1
Vraag
2
Reacties
Edith22

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Digitaal radio luisteren: Zowel TV als Mediabox aan?

Ziggo heeft geen analoog radiosignaal meer dus we zijn omgeschakeld naar digitaal luisteren via de (oude Samsung horizon) Mediabox. We hebben de mediabox met een tulp-kabel verbonden met het Bose-geluidssysteem. Dat werkt allemaal goed, het geluid is prima maar ik ervaar 2 nadelen:

1. Ik vind het een groot nadeel dat de Mediabox aan moet staan als ik radio luister. Onze mediabox maakt veel lawaai en schijnt ook veel energie te verbruiken. Is dat zo? En is er misschien een oplossing om digitaal radio te luisteren die stiller en energiezuiniger is?

2. Verder moet ik altijd eerst de TV aanzetten voordat ik een radiozender kan kiezen. Dat is geen ramp maar wel een beetje onhandig. Kan dat anders?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

 

 

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

 

Radio bedienen zonder de televisie aan te hebben?
Dat kan als je de mediabox hebt aangesloten op je stereo of soundbar in combinatie met de afstandsbediening met stembesturing. Dit werkt zo:

Houd de knop ingedrukt op de afstandsbediening. Blijf deze knop ingedrukt houden tot je de opdracht gegeven hebt.
Spreek rustig en duidelijk je boodschap in. Bijvoorbeeld ''Radio 2" of "Classic FM"'. De mediabox zal hierna de gevraagde radiozender gaan afspelen.
Als de tv automatisch aangaat bij het aanzetten van de mediabox, kun je die apart uitzetten via de afstandsbediening. Als de box aanblijft, zal het geluid te horen zijn via het aangesloten geluidssysteem.
Heb je door hoe dit werkt? Dan hoef je de tv niet meer aan te zetten als je radio wil luisteren.

 

 

 

Zoeken | Ziggo

Steefb_0-1635174860185.png

 

Bekijk in context

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @Edith22! Welkom op de Ziggo Community! 

Fijn dat er al volop met je meegedacht wordt! Ik heb de voice afstandsbediening direct voor je besteld. Deze komt er zo snel mogelijk aan. Dit is uiteraard gratis. 

De mediabox moet wel aanstaan voor het gebruik van de radio. Je zou eens met een stofzuiger over het rooster van de afstandsbediening kunnen gaan, om te kijken of er veel stof in het rooster zit, waardoor de box veel lawaai maakt. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

 

 

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

 

Radio bedienen zonder de televisie aan te hebben?
Dat kan als je de mediabox hebt aangesloten op je stereo of soundbar in combinatie met de afstandsbediening met stembesturing. Dit werkt zo:

Houd de knop ingedrukt op de afstandsbediening. Blijf deze knop ingedrukt houden tot je de opdracht gegeven hebt.
Spreek rustig en duidelijk je boodschap in. Bijvoorbeeld ''Radio 2" of "Classic FM"'. De mediabox zal hierna de gevraagde radiozender gaan afspelen.
Als de tv automatisch aangaat bij het aanzetten van de mediabox, kun je die apart uitzetten via de afstandsbediening. Als de box aanblijft, zal het geluid te horen zijn via het aangesloten geluidssysteem.
Heb je door hoe dit werkt? Dan hoef je de tv niet meer aan te zetten als je radio wil luisteren.

 

 

 

Zoeken | Ziggo

Steefb_0-1635174860185.png

 

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Dit gaat wel op voor   de radio en Tv zenders van de ziggo lijst maar niet voor de radio app bv npo radio 5 en nog enkelen.  De TV is een soort display voor de zender zoeker.

Edith22
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Steef. Bedankt voor je bericht. Begrijp ik het goed dat de afstandsbediening met spraakbesturing ook werkt in combinatie met de oude (horizon) Mediabox  als deze geüpgraded is? Dan zou dat inderdaad een oplossing kunnen zijn voor probleem 2.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ja dus, dat staat er toch?

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Het lawaai is minder/weg als je de media box in een kast/doos zet, met enige ventilatie openingen

Het geluid komt van de interne box ventilator.

De nieuwe afstandbediening werkt via radio signaal ook door de kast.

Het meer verbruik aan energie is minimaal en er zijn geen extra aanschaf kosten.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @Edith22! Welkom op de Ziggo Community! 

Fijn dat er al volop met je meegedacht wordt! Ik heb de voice afstandsbediening direct voor je besteld. Deze komt er zo snel mogelijk aan. Dit is uiteraard gratis. 

De mediabox moet wel aanstaan voor het gebruik van de radio. Je zou eens met een stofzuiger over het rooster van de afstandsbediening kunnen gaan, om te kijken of er veel stof in het rooster zit, waardoor de box veel lawaai maakt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic