1
Vraag
2
Reacties
bennemans

Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

De plakstrip crisis

Toen ik de titel van deze post invulde stond er "Geen vergelijkbare berichten". Ik dacht "Ja, zou wat wezen, nog iemand met een bericht wat gelijk genaamd is!" Als dat zo was zou ik toch de schaal van dit probleem opnieuw overwegen...Maar goed... (er vanuit gaand dat er maar 1 klitteband plakstrip bij de mini hoort te zitten) vindt ik het al raar dat er maar 1 bij zit. Vooral omdat er 2 stukjes klitteband op de mini zitten. (En ik geef toe dat dit niet zo slim is van mijn kant) maar ik heb de plakstrip aan de onderkant van de Next Mini geplakt. Hij hing aan de bovenkant dus naar voren en zou er gegarandeerd afvallen. Nou geef ik toe dat het materiaal waar mijn TV van is ook rottig is voor deze gebruiksreden. De hele achterplaat van de TV kwam bijna mee bij het (uiteindelijk) verwijderen van de plakstrip. Maar goed, ik heb dubbelzijdig plakband aan de andere kant van de Mediabox geplakt. Mijn gekluns ook weer! 🙄 Nog geen 24 uur later laten bijde strips los. Dat moet wel aan de TV liggen want die meegelverde klitteband strip plakt als de pest!!! (Wat natuurlijk heel mooi is)

Ik zat dus met dit:

20220525_222415.jpg

Ik heb de strips er met veel moeite weer afgehaald en zat met een kleverige Next Mini. Met geen mogelijkheid meer schoon te krijgen. Ondertussen liet het beeld alle visuele storingen op de wereld zien! Is HDMI echt ZO gevoelig?

Morgen maar weer naar kijken...

Ik weet niet of iemand nog tips heeft maar wees tenminste gewaarschuwd...

Veder super positief over de Next Mini!

Fijne avond nog. 😄

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Harold

Level 9
Expert
  • 286Posts
  • 18Oplossingen
  • 53Likes

Bij de Next mini wordt 1 plakstrip meegeleverd. Via onderstaande link in stappenplan kun je zien hoe je uit het zicht de next mini kan bevestigen. 
https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/nieuw-pakket/hoe-kijk-je#/ik-wil-kijken-me...

2C3C6B10-A796-4B4E-9EE1-BC2E0B010157.png

Bekijk in context

13 Reacties 13
MR_CHIP

Level 18
Expert
  • 6963Posts
  • 100Oplossingen
  • 2419Likes

mij lijkt het op zich al niet handig om dingen te gaan plakken aan apparaten die je in bruikleen hebt, om eventuele schade aan het apparaat te voorkomen 🙂

bennemans
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

De Next Mini komt wel met een Klitteband strip met een plakkertje erop om hem aan de TV te bevestigen. Als Ziggo het als een functie aangeeft zou het gek zijn als het niet werkt.

MR_CHIP

Level 18
Expert
  • 6963Posts
  • 100Oplossingen
  • 2419Likes

excuus dan heb ik niks gezegd mij was niet bekend dat de next mini daar juist mee geleverd wordt ik ben alleen de normale next gewend/gezien 🙂

AoxoMoxoA

Level 17
Super Expert
  • 3211Posts
  • 73Oplossingen
  • 2006Likes

Als het om plakken gaat, zul je altijd rekening moeten houden met warmte. Veel, niet alle etiketten, laten zich een stuk gemakkelijker verwijderen wanneer je bijvoorbeeld eerst een föhn gebruikt om het etiket te verwarmen om daarna pas het etiket eraf te halen. Voor kleverigheid die dan nog achterblijft is wasbenzine vaak een uitkomst.

Bij de mini horen twee strips klittenband te zitten, een is te weinig. Als de plaats, waar de Mini aangeklit/-geplakt wordt, warm wordt dan is er een reële kans dat door de warmte de kleefkracht te sterk afneemt, waardoor de Mini alsnog aan zijn kabeltjes gaat bungelen.

Op de foto zie ik dat het plakken op zowel het oppervlak van de Mini alsmede op het oppervlak van de tv geen succes is gebleken, waarbij ik in eerste instantie aan de kwaliteit van de plakstrip twijfel. Te oud, te warm, niet geschikt of gewoon ondeugdelijk

Bij plakken is bovendien heel belangrijk dat de ondergrond heel goed schoon is, absoluut geen vet, absoluut geen stof.

bennemans
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Oh nee... ik heb sowieso maar 1 strip erbij gekregen. Kak 💩

bennemans
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Next Mini komt momenteel exclusief bij TV start geleverd en wordt alleen gebruikt door een erg gelimiteerd aantal klanten dus dat snap ik compleet. 😀

Harold

Level 9
Expert
  • 286Posts
  • 18Oplossingen
  • 53Likes

Bij de Next mini wordt 1 plakstrip meegeleverd. Via onderstaande link in stappenplan kun je zien hoe je uit het zicht de next mini kan bevestigen. 
https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/nieuw-pakket/hoe-kijk-je#/ik-wil-kijken-me...

2C3C6B10-A796-4B4E-9EE1-BC2E0B010157.png

Harry1960

Level 5
  • 54Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Er zit 1 stukje op de Next Mini en 1 stukje met beschermfolie wat op de TV geplakt moet worden, dat maakt twee.

Zeg maar 1x mannelijk en 1x vrouwelijk 😎

bennemans
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Oh dan klopt het 😀

Bert

Level 21
Super Expert
  • 64724Posts
  • 4520Oplossingen
  • 17360Likes

@bennemans  schreef:

Next Mini komt momenteel exclusief bij TV start geleverd en wordt alleen gebruikt door een erg gelimiteerd aantal klanten dus dat snap ik compleet. 😀

@bennemans Hij is ook als extra mediabox verkrijgbaar: Extra tv in huis | Televisie | Ziggo

Bert_0-1653581190958.png

bennemans
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Erg goed van Ziggo vindt ik! Misschien dat wij ooit naar een beter TV pakket upgraden (met een Next box) en dan kan ik om mijn kamer toch een Next Mini hebben.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 64724Posts
  • 4520Oplossingen
  • 17360Likes

@bennemans Als je nu al een abonnement met een Next mini hebt, dan kan je al uitbreiden met een Next mini, als ik het goed begrijp.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic