1
Vraag
2
Reacties
Isa1980

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Digitaal instellen - zendervolgorde klopt niet Sony Bravia

Omdat de Analoge tv eruit gaat ben ik aan de slag gegaan met de instellingen. Ik heb een Sony Bravia TV, deze is wel wat ouder maar digitaal kan wel.

Telkens als ik de tv hiervoor instel komen de zenders door elkaar te staan. Op 1 staat Stingray Brava (nog nooit van gehoord) en NPO1 staat op kanaal 14, RTL 4 staat op kanaal 158, totaal niet te doen. Ziggo ksn niets doen zeggen ze want de instellingem staan goed.

Kan iemand me helpen?
37 Reacties 37
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Isa1980Neem anders even contact op met ziggo voor eventueel de humax 5500. Probeer de code van bv een plaats in jouw regio. Bv cappelle . Test die even uit.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Aanvulling Isa1980Probeer een 43146/6400 ( dit is fupc ( He Rotterdam) zie lijst upc ( link) lees ook de 1e info op die lijst goed door! Inz symbol waarde. En qam

Edit: hier nogmaals de link: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml
Isa1980
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robbo wrote:
Aanvulling Isa1980Probeer een 43146/6400 ( dit is fupc ( He Rotterdam) zie lijst upc ( link) lees ook de 1e info op die lijst goed door! Inz symbol waarde. En qam

Edit: hier nogmaals de link: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml


Helaas is dit voor een module en die heb ik niet.

Ziggo zegt dat het niet aan hun ligt en vraag het maar op de community.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Nee dit is ook voor de free to air. ( ook de humax werkt zo met deze codes. In bv UPC gebied. De module en smartcard decodeerd alleen. En de digitale tuner zoekt/ en slaat de zenders op. Dus de tuner is hier van toepassing . En niet de module.
Isa1980
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robbo wrote:
Nee dit is ook voor de free to air. ( ook de humax werkt zo met deze codes. In bv UPC gebied. De module en smartcard decodeerd alleen. En de digitale tuner zoekt/ en slaat de zenders op. Dus de tuner is hier van toepassing . En niet de module.


Dan ga ik dat nog eens proberen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Isa1980 Als ik het goed begrijp scant de tv wel alle digitale zenders maar staan ze door elkaar, aangezien dit bij Sony tv's wel vaker schijnt voor te komen heeft Sony de Sony Editor ontwikkeld.
Beetje technisch maar als je dit wilt proberen dan kijk ff bij onderstaande links.

Met Sony Editor kunt u de digitale programmalijst met uw BRAVIA-TV op de pc te bewerken.

Voor mensen die niet weten waar ze het bestand moeten uitwisselen: ergens onder 'technische instellingen' binnen het menu waar je digitale zenders kunt instellen. Krijg je de vraag of je het bestand wilt 'exporteren' of 'importeren' naar USB. Exporteren dus.

Heb je het bestand aangepast op de PC, daarna weer de USB in de tv steken, het menu weer opzoeken en 'importeren'. De rest gaat vanzelf.

Dus bestand aanpassen mbv de Ziggo zendertabel, ik weet niet of je tv een usb aansluiting heeft maar anders zou ik deze oplossing eens proberen

versie 1.15 van de Editor is hier te downloaden, versie 1.21 staat op de Duitse site:


https://community.sony.nl/t5/televisies/sony-editor-1-15-digitale-zenderlijst-aanpassen/td-p/2021376

https://www.sony.de/electronics/support/downloads/00014977
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
In Rotterdam is de zoekfrequentie 164.000
Verwijderd account
Niet van toepassing
youriy wrote:
In Rotterdam is de zoekfrequentie 164.000

Hallo youriy,
Die frequentie is voor heel NL gelijk in fUPC-regio, net zoals 6900 en 4444 en 5555.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
De vragensteller gebruikt 474.000
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
N.N.Nogmaals je gaat er van uit een recente module, of tv. Oudere types tv en nogmaals oa philips . En meerder merken ( oudere) werken op de alternatieve codes. Je blijft dit maar aangeven. En dat werkt dus niet met sommige apparatuur. Lees dit topic maar door 6900 kan idd prima werken!
Verwijderd account
Niet van toepassing
robbo wrote:
N.N.Nogmaals je gaat er van uit een recente module, of tv. Oudere types tv en nogmaals oa philips . En meerder merken ( oudere) werken op de alternatieve codes. Je blijft dit maar aangeven. En dat werkt dus niet met sommige apparatuur. Lees dit topic maar door 6900 kan idd prima werken!

Hallo robbo
Ik geef antwoord op de vraag van youriy, die stelt dat voor Rotterdam de frequentie 164.000 geldt, maar die geldt voor heel NL in fUPC-regio.
youriy bedoelt hoogstwaarschijnlijk de netwerk-id en die kan het oudere 431..... zijn voor Rotterdam, i.p.v. de huidige 4444 of 5555.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok. Duidelijk.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ook al eens een ander land gekozen, zoals bv. Zweden?
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Ik bedoel precies wat ik zeg en niets anders!
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Willem-A wrote:
Ook al eens een ander land gekozen, zoals bv. Zweden?
o ja goede tip. Even niet aangedacht!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kan wonderen doen robbo. Vooral Zweden gebruikte ik vaak daar ik dit destijds veel tegenkwam bij bepaalde Panasonic toestellen. Het proberen waard dus.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Willem-A wrote:
Kan wonderen doen robbo. Vooral Zweden gebruikte ik vaak daar ik dit destijds veel tegenkwam bij bepaalde Panasonic toestellen. Het proberen waard dus.
ja i know. Ik heb het zelf eens bij andere die ik hielp met Portugal en Polen voor elkaar gekregen. Nogmaals niet aangedacht, terwijl wij deze tip vaak gaven. Opa Robbo wordt oud :wink:
Isa1980
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uiteindelijk vond ik het een heel gedoe om allerlei instellingen te moeten aanpassen. Viavia kwam ik erachter dat er ook 1 gratis digitale ontvanger aangevraagd kon worden. Dit heb ik dus gedaan en die werkt prima. Dat is idd de Humax ?

 

Alleen jammer dat Ziggo daar niet zelf mee kwam. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic