Ik heb een nieuwe receiver. Het digitale signaal gaat vanuit aansluiting wand naar de mediabox next.
Via HDMI ARC naar tv...
Nu wil ik ook uiteraard geluid op de tuner receiver.
Voorheen kon dat via coax vanuit wand naar de antenne receiver.
Dat signaal wordt niet meer door gegeven.
Nu had ik om kabels gevraagd bij Ziggo maar daar heb ik nu niets aan.
De vraag is hoe los ik het op zonder dat tv telkens aan moet.
De media next is via HDMI verbonden aan versterker.
Maar stel ik doe er een optische kabel aan vanuit de Next naar de receiver.
Gaan ze elkaar dan bijten of kan ik dan wel muziek ontvangen via tuner ?
Ik had een optische kabel op tv maar die zit nu via HDMI Arc.
Dus wilde ik die kabel gebruiken. Echter had men die kennelijk verkeerd om in de poort.
Die zat muurvast en brak af waardoor eindpunt nog in de poort zit.
Ik kan er zo niet bij want tv hangt aan muurbeugel en zal er keer af moeten.
Maar kan je die optische kabel nog repareren als dat plugje er uit is ?
De eerste vraag is cruciaal of geluid dan gaat werken via tuner zonder tv aan te zetten.
Wie heeft de ideale oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@MaxHIk zou je nog laten weten. Met optische geluidskabel is het gelukt. Ik moest even kijken op receiver... had twee mogelijkheden Audio/TV of CBL/SAT Voor receiver dus CBL/SAT omdat ik immers al ARC HDMI heb voor tv-geluid. Dan is het zaak menu receiver/tv tegelijk uit/aan op uit te zetten. wil je radio dan afstandsbediening receiver en zet je mediabox aan via afstandsbediening Ziggo/ Media box next. Je zal helaas altijd met twee afstandsbedieningen blijven klooien zolang de afstandsbediening Ziggo geen knop receiver/versterker heeft en ook instelling menu die dat ondersteunt. 😋
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.