Jbakker

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Denon soundbar wordt niet herkend bij koppelen

Wij hebben onze oude mediabox ingeruild voor een next mini.

Alles werkt gelijk goed, koppeling van de afstandsbediening naar tv werd automatisch overgenomen en doet het goed.

De koppeling van de volume regeling met de soundbar werd niet overgenomen en heb ik zelf via het menu geprobeerd te koppelen, maar het juiste soundbar model wordt niet herkend.

Het maximale resultaat wat ik krijg is dat het geluid dempt bij het indrukken van volume + en - knop.

Het is een Denon DHT-S516, verbonden met optische kabel.

 

Als ik de oude mediabox afstandsbediening gebruik werkt de volume regeling nog wel, met de mini next.

Het lijkt mij dus nog goed aangesloten, anders zou de oude afstandsbediening niet werken en de nieuwe afstandsbediening niet dempen.

 

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en een ander merk/model gekoppeld?

Of kan ik het werkende model uitlezen in mijn oude box, want die werkte wel.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Jbakker 

Denon is niet erg scheutig met het delen van de specificaties. Als u een 4K TV heeft weet ik bijvoorbeeld niet of deze Denon DHT-S516 via HDMI 4K ondersteund. Anders zou ik proberen om de Mediabox Next Mini aan te sluiten op de HDMI-IN van uw soundbar en de HDMI-OUT op uw TV.

Het kán zijn dat de afstandsbediening van de Mini dan beter werkt.

Bekijk in context

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Jbakker > je kunt toch gewoon in de heos app je volume plus en min instellen? door middel van instellingen en dan volume toets (plus en min) 4 x indrukken.

 

Teun.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Jbakker . Welkom hier en goed dat je contact opneemt! Dit is dé plek om dergelijke vragen te stellen. Helaas zie ik dat je nog geen reacties gekregen hebt. 

 

Voor de zekerheid; is je oude mediabox al afgesloten van de tv? Of is deze nog aangesloten? En de optische kabel zit tussen de Denon en je tv, denk ik toch? 

Jbakker
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke  Ja de oude mediabox is helemaal afgesloten. De soundbar is verbonden met de tv door de optische kabel, dit werkt goed. Automatisch aan/uit schakelen en volume werkt, maar volume regelen met de nieuwe afstandsbediening niet. De volume regeling van de oude afstandsbediening werkt nog wel met de nieuwe mediabox. Enig idee of dit aan de update van het nieuwe type afstandsbediening ligt of aan de nieuwe mediabox?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Jbakker dankje voor de toelichting!

Wat je vraag aangaat: lastig om te zeggen. Wie weet hebben @robbo en/of @horizonfreak hier een verklaring voor? 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Jbakker 

Denon is niet erg scheutig met het delen van de specificaties. Als u een 4K TV heeft weet ik bijvoorbeeld niet of deze Denon DHT-S516 via HDMI 4K ondersteund. Anders zou ik proberen om de Mediabox Next Mini aan te sluiten op de HDMI-IN van uw soundbar en de HDMI-OUT op uw TV.

Het kán zijn dat de afstandsbediening van de Mini dan beter werkt.

hansie1315

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hier precies hetzelfde met een combinatie van een Samsung q49r70 en een Next mini en jbl soundbar linkbar, ik krijg de soundbar niet gekoppeld voor volume instellen.

 

 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Hi @hansie1315
Welkom op de Community! 

Wat jammer dat jij ook tegen dit probleem aanloopt, we denken graag met je mee. Hiervoor hebben we wel aanvullende informatie van je nodig. Kun je aangeven op welke wijze jij jouw JBL Soundbar hebt aangesloten? Is dit bijvoorbeeld middels een optische kabel aan de televisie of maak je gebruik van HDMI Arc? We zien je graag terug en mogelijk dat @Wim C. ook nog handige tips en tricks voor je heeft. 

 

hansie1315

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

hallo Judith,

ik heb de soundbar via ARC hdmi aangesloten op de TV Samsung.

ik zou het graag optisch willen doen ( al  geprobeerd ) maar geen van de apparaten kan het volume dan via de next mini ab. regelen

Tv kanalen prima maar volume dus niet, en de soundbar valt niet te koppelen  met de Next mini ab. want die regelt  alles en volume via een Bluetooth ab. en via ARC hdmi heb ik dus last van geluidsuitval van 1 a 2 seconden heel irritant dus.

Lijkt aan de Next mini te liggen.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Dankjewel @hansie1315 voor deze aanvullende informatie. Kun je eens testen hoe het geluid is van de Next Mini rechtstreeks via de TV speakers? Sluit hierna de soundbar aan dmv een optische kabel tussen de soundbar en de optische uitgang in plaats van dmv HDMI ARC. Via optische kabel wordt het geluid namelijk onbewerkt doorgegeven. Via HDMI ARC kan het zijn dat de apparatuur onderling nog bepaalde audiofiltering toepast; hierdoor zou mogelijkerwijs vertraging in de audio of drops kunnen optreden in het geluid. Ik hoor heel graag van je of dit het gewenste resultaat heeft of dat we jou verder kunnen helpen! 

Jbakker
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het aansluiten van HDMI kabel ipv. optische kabel werkt. Met optische kabel krijg ik het niet werkend. Helaas, want dat was bij de oude mediabox geen probleem.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Jbakker > je kunt toch gewoon in de heos app je volume plus en min instellen? door middel van instellingen en dan volume toets (plus en min) 4 x indrukken.

 

Teun.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Heb je voor ons een update of de suggestie van @Teun heeft geholpen @Jbakker?

hansie1315

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Judith, ik ben nog steeds aan het stoeien met de audio aansluitingen.

het vervelende is dat ik het via de soundbar wil en dat die alleen via de optische weg goed te luisteren is.

Helaas heb ik dan een 2e A.B erbij nodig en dat vindt ik dus geen gebruiks gemak.

Ik vraag me af of de gewone Mediabox Next hierin de oplossing zou kunnen zijn

Die zou de optische sound wel moeten kunnen bedienen toch ?

In ieder geval bedankt voor de adviezen,

Jbakker
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik snapte niet helemaal wat je bedoelde, maar kwam net bij toeval bij de functie die je bedoelde om handmatig de afstandsbediening in te leren. Helemaal super nu werkt het nog beter 🙂

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Jbakker . Wat super fijn om te lezen. Helemaal top, geniet ervan! 

@hansie1315 . Jammer dat jij nog zo aan het stoeien bent. Het is helaas niet mogelijk om je Next mini naar een gewone Next om te ruilen. Nu moet ik zeggen dat me niet geheel duidelijk is wat er nu precies bij jou speelt; hoe de boel aangesloten is en wat je al geprobeerd hebt. 
Je kwam binnen omdat je aangaf dat je tegen hetzelfde aanliep als Jbakker. Heb je de oplossing die hem geholpen heeft al getest? 

hansie1315

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Jazeker, in het begin al geprobeerd maar de BT A.B  van de JBL, wordt in het keuzemenu voor audio niet herkend.

Helaas blijf ik dus met 2 AB's zitten jojo-en

Zij er soundbars die via de Ziggo Next mini,  wel optisch geluid hoger en lager kunnen regelen door gekoppeld te zijn met de Next mini AB ?

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@hansie1315 Vreemd dat het nog niet lukt. Als je de tv met een optische kabel verbonden hebt vanaf de TV out (op je tv) naar de soundbar, dan hoor je met de Next Mini AB het tv volume aan te kunnen sturen, mits de AB ook goed gekoppeld is met je tv. Is er per abuis toch nog een ander apparaat gekoppeld? Staat er nu wellicht iets gekoppeld onder: opties (Tandwiel) > Beeld en Geluid > Koppel afstandsbediening aan audiosysteem?

hansie1315

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Vincent als de tv met de soundbar verbonden is via een optisch kabel kan de tv mijn geluid niet meer regelen maar de soundbar wel en de soundbar heb ik dus weer een extra afstandsbediening voor nodig met vriendelijke groet Hans

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

En als je de afstandsbediening eens probeert opnieuw te koppelen als de soundbar via een optische kabel gekoppeld is aan je TV @hansie1315 ?
Heb je dat al kunnen proberen? Afstandsbediening en tv koppelen | Klantenservice | Ziggo

hansie1315

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

hallo Renata  Bedankt voor je suggestie, maar ook nog even geprobeerd en de tv schakelt automatisch weer naar de HDMI ARC via optisch valt mijn Soundbar niet te koppelen via de Ziggo Next A.B.

op dit moment laat ik het maar even zo.

Maar in ieder geval bedankt.

Uitgelicht topic