1
Vraag
2
Reacties
rderooij

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Digitale Ontvanger vervangen door CI+ ?

Op onze slaapkamer hadden wij een oude TV, analoge TV was daar altijd voldoende. Door het volledig overstappen naar digitaal konden wij leen ontvangen door een Humax Digitale Ontvanger te plaatsen. Prima verzorgd, geen extra kosten. Nu hebben we alleen sinds kort de TV vervangen door een Smart TV en zouden wij af kunnen met een CI+ kaart. Kastje weg, scheelt weer kabels en nog maar één afstandsbediening. 

Maar een extra CI+ kaart kost €2 per maand, Humas ontvanger is gratis, of zie ik dit verkeerd ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Met de gratis digitale ontvanger, kan u alleen ongecodeerde zenders ontvangen.

Met een moderne smart tv ( met digitale ontvanger ) kan u ook alleen ongecodeerde zenders ontvangen.

Met een CI+ module ( & smartcard ) kan de tv ook gecodeerde zenders ontvangen en dus alle zender die in uw abonnement zitten.
 

Met een Humax kan u ook alleen ongecodeerde zenders ontvangen. Plaatst u daarin een ( een geactiveerde ) smartcard, dan kunnen ook gecodeerde zenders ontvangen worden.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Als de Humax bij de oude tv naar wens werkte, dan kan ook bij de nieuwe tv. Maar dan hebt u inderdaad wat kabels.

Een extra CI+ module ( & smartcard ) kost inderdaad €2,- per maand.

Of Ziggo moet vanuit uw abonnement een CI+ module leveren. Is dat niet het geval, dan is er grote kans, dat u ook uw Ziggo abonnement moet aanpassen. Met als gevolg, dat u misschien meer gaat betalen en/of weer een jaarcontract krijgt.

rderooij
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel voor je reactie, maar die digitale ontvanger heb ik al, die Humax staat ergens anders is huis. Ik zou dus die gratis digitale ontvanger willen vervangen door een CI+ kaart. Alleen daar zitten volgens mij dat extra maandelijkse kosten aan, terwijl het kastje of de kaart hetzelfde effect heeft, ontvangst van digitale TV

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Met de gratis digitale ontvanger, kan u alleen ongecodeerde zenders ontvangen.

Met een moderne smart tv ( met digitale ontvanger ) kan u ook alleen ongecodeerde zenders ontvangen.

Met een CI+ module ( & smartcard ) kan de tv ook gecodeerde zenders ontvangen en dus alle zender die in uw abonnement zitten.
 

Met een Humax kan u ook alleen ongecodeerde zenders ontvangen. Plaatst u daarin een ( een geactiveerde ) smartcard, dan kunnen ook gecodeerde zenders ontvangen worden.

rderooij
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Okay, duidelijk, het werkt allemaal prima, had alleen het kastje wel kwijt gewild … dan laten we het voorlopig nog maar zo …. die €2,50 extra per maand is het dan niet waard.

rderooij
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik lees net je laatste antwoord … die vind ik wel wat waard; dat je met een CI+ module dus ook o.a. voetbal kan kijken; aangezien dit gecodeerd is …. en dat abbonement hebben we tenslotte ook niet voor niets 😉 … 

 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
rderooij wrote:

Ik lees net je laatste antwoord...

 

Ja, soms kom je, al schrijvende, tot inzicht. Of lees je de vraag net iets anders, waardoor je je antwoord moet aanpassen.


Met uw huidige Humax kan u ook alleen ongecodeerde zenders ontvangen. Plaatst u daarin een ( een geactiveerde ) smartcard, dan kunnen ook gecodeerde zenders ontvangen worden.
Hebt u geen geactiveerde  smartcard, dan is de enige manier om daaraan te komen, een CI+ module ( & smartcard ) te huren .

Leest u dit eens.
 

 

rderooij wrote:

….voetbal kan kijken...

Mits dié zender in uw abonnement zit, natuurlijk !!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic