1
Vraag
2
Reacties
g.bagen

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De radio aansluiting is komen te vervallen, splitters kunnen dan goede opie zijn.

wat is het verschil voor splitters 5-1000 of 5-1250 Mhz, 250Mhz zou je zeggen maar wat zit daar op, of wat komt er nog op?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 20092Posts
  • 1337Oplossingen
  • 9537Likes

Met een splitter die tot 2 GHz getest is, kun je nog jaren vooruit. Splitters waar 1,2 GHz op vermeld staat zijn getest tot die frequentie, maar dat wil niet zeggen dat ze niet hogere frequenties kunnen doorgeven. Zelf maak ik gebruik van een 6 dB forward path attenuator die getest is tot 862 MHz, maar probleemloos OFDM (tot 973 MHz) doorgeeft.

Van FM-zenders is geen sprake meer. Digitale radio loopt net als TV via DVB-C.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66954Posts
  • 4704Oplossingen
  • 18562Likes

Daar komt het snellere internet download op, de standaard is al een aantal jaren de 5-2000 splitter, die Ziggo gebruikt bij een aansluiting en als Ziggo een splitter opstuurt voor vervanging van een oude splitter die mogelijk problemen veroorzaakt.

Coax splitter | Ziggo

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 20092Posts
  • 1337Oplossingen
  • 9537Likes

Momenteel is tot 1 GHz in gebruik. Het OFDM-kanaal (t.b.v. DOCSIS 3.1) loopt van 879 tot 973 MHz. Latere uitbreidingen van dit kanaal, t.b.v. hogere downloadsnelheden, vereisen AOP's en aansluitmateriaal dat tot tenminste 1,2 GHz doorgeeft. Ook is er nog één OFDM-kanaal, terwijl de huidige modems er al twee kunnen koppelen. Kun je iets met deze informatie? Overigens begrijp ik niet helemaal de relatie van je vraag met de titel van je topic.

g.bagen
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Thobiasheebe,Het ging mij om of ik de oude splitters moet vervangen .

Om te verkomen dat ik die volgend jaar alweer splitters moet vervangen omdat je dan niet alle zenders of met je Router niet meer uit de voeten kan het Multiplexing en het nodig zijn van de bandbreedte van de FM zenders dacht ik dat het in de nabije toekomst er voor zorgt dat 5-1250 Mhz nodig is.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 20092Posts
  • 1337Oplossingen
  • 9537Likes

Met een splitter die tot 2 GHz getest is, kun je nog jaren vooruit. Splitters waar 1,2 GHz op vermeld staat zijn getest tot die frequentie, maar dat wil niet zeggen dat ze niet hogere frequenties kunnen doorgeven. Zelf maak ik gebruik van een 6 dB forward path attenuator die getest is tot 862 MHz, maar probleemloos OFDM (tot 973 MHz) doorgeeft.

Van FM-zenders is geen sprake meer. Digitale radio loopt net als TV via DVB-C.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic