ongecodeerde radiozenders.

 

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/radio

Bekijk in context

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Rein D 

je moet de Quantis sowieso aansluiten op de Tv aansluiting. Je Tv ontvangt alle zenders omdat deze zeer waarschijnlijk werkt met een smartcard en dus ontvang je dan ook alle gecodeerde kanalen. Bij de Quantis ligt dat anders, en dat is bekend, dus zou je dat ook kunnen weten. Deze heeft geen (virtuele) smartcard en geeft, zoals @youriy al noemt, dus alleen alle vrije zenders weer. Je kan hier dus niets aan veranderen. Misschien kan je de Quantis nog retourneren. 

Sorry.

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Je ontvangt alleen de ongecodeerde radiozenders.

 

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/radio

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Rein D 

je moet de Quantis sowieso aansluiten op de Tv aansluiting. Je Tv ontvangt alle zenders omdat deze zeer waarschijnlijk werkt met een smartcard en dus ontvang je dan ook alle gecodeerde kanalen. Bij de Quantis ligt dat anders, en dat is bekend, dus zou je dat ook kunnen weten. Deze heeft geen (virtuele) smartcard en geeft, zoals @youriy al noemt, dus alleen alle vrije zenders weer. Je kan hier dus niets aan veranderen. Misschien kan je de Quantis nog retourneren. 

Sorry.

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics. 

Rein D
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo willem en youriy, Sorry voor de late reactie. Bedankt voor de antwoorden. Bij jullie is het bekend dat de Quantis niet met een smartcard werkt. voor jullie is dat gesneden koek, bij mij was dat in ieder geval niet bekend. zal proberen of ik de Quantis  kan retourneren (hoop dat dat gaat, heb hem al meer dan 2 weken in mijn bezit) Nogmaals bedankt en nog een fijne avond!!

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Succes @Rein D 

hopelijk lukt dat nog. Ik ben benieuwd. 

Fijne avond. 

Groet, Willem

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic