De tv 1 2 en 3 doen het goed, maar bij de overige zenders krijg ik telkens een soort trilling op het beeld. Wat kan ik daarmee doen, want het is erg storend.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke apparatuur gebruik je?
Coax en hdmi/scart kabels gecheckt ? Loshalen en opnieuw verbinden.
Hey @11165850, welkom op de Community!
Die trilling in beeld hoort er duidelijk niet thuis! Ik kan mij voorstellen dat dit je erg in de weg zit en ik wil je dan ook graag helpen om dit uit de weg te ruimen.
Kun je iets meer duidelijkheid geven over de situatie en wat je al hebt geprobeerd?
Als je ook foto's van je aansluiting maakt en die meestuurt, kunnen we je hier goed verder assisteren!
Het betreft alle zenders behalve 1 , 2 en 3
Als het te gek wordt haal ik de stekker eruit . Achterin het toestel zit een kaartje en dat haal ik eruit, ook zitten daar twee draadjes in de tv en die haal ik er ook uit.
Tenslotte stop ik er alles in zoals ik het eruit gehaald heb, dus eerst de stekker ed. .
De tv zet ik dan aan en meestal doet hij het dan en gaat hij eerst allerlei dingen installeren en dan beeld geven. Werkt het dan niet, dan doe ik alles opnieuw.
Heb ik weer beeld, dan kan ik tv kijken, maar na een tijdje krijg ik het weer dat het beeld kort raar doet en dan weer teruggaat naar normaal. Tja leuk vinden wij het maar niet. Ligt dat misschien aan het kaartje dat van Ziggo is ?
Hier word je alles behalve gelukkig van, @11165850. Dat begrijp ik heel goed. Het lijkt mij goed om een aantal dingen onder de loep te nemen om de oorzaak uit te sluiten. @Steefb help je mee? 😄
Blokken, strepen, haperingen en trillingen in beeld zijn kwaliteitsproblemen die ontstaan door een lichte verstoring in het signaal. Je mediabox of CI+ module kan door die verstoring het signaal niet constant foutloos vertalen naar beeld en geluid.
Ik denk dan ook niet dat het bij het kaartje zit, maar in het signaal dat je mediabox/tv binnen krijgt. Hierdoor kan de informatie op het kaartje niet foutloos vertaald worden. Dat moet onderzocht worden. Als je in een reactie een foto meestuurt van de hoofdaansluiting van Ziggo in je woning en daarbij uitlegt hoe je tv daarop is aangesloten (of overal foto's van maakt), dan kunnen de Community en ik je hier goed verder helpen.
Uitleg aansluiting voorbeeld:
- Hoofdaansluiting meterkast
- POA-01-B splitter
- Coax kabel van 5 meter naar wandcontactdoos
- Coax kabel van 2 meter naar mediabox of televisie
Hoe zit 't met kanaal 14 (ziggo sport)? Dat is ook net als ned 1,2, en 3 ongecodeerd.
Verwijder de ci+ module eens, en maak de contacten schoon met een zacht doekje.
Zorg dat deze goed stevig in de TV zit.
Een update maken kun je van de computer , maar dit is de tv.
zou je nog een foto kunnen plaatsen van hoe alles aangesloten is ?
@11165850 schreef:Een update maken kun je van de computer , maar dit is de tv.
Met die update werdt bedoeld hoe het nu gaat, niet ee update van de TV, een slimme TV kan je ook updaten. Alles wat software in zich heeft kan je updaten.
Heb je nog oudere coax kabel die niet goed afgeschermd zijn?
Je noemt 2 draadjes in de TV kun je daar een afbeelding van plaatsen?
Ah dat zijn audio kabeltjes van of naar een extern apparaat daarnaast dus ook 2 HDMI kabels. De coaxkabel ziet er op het eerste gezicht recent genoeg uit.
Hoe ziet de andere kant van die coax kabel eruit de wandcontactdoos en is dat het punt van binnenkomst?
Deze kabels en zeker aansluitingen worden sterk ontraden wegens (4g) instraling.
Dit kan zeker een deel van het probleem verklaren.
Dit is er door Ziggo opgezet met de kabel naar de tv.
@11165850 schreef:Dit is er door Ziggo opgezet met de kabel naar de tv.
De verouderde kabel en aansluiting dat kan maar wel lang geleden die oude kabel gaat die naar een tweede tv of een FM ontvanger?
@Steefb heeft eerder de mogelijke oorzaak 4G instraling via die vermoedelijk niet afgeschermde kabel al genoemd.
Dat de tweede tv niet tegelijk aanstaat maakt hiervoor niet veel uit. Een mogelijk oplossing van het probleem zou zijn die oude kabel en de connectoren vervangen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.