1
Vraag
2
Reacties
Marcel N

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Digitaal radio signaal wordt minder

Mijn (op leeftijd) ouders zijn over naar digitale radio. Het werkt, maar zenders zoals Arrow en verder in de zenderlijst, beginnen naar verloop van tijd een slecht signaal af te geven waardoor het geluid schokkerig klinkt.

 

De Humax is via een glas naar koper converter aangesloten op hun stereo installatie. Zijn er meer mensen die dit ervaren? Zo ja, wat zou een mogelijke oplossing zijn?

28 Reacties 28
Marcel N
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Paul Kabel is geïnstalleerd en voor even dacht ik dat het de oplossing was. Arrow kwam luid en duidelijk door, maar na  een 1/2uur werd het geluid minder en viel daarna gewoon weg en af en toe kwam er een kraakje uit de luidsprekers. Alles gewoon laten zitten en ik heb de TV even aan uit gedaan, gelijk kwam het geluid via de stereo goed door voor een tijdje ........ 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Marcel N Balen dat het probleem zich ook voordoet na het aansluiten van de nieuwe coaxkabel! Gezien de zaken die nu uitgesloten zijn lijkt het mij verstandig dat er een storingsmonteur langskomt. Ik heb een afspraak voor je geregeld op maandag 4 oktober 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je ons onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Marcel N
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Paul. Monteur is net geweest. Hij heeft alles doorgemeten en kan geen storingsbron vinden op het signaal, gemeten in / aan de aansluiting in de muur. Monteur heeft nu het AOP in de meterkast vervangen door een nieuw uitvoering. Bestaande kabel bleek niet lekker afgemonteerd te zijn. Ook daar geen gestoord signaal.

Tijdens het afhandelen van de administratie, geen enkel probleem met Arrow. Monteur heeft ook nog netjes teruggebeld of het probleem verholpen was.......... Tot op dat moment geen vuiltje aan de lucht, maar helaas, ik kom net de kamer in, en het probleem is er gewoon weer. Nu duurde het 2 uur voordat er een storing kwam, het was 20 minuten. Op advies van de monteur ook nog de ingang van de versterker omgezet, maar dat bracht ook geen geluid. Andere zenders doen het gewoon....

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Marcel N Balen dat het probleem helaas nog steeds de kop opsteekt ondankds de inspanningen van de monteur. Het lijkt mij goed dat er opnieuw iemand komt kijken om het signaal door te lichten. Ik heb een afspraak gepland op woensdag 6 oktober 2021 tussen 12 uur en 18 uur. Mocht het dan niet lukken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo. Laat ons maar weten hoe het afloopt. 

Marcel N
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Paul. Al beloofd het resultaat van de inspanningen. Monteurs zijn geweest en hebben e.e.a. vervangen in huis. Na vervanging gemeten en het signaal kwam duidelijk binnen. Wel was er een heel klein stoor signaaltje te zien.

Ook nu na een tijdje Arrow weer slecht. De enigste optie die er nu volgens mij nog is, is om de Humax te vervangen. Een andere optie kan ik niet bedenken......

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Marcel N Jammer dat de tot dusver ondernomen acties nog niet hebben geleid tot het gewenste resultaat. Ik zorg ervoor dat je een nieuwe Humax Mediabox toegestuurd krijgt. Binnen 2 tot 3 werkdagen ontvang je deze met de pakketdienst van Post NL in huis. De oude Humax Mediabox stuur je retour in de retourdoos. Laat ons maar weten wat je bevindingen zijn met het nieuwe apparaat. 

Marcel N
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Paul. Het heeft even geduurd, maar hier de laatste stand van zaken van wat er allemaal is gebeurd. De door jou opgestuurde Humax Mediabox was niet de oplossing. Onze huidige had namelijk ook de mogelijkheid om live te pauzeren en op te nemen. Kwamen we achter na installatie :-). Maar helaas wrd ook bij deze nieuwe Humax werd het signaal van Arrow na verloop van tijd weer slechter. Ik kan het niet verklaren, want echt alles vanaf AOP in de meterkast t/m de kabel naar de Mediabox is vervangen.

Nog steeds teleurgesteld door alles omdat het niet werkt, klantenservice opgebeld. Uitgelegd dat de gekregen Humax niet voldeed aan onze wensen (pauzeren en opnemen). Nu bleek dat onze Humax ons eigendom is / was!! Hoe dat kan, wij kunnen ons niet herinneren dat we ooit iets hebben gekocht, maar dat doet niet ter zake.  Met de dame van klantenservice e.e.a. in ons abbonement omgezet en nu hebben we thuis de Mediabox Next.

Geloof het of niet, maar tot op heden nergens last van met Arrow of wat anders!! Ik kan het niet verklaren, maar alles werkt. Leuke bijkomstigheid is ook nog dat door de nieuwe Mediabox we een scherper beeld met TV kijken hebben...... 😀

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Marcel N Dankjewel voor deze heel uitgebreide terugkoppeling! Ontzettend fijn dat alles uiteindelijk is opgelost met de switch naar de Mediabox Next. Ik ben blij dat je nu zonder storing kunt genieten van digitale radio en extra scherp beeld 😉 Laat je het weten als wij nog iets anders voor je kunnen betekenen?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Marcel N 

 

voor wat het nog waard is; met de Humax 5300c kun je ook live pauzeren en opnemen (doorgaans alleen die zender waarnaar je kijkt) maar dan moet er een harde schijf op de Humax worden aangesloten. 

Tot zover. 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic