1
Vraag
2
Reageer en help mee
11165850

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deel vd beelden wordt ineens slecht

De tv 1 2 en 3 doen het goed, maar bij de overige zenders krijg ik telkens een soort trilling op het beeld.  Wat kan ik daarmee doen, want het is erg storend.

24 Reacties 24
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Welke apparatuur gebruik je?

 

Coax en hdmi/scart kabels gecheckt ? Loshalen en opnieuw verbinden.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @11165850, welkom op de Community! 

 

Die trilling in beeld hoort er duidelijk niet thuis! Ik kan mij voorstellen dat dit je erg in de weg zit en ik wil je dan ook graag helpen om dit uit de weg te ruimen. 

Kun je iets meer duidelijkheid geven over de situatie en wat je al hebt geprobeerd?

Als je ook foto's van je aansluiting maakt en die meestuurt, kunnen we je hier goed verder assisteren!

11165850
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het betreft alle zenders behalve 1 , 2 en 3

Als het te gek wordt haal ik de stekker eruit . Achterin het toestel zit een kaartje en dat haal ik eruit, ook zitten daar twee draadjes in de tv en die haal ik er ook uit.

Tenslotte stop ik er alles in zoals ik het eruit gehaald heb, dus eerst de stekker ed. .

De tv zet ik dan aan en meestal doet hij het dan en gaat hij eerst allerlei dingen installeren en dan beeld geven. Werkt het dan niet, dan doe ik alles opnieuw.

Heb ik weer beeld, dan kan ik tv kijken, maar na een tijdje krijg ik het weer dat het beeld kort raar doet en dan weer teruggaat naar normaal.  Tja leuk vinden wij het maar niet. Ligt dat misschien aan het kaartje dat van Ziggo is ?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hier word je alles behalve gelukkig van, @11165850. Dat begrijp ik heel goed. Het lijkt mij goed om een aantal dingen onder de loep te nemen om de oorzaak uit te sluiten. @Steefb help je mee? 😄 

 

Blokken, strepen, haperingen en trillingen in beeld zijn kwaliteitsproblemen die ontstaan door een lichte verstoring in het signaal. Je mediabox of CI+ module kan door die verstoring het signaal niet constant foutloos vertalen naar beeld en geluid. 

 

Ik denk dan ook niet dat het bij het kaartje zit, maar in het signaal dat je mediabox/tv binnen krijgt. Hierdoor kan de informatie op het kaartje niet foutloos vertaald worden. Dat moet onderzocht worden. Als je in een reactie een foto meestuurt van de hoofdaansluiting van Ziggo in je woning en daarbij uitlegt hoe je tv daarop is aangesloten (of overal foto's van maakt), dan kunnen de Community en ik je hier goed verder helpen. 

 

Uitleg aansluiting voorbeeld:

- Hoofdaansluiting meterkast

- POA-01-B splitter

- Coax kabel van 5 meter naar wandcontactdoos

- Coax kabel van 2 meter naar mediabox of televisie

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Hoe zit 't met kanaal 14 (ziggo sport)? Dat is ook net als ned 1,2, en 3 ongecodeerd.

 

Verwijder de ci+ module eens, en maak de contacten schoon met een zacht doekje.

Zorg dat deze goed stevig in de TV zit.

 

Steefb_0-1628585774046.png

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @11165850

Heb je een update voor ons, heeft de tip van @Steefb nog geprobeerd? En kun je de aansluiting met ons delen?

 

11165850
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een update maken kun je van de computer , maar dit is de tv.

11165850
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nu geeft hij ineens dit beeld

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

zou je nog een foto kunnen plaatsen van hoe alles aangesloten is ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@11165850  schreef:

Een update maken kun je van de computer , maar dit is de tv.


 

Met die update werdt bedoeld hoe het nu gaat, niet ee  update van de TV, een slimme TV kan je ook updaten. Alles wat software in zich heeft kan je updaten.

 

Heb je nog oudere coax kabel die niet goed afgeschermd zijn?

Je noemt 2 draadjes in de TV kun je daar een afbeelding van plaatsen?

11165850
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ah dat zijn audio kabeltjes van of naar een extern apparaat daarnaast dus ook 2 HDMI kabels. De coaxkabel ziet er op het eerste gezicht recent genoeg uit.

Hoe ziet de andere kant van die coax kabel eruit de wandcontactdoos en is dat het punt van binnenkomst?

11165850
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij de andere kant van de kabel

 

groeten

rob

 

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Deze kabels en zeker aansluitingen worden sterk ontraden wegens (4g) instraling.

Steefb_0-1628882594436.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit kan zeker een deel van het probleem verklaren.

11165850
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is er door Ziggo opgezet met de kabel naar de tv.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@11165850  schreef:

Dit is er door Ziggo opgezet met de kabel naar de tv.

 


De verouderde kabel en aansluiting dat kan maar wel lang geleden die oude kabel gaat die naar een tweede tv of een FM ontvanger?

11165850
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo heeft een apparaat geleverd voor de tweede tv, maar ze staan nooit gelijktijdig aan.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Steefb heeft eerder de mogelijke oorzaak 4G instraling via die vermoedelijk niet afgeschermde kabel al genoemd. 

Dat de tweede tv niet tegelijk aanstaat maakt hiervoor niet veel uit. Een mogelijk oplossing van het probleem zou zijn die oude kabel en de connectoren vervangen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic