1
Vraag
2
Reacties
RvK3247

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Deceptie proef Next Mini en (geen) vrijwillige voortzetting

Na eind 2021 de interesse kenbaar gemaakt te hebben om de nieuwe Next Mini te willen testen, kwam 16 december 2021 de  bevestiging dat ons huishouden geselecteerd was voor de proef. In de 2e week januari kwam deze 'box', formaat stapeltje speelkaarten, binnen en direct heb ik deze aangezet en ingesteld op een 2e tv. Na een aantal dagen de stap genomen om de 'echte' Mediabox XL uit te zetten en de hoofd tv te koppelen aan de Next Mini. 


In de testfase tot aan 1 juni toe waren er kleine probleemjes (4K check op kanaal 14 bijv.) of het achterlopen van zenders, maar toen 16 mei de melding per e-mail binnenkwam dat de testfase beindigd zou worden, heb ik zoals in deze e-mail stond op 19 mei het speciale 088 nummer gebeld (1e keer) om de Next Mini te behouden en de Mediabox XL middels een retourpakket te retourneren. De persoon aan de andere kant melde mij dat dit proces in gang gezet zou worden en ik per 1 juni de nieuwe Next Mini als hoofdbox op de factuur zou zien.

De factuur voor juni welke op 23 mei in de mailbox belande melde dit nog niet, waarna ik contact op heb genomen. Het zou allemaal goedkomen. 

Op 1 juni om 12:06 komt een abonnementsbeïndiging binnen. Hierop heb ik na 13.00 gebeld (2e keer) met het speciale 088 nummer, waar men direct aangaf dat er inderdaad een foutje in het proces heeft gezeten bij meerdere klanten, waardoor dit het geval was. Bij het bekijken van Mijn Ziggo zag ik ook dat het TV Complete abonnement met de Mediabox XL verdwenen was, evenals de extra ESPN zenders.

 

Eind de middag thuisgekomen bleek de Next Mini welgeteld 5 seconden te werken, waarna het beeld op zwart/geblokkeerd ging. Oudste dochter in de stress... haar opgenomen series zouden toch niet... "Nee lieverd, kijk via de Ziggo Go app maar" probeerde ik nog. Nog geen halve minuut later... "Die werkt niet meer!!!!!!!!!! Inlogfout!".

Als goede huisvader sus je dan de boel, probeer je het zelf en kom je erachter dat je moet gaan bellen. Wederom gebeld (3e keer); het zou tot 3 dagen duren voordat er weer een tv pakket geactiveerd zou zijn met de zenderpakketten.  En compensatie? "Dan moet u maar weer bellen als het weer werkt..."

 

Gisteren einde de middag eigenwijs als je dan bent, ga je testen. Box aangezet, we hebben beeld, maar rechtsboven verscheen een korte melding "Profiel .... verwijderd". Stress bij mij; het zal toch niet dat...

Navigerende naar ESPN, 1 werkende zender. Navigeren naar Mijn Opnames.... 0% bezet/opgenomen!

Bellen (4e maal) met de normale helpdesk, want het was inmiddels na 18.00. Een goedwillige dame kon zonder pardon de ESPN zenders activeren en vermelde dat hier dezelfde kosten aan zaten zoals in voorgaande maanden. 1 van de 2 problemen afgevinkt. De volgende dame, welke onnodige vragen (welke content, erotisch of...) en zichzelf tegensprak ("u belt via 1200 zie ik" opgevolgd door "heeft u nu het speciale 088- nummer gebeld?" etc.) melde dat ik nog maar 3 dagen moest wachten voor het weer terug zou zijn.

 

Vandaag het speciale 088- nummer gebeld (5e maal). Uitgelegd dat ik in het huishouden 3 vrouwen heb die mij verantwoordelijk houden voor het weg zijn van de opnames. De jongeman aan de andere kant wist direct te melden "sorry, bij opzegging van tv abonnementen, wordt het profiel met opgenomen programma's direct verwijderd."

Het feit dat ik als klant alles gedaan heb wat Ziggo gevraagd heeft om te doen om de situatie te behouden zoals het (technisch) was, is waar maar zo werkte de administratieve procedure helaas niet zoals nu bleek. En terughalen uit de cloud, dat ging niet.

Compensatie? "oh.. ja, ik kan u 3 maanden gratis een zenderpakket aanbieden plus een restitutie voor het aantal dagen wat u niet heeft kunnen kijken?" Of ik dat dan nu, of via nog een keer bellen (6e maal!) na overleg zou willen doorgeven. Doorverbinden met een manager welke een ander voorstel zou kunnen doen, dat ging niet. Wel eventueel met de afdeling klantenbehoud?

 

Klant is koning is mij geleerd bij mijn werkgever(s). In deze voel ik mij, als trouwe betalende Ziggo klant, welke in tijd van de werkgever belt (want na 18.00 is men niet bereikbaar via 088-) in de steek gelaten door de 'klantenservice'.

 

Nu moed verzamelen om 3 dames het slechte nieuws te vertellen en die 6e maal te gaan bellen voor compensatie.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @RvK3247,

 

Wat een verhaal, en wat een ontzettende anticlimax heeft het testen gekregen op deze manier. Ik kan kort uitleggen waar en waarom het mis is gegaan, maar snap ook dat dat allemaal mosterd na de maaltijd is en je inmiddels liever had gehoopt op een oplossing.

 

Toen je op 19 mei contact opnam, is besproken om de Next Mini als hoofdbox te nemen en de Mediabox XL op te zeggen. Dat is, zoals @anoniemforum hierboven ook al scherp opmerkt, niet mogelijk bij je huidige abonnement en had mijn collega moeten herkennen. Daardoor is destijds ook de verkeerde opdracht aangemaakt en die niet goed verwerkt. Correctie: In jouw situatie is inderdaad wel het aanbod gedaan om de Next Mini als hoofdbox te nemen. Waarom deze opzegging alsnog doorgang vond, kan ik vooralsnog niet achterhalen.

 

Het lijkt erop dat je per 1 juni én geen Next Mini meer én geen Mediabox XL (met bijbehorende zenderpakketten) meer had. Dat is ook direct de reden van je verdwenen opnames. Deze staan gekoppeld aan je klantnummer en in de cloud (goed nieuws zou je zeggen, op die manier worden ze namelijk feilloos omgezet van de één naar de andere box), maar worden in zijn geheel permanent verwijderd zodra er helemaal geen TV-product meer aanwezig is. En dat was dus het geval per 1 juni.

 

Zoals gezegd: Ik kan het nog zo gedetailleerd uitleggen, je hebt er weinig aan want je zit nu zonder opnames en met teleurgestelde dochters thuis. Sorry. Je hebt al contact gehad over opties tot een compensatie hiervoor, daarin kan ik niet meer betekenen dan wat je inmiddels is aangeboden.

 

Ik heb je situatie alsnog doorgezet naar mijn directe collega's van de testondersteuning, om te kijken wat hier is misgegaan, hoe we dat kunnen voorkomen in de toekomst en of er toch nog iets mogelijk is. Zonder je al te veel hoop te geven, verwacht ik van dat laatste punt helaas niet veel. 

 

Mocht ik vanaf hier nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag. Nogmaals excuses dat het allemaal zo is gelopen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @RvK3247 

Blijkbaar is alles vreselijk misgegaan.

Ik zie dat je een nieuw account hebt aangemaakt, maar om te testen zul je wel vaker op deze community zijn geweest onder je vorige account.  Dan hoef ik je ook niet te vertellen dat dit een klant-helpt-klant forum is waar ikzelf óók klant ben en dat Ziggo moderators  meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langskomen in elk topic.

Een moderator zal jouw probleem oppikken en waar mogelijk gepaste maatregelen nemen.

Succes en vooral ook sterkte.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

tv compleet met next mini als hoofdbox is momenteel nog niet mogelijk.

waarschijnlijk is dat de oorzaak

momenteel is de next alleen bij tv start als hoofdbox leverbaar.

bij tv compleet en tv max is de next mini alleen als extra box leverbaar

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @RvK3247,

 

Wat een verhaal, en wat een ontzettende anticlimax heeft het testen gekregen op deze manier. Ik kan kort uitleggen waar en waarom het mis is gegaan, maar snap ook dat dat allemaal mosterd na de maaltijd is en je inmiddels liever had gehoopt op een oplossing.

 

Toen je op 19 mei contact opnam, is besproken om de Next Mini als hoofdbox te nemen en de Mediabox XL op te zeggen. Dat is, zoals @anoniemforum hierboven ook al scherp opmerkt, niet mogelijk bij je huidige abonnement en had mijn collega moeten herkennen. Daardoor is destijds ook de verkeerde opdracht aangemaakt en die niet goed verwerkt. Correctie: In jouw situatie is inderdaad wel het aanbod gedaan om de Next Mini als hoofdbox te nemen. Waarom deze opzegging alsnog doorgang vond, kan ik vooralsnog niet achterhalen.

 

Het lijkt erop dat je per 1 juni én geen Next Mini meer én geen Mediabox XL (met bijbehorende zenderpakketten) meer had. Dat is ook direct de reden van je verdwenen opnames. Deze staan gekoppeld aan je klantnummer en in de cloud (goed nieuws zou je zeggen, op die manier worden ze namelijk feilloos omgezet van de één naar de andere box), maar worden in zijn geheel permanent verwijderd zodra er helemaal geen TV-product meer aanwezig is. En dat was dus het geval per 1 juni.

 

Zoals gezegd: Ik kan het nog zo gedetailleerd uitleggen, je hebt er weinig aan want je zit nu zonder opnames en met teleurgestelde dochters thuis. Sorry. Je hebt al contact gehad over opties tot een compensatie hiervoor, daarin kan ik niet meer betekenen dan wat je inmiddels is aangeboden.

 

Ik heb je situatie alsnog doorgezet naar mijn directe collega's van de testondersteuning, om te kijken wat hier is misgegaan, hoe we dat kunnen voorkomen in de toekomst en of er toch nog iets mogelijk is. Zonder je al te veel hoop te geven, verwacht ik van dat laatste punt helaas niet veel. 

 

Mocht ik vanaf hier nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag. Nogmaals excuses dat het allemaal zo is gelopen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@Alex 

is de next mini momenteel wel leverbaar bij een tv compleet of tv max pakket of is het een eenmalige uitzondering ?

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Wat ik gelezen heb, komt het eraan dat de Next mini voor alle pakketten als hoofdbox mogelijk is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic