1
Vraag
2
Reacties
Iv03

Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Denon Heos verbinden met WiFi lukt niet.

Sindskort ben ik overgestapt naar Ziggo. Alles werkt, WiFi is prima. Helaas wil het op geen enkele manier lukken (draadloos, via aux-kabel of via ethernet-kabel) om de Heos Soundbar en Heos te verbinden met WiFi. De Heos 1 is zichtbaar in de Heos-app incl SSID, de soundbar is totaal niet zichtbaar.

Muziek streamen naar de Heos 1 wil niet, via spotify is de speaker niet zichtbaar. In een vergelijkbare topic was de oplossing de vervanging van de router. Zijn er inmiddels andere oplossingen bekend?

groet,

Iv03

55 Reacties 55
Iv03
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Helaas, afgelopen week is niets geleverd en op zondag en maandag valt er sowieso niets door de brievenbus. Hopelijk is het morgen raak.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Iv03 . Corona werkt niet mee helaas en de post heeft het druk, maar zal wel komen hoor!

 

Teun.

Iv03
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Afgelopen Hirschmann-spullen binnen gekregen. Vandaag de splitter die voor het abonnee-overname-punt zat verwijderd en de zaak volledig conform voorschriften aangesloten. Modem gereset……. Nu heb ik helemaal geen internetverbinding meer. Mobiele apparaten verbinden met het modem, maar verder gaat de verbinding niet. Televisiezenders doen het prima, de apps zoals radio etc uiteraard niet.
 

Advies is om als het niet werkt de aansluiting weer terug te brengen naar de situatie zoals het voorheen was aangesloten. Voor vrijdag a.s. staat een monteur ingepland.

 

Hopelijk krijg ik het morgen weer op de ‘oude’ manier aan de praat ivm werken en school op afstand…..

 

groet.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Geen verbinding naar buiten begrijp ik dat goed?

Iv03
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Klopt.

De groene pijltjes op het modem blijven knipperen.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hoe heb je het nu aangesloten?? 

 

Teun.

Iv03
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Volgens voorschrift. Groene coax in AOP, Ziggo splitter op AOP, rechter naar modem, linker naar tv. TV-zenders werken, internet-verbinding niet.

Iv03
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Correctie, linker naar modem, rechter naar tv.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Ook de groene kabel goed aangesloten met massa?? Denk toch dat daar ergens de fout zit. En witte kap moet volgens mij ook dieper en vast met schroef.

 

Teun.

Iv03
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vanochtend met frisse moed alles opnieuw gecheckt, netjes aangesloten (groene coax opnieuw gestript en aangelegd), witte kap met schroefje vastgezet (die kan overigens echt niet dieper), de hele boel compleet gereset….. alles doet het, inclusief HEOS! Zonder 2,4Ghz en 5Ghz te scheiden. HEOS aangesloten mbv aux-kabel, dat verliep heel soepel.

Ik vermoed dat in eerste instantie de splitter voor het AOP het probleem was, en gisteren er idd iets niet in orde was met de aansluiting op het AOP zelf.

 

Mag ik jullie allemaal heel hartelijk danken voor jullie tijd en inzet, top!

 

groet,

Iv03

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

hallo @Iv03. Kijk dat zijn nu weer goede berichten!!!

Houden zo en geniet van Heos.

 

Teun.

Iv03
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Download: gem 160 Mbps

Upload: gem 24 Mbps

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

En ook nog eens mooie waardes!

 

gr Teun.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat ik door het lezen van dit topic begrijp is er bij de eerdere setup een stap vergeten. Zelfs zonder een verbinding naar buiten (lees internet verbinding) moet het werken.

 Wifi het signaal staat los van de lijn naar buiten. 

Ik zal maar niet opmerken dat een ziggo monteur de AOP had moeten monteren

Het werkt daar gaat het om ??

 

 

Iv03
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi RoWi,

 

Toen ik destijds in de Ziggo-winkel besloot over te stappen en verteld werd dat aansluiten heel eenvoudig is, was ikzelf niet goed op de hoogte van de situatie in mijn meterkast (ik woon nog niet zo heel lang in dit huis). Daar bleek helemaal geen AOP te zitten. Daarnaast zat er geen coax-aansluiting in de woonkamer. Als dat allemaal al in orde was geweest, was de installatie vermoedelijk prima gegaan.

Als leek met slechts een beetje gezond boeren verstand en de arrogantie dat ik het zelf toch ook moet kunnen. Uiteindelijk is het met mijn geklungel en vooral de hulp van iedereen die op mijn oproep gereageerd heeft dan toch gelukt.

 

De lessen vanuit mijn kant: Ken je eigen huis en laat een monteur de boel installeren, ook al wordt gezegd dat het heel eenvoudig is.

 

Nogmaals dank allemaal, ik sluit hier af.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Teun wrote:

De groene coax moet aan de ziggo doos en NIET via een splitter lopen. dat is niet goed. Dus groene coax direct op de ziggo doos maken, en vandaar uit 1 naar modem en 1 naar tv.

 

Teun.

Vincent Ziggo wrote:

Hey @Iv03  ! Heb je de onderdelen inmiddels in huis en ben je eraan toegekomen om het een en ander opnieuw in te stellen? We zijn benieuwd hoe het ervoor staat  !

het is toch niet toegestaan om zelf aan de groene kabel en het aop te sleutelen 

daar moet een monteur voor komen

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic