1
Vraag
2
Reacties
Oldtimer222

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Defecte Mediabox omruilen en dan eenmalige kosten??

Door een ernstig defect in mijn mediabox is deze omgeruild voor de Ziggo Mediabox XL, "de vervanger voor mijn huidige mediabox" volgens de meneer aan de telefoon.

Waarom zie ik bij "Uw bestelling" "Eenmalige kosten 19,95"?? Neem toch aan dat het omruilen van een defecte mediabox geheel gratis is.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Oldtimer222 Dank voor het updaten van je gegevens! Je pakket is inderdaad aangepast naar een nieuwe variant van TV Start uit het nieuwe portfolio. Hier hoort een Mediabox XL bij. Gezien je pakket is geupdate naar een nieuwe variant, betaal je inderdaad een eenmalige bijdrage á €19,95 voor het retourneren van je huidige box + het verzenden en activeren van de Mediabox XL. Dit was niet gebeurd als de defecte box was vervangen via het daarvoor bestemde 'swap' proces. Het klopt dus zeker wat @Pineapple aangeeft. 

Waarom er niet voor een ruil van je huidige box naar hetzelfde typ box is gerealiseerd, durf ik niet te zeggen. Dit is nog altijd mogelijk zo lang de 'UPC' box op voorraad is. Uiteraard is er ook een keerzijde: de voorraad raakt een keer op en wordt niet meer aangevuld. In dat laatste geval ontkom je niet aan een pakketwijziging naar het nieuwe portfolio. Met dat in het achterhoofd, kom ik je tegemoet en crediteer ik de eenmalige bijdrage a € 19,95. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Omdat dit er heel vaak ten onrechte in staat, maar uiteindelijk toch niet op je factuur terecht komt, als dat niet de oorspronkelijke bedoeling is.

Foutje in systeem.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Wat voor een type mediabox is nu defect? Je hebt het over 'mijn mediabox'...? Wel of geen Mediabox XL?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Oldtimer222! Ik kan me je verwarring goed voorstellen en zoek graag voor je uit wat hier precies aan de hand is. Helaas heb ik je gegevens niet en zie ik in je profiel ook geen adresgegevens van je terug. Het vriendelijke verzoek je profiel te updaten met zowel je postcode als huisnummer en hier even een berichtje te doen zodra je dat hebt gedaan. Dan nemen we de situatie onder de loep en helpen we je verder 🙂

Dank alvast! 

Oldtimer222
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn oude mediabox was nog een UPC model dus geen XL. De nieuwe is de MediaboxXL.

Maar wat maakt dat uit? Mediabox defect, dan krijg je toch gewoon een nieuwe en de vervanger is de MediaboxXL.

Oldtimer222
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geüpdate 🙂

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Het maakt wel degelijk uit welke mediabox je gebruikt. Bij een defect én in bruikleen zijnde Mediabox, zal er te allen tijde een vervanging plaatsvinden voor hetzelfde type. En nee, de Mediabox XL is géén vervanger van je oude UPC-mediabox. Waar haal je dat vandaan? Dit is dus ook de reden waarom er eenmalige kosten van € 19,95 in rekening worden gebracht. Je ontvangt namelijk ander apparatuur, in dit geval een Mediabox XL, waardoor het retourproces in gang wordt gezet. Dit brengt kosten met zich mee. En er vindt een pakketwijziging plaats. Check de bevestiging maar. Je pakket wordt gewijzigd! Mocht ik dit laatste helemaal mis hebben, dan hoor ik het graag 🙂 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Oldtimer222 Dank voor het updaten van je gegevens! Je pakket is inderdaad aangepast naar een nieuwe variant van TV Start uit het nieuwe portfolio. Hier hoort een Mediabox XL bij. Gezien je pakket is geupdate naar een nieuwe variant, betaal je inderdaad een eenmalige bijdrage á €19,95 voor het retourneren van je huidige box + het verzenden en activeren van de Mediabox XL. Dit was niet gebeurd als de defecte box was vervangen via het daarvoor bestemde 'swap' proces. Het klopt dus zeker wat @Pineapple aangeeft. 

Waarom er niet voor een ruil van je huidige box naar hetzelfde typ box is gerealiseerd, durf ik niet te zeggen. Dit is nog altijd mogelijk zo lang de 'UPC' box op voorraad is. Uiteraard is er ook een keerzijde: de voorraad raakt een keer op en wordt niet meer aangevuld. In dat laatste geval ontkom je niet aan een pakketwijziging naar het nieuwe portfolio. Met dat in het achterhoofd, kom ik je tegemoet en crediteer ik de eenmalige bijdrage a € 19,95. 

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Bedankt @Vincent voor je reactie én bevestiging omtrent de eenmalige kosten. 

Oldtimer222
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Vincent 

"Waarom er niet voor een ruil van je huidige box naar hetzelfde typ box is gerealiseerd, durf ik niet te zeggen."

Nou simpel, de medewerker vertelde mij dat dít de vervanger was voor mijn 'UPC Box' en de oude box niet meer geleverd werd. Ook nog gesproken of er dan een prijsverschil was maar dit was ook niet het geval. Enige wat miste is de opname mogelijkheid.

 

Bedankt voor de tegemoetkoming 👍

Oldtimer222
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

"Mocht ik dit laatste helemaal mis hebben, dan hoor ik het graag"

 

Bij deze ..

Er zijn natuurlijk altijd mensen die het beter weten maar de meneer van Ziggo die ik aan de telefoon kreeg vertelde mij dat dit de vervanger was van mijn huidige media box, ... en hij is van Ziggo dus hij zal het wel weten 😊.

 

Maar waar haal jij dat vandaan? Werk je ook bij Ziggo😉?

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Het is geen kwestie van beter weten en ook niet om mijn geiijk te halen. Wat ik dus wel had. Omdat ik het zeker wist 🙂 . ..Maar het is niet zoals je zelf aangeeft, dat de Mediabox XL automatisch hiervoor in de plaats komt of vervangen wordt. Je had er immers nog geen een, en daarom worden/werden er eenmalige kosten in rekening gebracht. Puur omdat er ander apparatuur verstuurd wordt. En dat is wat ik wilde aangeven. Het gaat tenslotte om de juiste informatie. Wat ook zeer handig is voor andere klanten om te weten. En deze  informatie haal ik hier gewoon op de Community vandaan. Zo simpel is het. En ik had dus gewoon gelijk 🙂 Zoals ook wordt bevestigd door @Vincent

 

Je laatste opmerking is een dooddoener. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic