1
Vraag
2
Reageer en help mee
Wim0001

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deezer-app op Mediabox Next werkt niet goed

Al een paar maanden probeer ik Deezer uit. Op mijn PC werkt het prima, maar op mijn tv (Deezer-app Mediabox Next) krijg ik vaak foutmeldingen, het begin van een muzieknummer hapert (start dubbel), ik kan de "cursor" niet meer bewegen, ik ben tijdelijk mijn favoriete albums en/of afspeellijsten kwijt enzovoorts. Meestal werkt opnieuw opstarten, maar het blijft maar haperen. Ik heb hierover al een topic aangemaakt in de vorige gebruikersomgeving van Ziggo, maar dat is allemaal (onopgelost) afgesloten.

Wat sowieso niet werkt in de app is het snel vooruit- of achteruit spoelen, die functie doet het nooit. Ook worden bij de accountgegevens niet alle gegevens ingevuld die je online wel gewoon ziet.

Toen ik begon met die app te gebruiken, dacht ik dat het aan mijn wifiverbinding lag, maar zelfs met de Mediabox bekabeld aangesloten kreeg ik op willekeurige momenten foutmeldingen.

Zijn er hier meer gebruikers die klachten hebben over de Deezer-app en zou er iets aan gedaan kunnen worden door Ziggo? Of is er een oplossing die ik over het hoofd zie?

16 Reacties 16
Gem1e

Level 6
  • 101Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Heb je geen optie om via je t.v die app te installeren?

Gelijk als Netflix, Ziggo Go e.d.?

Scheelt wel weer een apart aparaat wat tussen Dezer en je t.v. zit.

Wim0001
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Gem1e Je bedoelt of ik een smart tv heb? Nee, niet. Maar het zou toch gewoon moeten werken als het in de keuze van apps staat bij de Mediabox Next?

Netflix en YouTube werken wel gewoon op die manier, Ziggo Go heb ik niet op mijn tv, is niet logisch toch, alleen voor pc en tablet dacht ik. Via de Mediabox Next kijk ik tv en probeer ik dus ook via Deezer geluid te streamen, met daarbij op beeld de app die helemaal functioneert.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Jammer dat de Deezer app niet lekker werkt @Wim0001 . Goed dat je het ook bekabeld hebt getest, wel teleurstellend dat het geen verschil maakt. Wat voor foutmeldingen krijg je te zien? Hoe start je opnieuw op, bedoel je dan enkel de app of de gehele box?

Wim0001
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Rikst Als ik de app start krijg ik soms alleen het laadscherm (Deezer-logo) in beeld en start het programma niet door. Dan start ik de app opnieuw op en schiet deze wel naar het beginscherm en start een nummer (waar ik niet om gevraagd heb, maar daar gaat het niet om). Bij het niet reageren op de pijltjestoetsen komt er geen foutmelding met een nummer. Ook niet als ik mijn afspeellijsten kwijt ben. Een enkele keer (als een nummer niet opstart) krijg ik een foutmelding "verbindingsprobleem, probeer later nog eens... foutcode ..., ik zal dat binnenkort hier aangeven, ik weet ook niet of het telkens hetzelfde nummer is. Een totale reset doe ik ook weleens, de stroom van de box afhalen, met wisselend resultaat. De verbinding die ik heb met Deezer via mijn computer is wel in orde, ik heb daar zelden een foutmelding.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Is goed, dat horen we dan graag!

Ook wil ik je dan vragen om de box eens opnieuw in te stellen. In dit stappenplan lees je hoe je dit doet. Ik ben benieuwd hoe de app daarna werkt!

Wim0001
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Rikst Oké, ik laat je snel weten of het wat oplevert, alvast bedankt!

Wim0001
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Rikst Gisteren heb ik de mediabox terug ingesteld naar fabrieksinstellingen. Op een paar (structurele) foutjes in de Deezer-app na leek het opgelost te zijn. Gisterenavond kreeg ik bij het tv-kijken (bewaarde opnames) vaak de melding "even wachten", "het is druk op uw wifi-netwerk" enzovoorts. Zelfs met kabel werkt het niet. Ik heb mijn connectbox gereset, stroom af van de mediabox, Deezer startte even op maar valt weer vaak weg. De foutmelding die ik weer een keer kreeg was "Verbindingsfout, probeer het alsjeblieft later! (502)". Het blijft dus krakkemikkig allemaal, ik probeer dit weekend weer verder, ook met kabel. Alleen had ik dat helemaal in het begin (mijn vorige topic hierover) ook al geprobeerd en dat leverde niets op.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Wat gek dat het zo moeilijk blijft verlopen, @Wim0001. Ik kan mij voorstellen dat je gewoon rustig je opnames wilt terugkijken. Ik begrijp dat zelfs wanneer je de box met een internetkabel hebt aangesloten, dit niet werkt en je foutmeldingen blijft krijgen? Heb je de box dan via het menu ook ingesteld op een bekabelde verbinding of alleen de kabel er tussen gedaan? 😮

Wim0001
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Marije , het gaat mij niet om opnames die ik wil terugkijken, gewoon om de muziek die op Deezer staat af te spelen (in cd-kwaliteit, dat type abonnement heb ik). Als ik de kabel aansluit dan stel ik dat ook zo in op de Mediabox, ik heb er nu weer even genoeg van en probeer dat later wel weer een keer. Het gaat nu draadloos nog steeds niet vlekkeloos, gelukkig via mijn pc wél anders stopte ik met Deezer.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

HIer word je inderdaad ook niet gelukkig van als het steeds mis loopt. Houd je ons op de hoogte van je bevindingen? Ook ben ik benieuwd of je met andere apps ook problemen ervaart waarbij er foutmeldingen in beeld komen en of je problemen ervaart met andere apparaten die verbonden zijn met het bekabelde internetsignaal 

Wim0001
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mariska Inderdaad word ik er niet echt gelukkig van, maar het went wel, na een paar pogingen heb ik meestal wel het gewenste muzieknummer, album of afspeellijst werkend. Nog steeds komt het voor dat de app alles kwijt lijkt te zijn, alsof ik vanzelf ben uitgelogd. Andere apps werken goed. Het is wel zo dat ik de laatste tijd ook vaker heb dat bij het opstarten van de mediabox er een paar keer wordt geknipperd met beeldschermen (ruis, spikkels) en dan pakt hij wel of geen beeld. Intussen twijfel ik aan het hele apparaat / systeem dus.

Terugkomend op de Deezer-app, de volgende mankementen heb ik tot nu toe altijd, ben ik de enige gebruiker die dat heeft? Dit heb ik ook aan het begin van dit topic al aangegeven.

Bij het afspelen van een nummer kun je niet snel vooruit- of terugspoelen.

Bij mijn accountgegevens staat niet alles ingevuld. 

Ook kan ik de laatste tijd niet meer een favoriet instellen, het hartje krijg ik niet op "aan". Afspeellijsten in de app zijn sowieso niet echt te doen, ik deed dat via de favorieten en daarna via de computer in de juiste lijst, maar dat werkt nu ook niet. Kortom, dit moet eigenlijk wel beter kunnen toch?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Dat is al niet goed dat het went maar ik snap het wel en zeker als je vaak gebruik maakt van de app. Ik zeg zeker niet dat je de enige gebruiker bent die dit heeft maar ik vind er ook niet veel over terug op onze Community en zelf gebruik ik de app niet. Dus ben ik ook nog voor je na gaan vragen of mijn collega's hier eerder over hebben gelezen maar dat is ook niet het geval.

Wel wil ik feedback graag doorzetten, kun je een filmpje maken van je ervaring? 

Wim0001
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mariska de komende week gaat dat niet lukken, maar ik vraag me sowieso af of een filmpje de boel meer verduidelijkt. Als ik zeg dat de app niet reageert op instructies die ik via de afstandsbediening geef, is dat ook via een filmpje niet te verklaren toch? Ik kom er volgende week op terug, bedankt weer.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Zeker wordt het door een filmpje duidelijker. Dan kan ik het vergelijken met mijn eigen ervaring en proberen te reproduceren. We zien je reactie volgende week graag verschijnen! Thanks alvast 😄

Wim0001
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mariska Afgelopen week heb ik geen storingen meegemaakt in de app, hooguit een keer een dubbele inzet van een nummer dat ik opzoek en daarna afspeel. Ik heb dus niets gefilmd. Alleen vanochtend bleef de "cursor" steken en gebeurde er verder helemaal niets, ook niet na opnieuw starten van de Mediabox (alleen uit/aan, niet stroom eraf). Ik houd het in de gaten, filmen hiervan (deze ochtend) vond ik niet echt zinnig. Hopelijk lukt het morgen weer wel.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alirght, fijn dat het stukken beter gaat! Echt top 🙂
Mocht je het onverhoopt toch nog een keer ervaren, dan mag je uiteraard altijd een filmpje hiervan plaatsen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic