1
Vraag
2
Reacties
Hans16081960

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Digitaal radio instellen op Marantz receiver SR5010

Hallo,

 

Sinds kort is ons radiosignaal van analoog naar digitaal overgegaan. Heb optische SPDIF kabel vanaf ZIggo mediabox XL  op optische uitgang van mijn Marantz SR5010 aangesloten. Keuze op de SR5010 is de uitgang TV/audio of CD. Via TV/audio aangesloten. TV/audio geselecteerd maar heb geen geluid. Wat doe ik niet goed ? Hoop dat iemand mij kan helpen want ik kom er niet uit. Bedankt alvast 

 

ZIggo mediaboxZIggo mediaboxMarantz  recieiver SR5010Marantz recieiver SR5010

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Hans16081960  schreef:

...Wil via mijn receiver de zenders kunnen zoeken..


Dat gaat niet lukken via de Ziggo coax. De enige wijze, als u met uw eigen receiver de zenders wilt zoeken/kiezen, is om op uw receiver een antenne aan te sluiten en zo naar FM zenders te gaan zoeken.

Via de Ziggo coax zijn ook radio zenders te ontvangen, maar niet ( meer ) m.b.v. uw receiver. Uw receiver zou wel als versterker kunnen dienen, voor radio muziek die door de MediaBox of de Quantis, geleverd wordt.


Ps. overigens zou de tv uit moeten kunnen staan, als u radio via de Mediabox luistert.

Bekijk in context

9 Reacties 9
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Heb je al in een menu op de versterker aangegeven dat de aangesloten bron via optisch/spdif qua audio moet weergeven? @Hans16081960 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

De versterker heeft ook 'Internet Radio' en daarmee kan u de hele wereld ( letterlijk ) aan zenders/streams ontvangen. Zo kan u niet alleen zelf het muziekgenre, maar ook de kwaliteit daarvan kiezen. Want deze streams zijn t/m CD kwaliteit te ontvangen en dat vaak hele gratis. Tevens zijn er veel zenders zonder enig reclame.

Bijna alle 'normale' zenders hebben ook een internet stream en zo bent u dan ook qua mogelijke zenders niet beperkt tot wat Ziggo u aanbiedt. Tevens Ontvangt u de stream rechtstreeks vanaf de zender, dus zo min mogelijk kans op storingen.

Marantz SR5010 - 1.png

Hans16081960
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Robbo,

 

in het menu van de receiver heb ik de ingang  (OPT1) ook geselecteerd bij Tv/audio ( zie foto ) 

Vervolgens via mij afstandsbediening tv/audio geselecteerd en nog steeds geen geluid. 

Menu aangepast Marantz receiverMenu aangepast Marantz receiver

 

 

Hans16081960
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Pasi,

 

ok, klinkt heel aantrekkelijk. Ik weet alleen niet hoe ik de internetradio dan kan koppelen met mijn receiver. Heb er niet veel verstand van namelijk 😉. Ik zal anders met ZIggo contact opnemen om dit te regelen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je de volume van de mediabox xl op max staan?

Zet de mediabox xl op stereo?

 

Kort geleden hier nog iemand waarbij het ook niet lukte, daar bleek de optical kabel defect.

Hans16081960
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Via de ZIggo mediabox en de tv aan kan ik wel radio luisteren maar dan moet wel tv ingeschakeld zijn. Dat wil ik eigenlijk niet. Wil via mijn receiver de zenders kunnen zoeken. Anders luister ik voorlopig wel radio met tv aan.

bedankt.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Hans16081960  schreef:

...Wil via mijn receiver de zenders kunnen zoeken..


Dat gaat niet lukken via de Ziggo coax. De enige wijze, als u met uw eigen receiver de zenders wilt zoeken/kiezen, is om op uw receiver een antenne aan te sluiten en zo naar FM zenders te gaan zoeken.

Via de Ziggo coax zijn ook radio zenders te ontvangen, maar niet ( meer ) m.b.v. uw receiver. Uw receiver zou wel als versterker kunnen dienen, voor radio muziek die door de MediaBox of de Quantis, geleverd wordt.


Ps. overigens zou de tv uit moeten kunnen staan, als u radio via de Mediabox luistert.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Hans16081960  schreef:

Ik zal anders met ZIggo contact opnemen om dit te regelen.


Dan kon je wel eens  van de regen in de drup raken, de gemiddelde helpdesk medewerker heeft totaal geen verstand van dit soort problemen, aangezien het eigen apparatuur betreft staat het ook niet in het helpdesk script.

 

Hier op het forum al diverse verkeerde adviezen vanuit de helpdesk voorbij zien komen.

 

Als hier op het forum al eens een verkeerd of minder goed advies wordt gegeven, wordt dat over het algemeen wel door iemand verbeterd .

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Steefb de mediabox xl  heeft in tegenstelling van de humax/ quantis ( is eigenlijk zelfde ) geen volume regeling. Volume gaat überhaupt via een geluidsdrager. Bv tv of versterker. 

 

@Hans16081960 en ik zie op de foto dat je opt 1 hebt geselecteerd en opt 2 Selecteren als dit aanwezig is ?

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic