1
Vraag
2
Reacties
Iv03

Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Denon Heos verbinden met WiFi lukt niet.

Sindskort ben ik overgestapt naar Ziggo. Alles werkt, WiFi is prima. Helaas wil het op geen enkele manier lukken (draadloos, via aux-kabel of via ethernet-kabel) om de Heos Soundbar en Heos te verbinden met WiFi. De Heos 1 is zichtbaar in de Heos-app incl SSID, de soundbar is totaal niet zichtbaar.

Muziek streamen naar de Heos 1 wil niet, via spotify is de speaker niet zichtbaar. In een vergelijkbare topic was de oplossing de vervanging van de router. Zijn er inmiddels andere oplossingen bekend?

groet,

Iv03

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Iv03
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vanochtend met frisse moed alles opnieuw gecheckt, netjes aangesloten (groene coax opnieuw gestript en aangelegd), witte kap met schroefje vastgezet (die kan overigens echt niet dieper), de hele boel compleet gereset….. alles doet het, inclusief HEOS! Zonder 2,4Ghz en 5Ghz te scheiden. HEOS aangesloten mbv aux-kabel, dat verliep heel soepel.

Ik vermoed dat in eerste instantie de splitter voor het AOP het probleem was, en gisteren er idd iets niet in orde was met de aansluiting op het AOP zelf.

 

Mag ik jullie allemaal heel hartelijk danken voor jullie tijd en inzet, top!

 

groet,

Iv03

Bekijk in context

55 Reacties 55
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welk modem heb je?

en hoe staan je wifi instellingen

Jojo47

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Iv03 wrote:

Sindskort ben ik overgestapt naar Ziggo. Alles werkt, WiFi is prima. Helaas wil het op geen enkele manier lukken (draadloos, via aux-kabel of via ethernet-kabel) om de Heos Soundbar en Heos te verbinden met WiFi. De Heos 1 is zichtbaar in de Heos-app incl SSID, de soundbar is totaal niet zichtbaar.

Muziek streamen naar de Heos 1 wil niet, via spotify is de speaker niet zichtbaar. In een vergelijkbare topic was de oplossing de vervanging van de router. Zijn er inmiddels andere oplossingen bekend?

groet,

Iv03

Heb exact hetzelfde probleem.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Jojo47 wrote:
Iv03 wrote:

Sindskort ben ik overgestapt naar Ziggo. Alles werkt, WiFi is prima. Helaas wil het op geen enkele manier lukken (draadloos, via aux-kabel of via ethernet-kabel) om de Heos Soundbar en Heos te verbinden met WiFi. De Heos 1 is zichtbaar in de Heos-app incl SSID, de soundbar is totaal niet zichtbaar.

Muziek streamen naar de Heos 1 wil niet, via spotify is de speaker niet zichtbaar. In een vergelijkbare topic was de oplossing de vervanging van de router. Zijn er inmiddels andere oplossingen bekend?

groet,

Iv03

Heb exact hetzelfde probleem.

welk modem heb je connectbox compal of arris?

en hoe staan jou wifiinstelingen


Niet van toepassing

Eventueel gasten netwerk aanzetten?

Of wifi scheiden 2,4 Ghz en 5 Ghz naam wijzigen. 

Jojo47

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
anoniemforum wrote:
Jojo47 wrote:
Iv03 wrote:

Sindskort ben ik overgestapt naar Ziggo. Alles werkt, WiFi is prima. Helaas wil het op geen enkele manier lukken (draadloos, via aux-kabel of via ethernet-kabel) om de Heos Soundbar en Heos te verbinden met WiFi. De Heos 1 is zichtbaar in de Heos-app incl SSID, de soundbar is totaal niet zichtbaar.

Muziek streamen naar de Heos 1 wil niet, via spotify is de speaker niet zichtbaar. In een vergelijkbare topic was de oplossing de vervanging van de router. Zijn er inmiddels andere oplossingen bekend?

groet,

Iv03

Heb exact hetzelfde probleem.

welk modem heb je connectbox compal of arris?

en hoe staan jou wifiinstelingen

ik heb een Arris

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Jojo47 wrote:
anoniemforum wrote:
Jojo47 wrote:
Iv03 wrote:

Sindskort ben ik overgestapt naar Ziggo. Alles werkt, WiFi is prima. Helaas wil het op geen enkele manier lukken (draadloos, via aux-kabel of via ethernet-kabel) om de Heos Soundbar en Heos te verbinden met WiFi. De Heos 1 is zichtbaar in de Heos-app incl SSID, de soundbar is totaal niet zichtbaar.

Muziek streamen naar de Heos 1 wil niet, via spotify is de speaker niet zichtbaar. In een vergelijkbare topic was de oplossing de vervanging van de router. Zijn er inmiddels andere oplossingen bekend?

groet,

Iv03

Heb exact hetzelfde probleem.

welk modem heb je connectbox compal of arris?

en hoe staan jou wifiinstelingen

ik heb een Arris

 

met sonos en de arris waren problemen weet niet of dat bij de Denon Heos  ook is maar dat zou best kunnen dat die het zelfde probleem heeft


Niet van toepassing
anoniemforum wrote:
Jojo47 wrote:
anoniemforum wrote:
Jojo47 wrote:
Iv03 wrote:

Sindskort ben ik overgestapt naar Ziggo. Alles werkt, WiFi is prima. Helaas wil het op geen enkele manier lukken (draadloos, via aux-kabel of via ethernet-kabel) om de Heos Soundbar en Heos te verbinden met WiFi. De Heos 1 is zichtbaar in de Heos-app incl SSID, de soundbar is totaal niet zichtbaar.

Muziek streamen naar de Heos 1 wil niet, via spotify is de speaker niet zichtbaar. In een vergelijkbare topic was de oplossing de vervanging van de router. Zijn er inmiddels andere oplossingen bekend?

groet,

Iv03

Heb exact hetzelfde probleem.

welk modem heb je connectbox compal of arris?

en hoe staan jou wifiinstelingen

ik heb een Arris

 

met sonos en de arris waren problemen weet niet of dat bij de Denon Heos  ook is maar dat zou best kunnen dat die het zelfde probleem heeft

Dat speelt allang niet meer.. in november hebben zowel de compal als de arris weer een update gehad voor keuken apparatuur. 

Update voor de sonos was al in 2019.

Iv03
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb een Arris modem en een Mediabox xl en nog niets gewijzigd aan de modem-instellingen.

Iv03
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Inmiddels 2,4Ghz en 5Ghz gescheiden. De speaker is zichtbaar in de Heos-app en in Spotify-app. Als ik de Heos 1 selecteer, komt de connectie echter niet tot stand.


Niet van toepassing

Zit er een wps functie op?

Dan kan je die aanklikken in de app en dan naar modem gaan en voor op 5 seconden de wps knop in drukken Dan gaat het wifi logo knipperen op het modem. Zo kunnen ze contact maken.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Had afgelopen week dit probleem ook bij een klant van ons. Wou ook helemaal niets, heb toen mijn telefoon gebruikt, ipv die van de klant en warempel het lukte. Misschien ook eens het proberen waard?? De Heos beschikt helaas niet over een wps knop.

 

Teun.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Iv03 en welkom op de Community,

Zo te lezen is er al flink met je meegedacht! Heb je ook al gekeken of je Denon Heos te verbinden is  met behulp van de tips die @PeterH2020 en @Teun je gegeven hebben?

 

Iv03
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dankjulliewel voor het meedenken. Ik kom helaas nog niet verder dan de soundbar en de Heos1 ogenschijnlijk te verbinden met het draadloze netwerk. De led-indicatoren geven aan dat ze verbonden zijn en ik kan ze allebei zien in zowel de Heos-app als Spotify. Maar als ik muziek wil streamen, komt de verbinding helaas nog steeds niet tot stand. Heeft het dan mogelijk iets te maken met DNS?

Denon was de afgelopen dagen niet bereikbaar, ik zal ook contact met hun opnemen. Ik zoek nog even verder…..

groet,

Iv03

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Iv03 . je schrijft dat de indicatoren branden, maar brand de soundbar continu blauw?

 

Teun.

Iv03
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Teun,

 

Dank voor je reactie. Klopt, led van zowel soundbar als Heos1 branden continu blauw. Beide te zien in apps (HEOS en Spotify), maar vervolgens verbinden vanuit die apps om te streamen lukt niet. Dan komt er geen verbinding tot stand.

groet

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Iv03. Nog een vraag, misschien beetje overbodig, maar zit de heos op exact hetzelfde netwerk als de telefoon?? maw zit de telefoon niet toevallig op de 5G van je modem???

Ik installeer deze soundbar regelmatig en heb eigenlijk weinig problemen hiermee.

Teun.

Iv03
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Teun,

 

Een logische vraag en idd, beide op 2,4 Ghz. Vooralsnog het resultaat zoals eerder beschreven. Bemoedigend te horen dat jij er weinig problemen mee ervaart. Hopelijk kan ik achterhalen wat ik verkeerd doe.

groet

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Iv03 . Is in je modem niet (per ongeluk) macfiltering geblokkeerd? Kun je daar eens naar kijken? staat in je modem bij wifi, dan draadloos en dan beveiliging.

 

Teun.

Iv03
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Teun,

 

De instellingen zijn als volgt:

 

MAC-filterlijst

Op dit moment is er geen MAC-filtering ingesteld.

 

Wanneer moet MAC-filter actief zijn?

Altijd ingeschakeld

 

 

Moet ik daarop iets aanpassen?

groet

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic