1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Skatecrazy

Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

De ondertiteling valt bij elke gebruik van de tv (met Next) constant uit

Ten eerste, ik ben doof. En de ondertiteling is voor mij belangrijk.

 

Sinds 3 dagen terug stapte ik van Humax 5300c naar Next.

En ik stel in de instellingen de ondertiteling aan in. En op volgende dag zette ik de tv aan, bleek de ondertiteling ineens niet meer. Ik controleerde in de instellingen naar de ondertiteling. Bleek uitgesteld te zijn. Heel raar. Met Humax stond de ondertiteling constant aan. Met Next juist niet.

 

Paar uur later wilde ik de tv opnieuw gebruiken...ja hoor, de ondertiteling stond weer uit. Dus ik moet elke dag enof elke gebruik de ondertiteling elke keer aan instellen...zo irritant! 

Met Humax stond de ondertiteling constant aan. Met Next juist niet.

 

Hoe krijg ik met Next de ondertiteling altijd AAN te instellen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community @Skatecrazy

Super irritant dat je elke keer de ondertiteling opnieuw aan moet zetten. Wat @KBX458 zegt klopt hoor, dit zou niet hoeven. Het moet een vaste instelling zijn. 

Ik ben gelijk aan het testen geslagen en bij mij blijft de instelling gewoon opgeslagen. Zelfs na een reset (box voor minimaal 30 seconden van de stroom). Ik wil je eigenlijk vragen om de mediabox terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Wanneer deze hersteld zijn, mag je wederom deze stappen doorlopen en verwacht ik heel eerlijk gezegd dat de instelling ook bij jou bewaard blijft. Wanneer dit niet zo is, laat het dan nog even weten.

Bekijk in context

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Je moet slechthorenden aanklikken. (foto 2)

Bekijk in context

20 Reacties 20
Meldingen
Aan Uit
Skatecrazy
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

20220225_193151.jpg

Skatecrazy
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Niemand?

 

?😳?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Klik eens op ondertiteling aan en stel vervolgens ondertiteling voor slechthorenden in.

Skatecrazy
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@KBX458 

Ja, heb ik paar al gedaan. Bij volgende gebruik is de ondertiteling elke keer uitgeschakeld. 

Dat hoort niet zo...toch? 

 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Dit probleem heb ik nog niet eerder op de community voorbij zien komen.

Een instelling behoort m.i. ook niet te verlopen.

Mogelijk dat een moderator in de achtergrond een oorzaak kan ontdekken. Ik heb hen een seintje gegeven.

Skatecrazy
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@KBX458 

Vast en zeker bedankt! 

En ik heb ook op Twitter aan Ziggo ernaar al getweet te vragen.  

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Beperk je contact tot de community. De moderators hier hebben meer mogelijkheden dan de reguliere helpdesk, FB of Twitter.

Zo voorkom je tevens dat zaken elkaar in de weg gaan lopen.

Skatecrazy
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@KBX458 Oh, ok. Dat snap ik. Goed van je tip.

 

Hopelijk reageert een van de moderators hier op en of dat de ondertiteling van Next bij elke gebruik altijd ingeschakeld kan blijven staan. 

Bedankt 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Er komt zeker een reactie vanuit het moderatie-team.

Maak je daar geen zorgen over.

Skatecrazy
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@KBX458 

Ok, is me duidelijk 🙂

Ik wacht wel af 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Zet je nog even je postcode en huisnummer in je community-profiel? 

Dan kan men de juiste gegevens raadplegen.

Skatecrazy
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@KBX458 

Ah, ik zie het al. Al ingevuld. Toppie va  je! 🙏

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community @Skatecrazy

Super irritant dat je elke keer de ondertiteling opnieuw aan moet zetten. Wat @KBX458 zegt klopt hoor, dit zou niet hoeven. Het moet een vaste instelling zijn. 

Ik ben gelijk aan het testen geslagen en bij mij blijft de instelling gewoon opgeslagen. Zelfs na een reset (box voor minimaal 30 seconden van de stroom). Ik wil je eigenlijk vragen om de mediabox terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Wanneer deze hersteld zijn, mag je wederom deze stappen doorlopen en verwacht ik heel eerlijk gezegd dat de instelling ook bij jou bewaard blijft. Wanneer dit niet zo is, laat het dan nog even weten.

Skatecrazy
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Jiri hebt u ook de tv paar keren uitgezet en aangezet? 

 

In Info staat de ondertiteling constant AAN op, uhm...

 

Ik heb de mediabox Next op de fabriekinstellingen te terugzetten.

Daarna probeer ik de stappenplan om de ondertiteling te inschakelen. En het stond nog AAN. 

 

Zie twee foto's. 

 

Ik laat van me dit week nog horen of het opgelost is. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Je moet slechthorenden aanklikken. (foto 2)

Skatecrazy
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

??? Wat is het verschil tussen ondertiteling en slechthorenden...

 

Ik dacht dat ondertiteling voor Doven om te lezen is en Slechthorenden voor Slechthorenden om het geluid en lezen is of ik heb het mis.

 

Ok, ik heb op jouw tip Slechthorenden aangevinkt. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Laat maar weten of het verschil maakt en of het probleem daarmee is opgelost.

Skatecrazy
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Jiri en @KBX458 

 

Ik heb daarnet de tv uitgezet en opnieuw aangezet...verhip, de ondertiteling staat (nog) aan. 😳👌🏻

 

 

Ik wil niet vroeg juichen...ik ga dit week nog kijken of de ondertiteling bij elke gebruik nog in werking blijft. 

Dan markeer ik als oplossing.

 

Ik laat van me nog horen 🙏🏻

Skatecrazy
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Jiri en @KBX458 

 

Bij elke tv-gebruik staat de ondertiteling eindelijk vastgesteld...geweldig...!!!

@Jiri en @KBX458, hartstikke bedankt!

 

Waarom worden wij, Doven als Slechthorenden genoemd?

Doven en Slechthorenden zijn niet hetzelfde. Wij, Doven horen niks en Slechthorenden horen beetje.

 

Zou niet handig geweest zijn als er "ondertiteling voor doven" op hoofdmenu en ook op contextmenu zou staan? 

Dat om de verwarring te voorkomen...

 

Het is maar een idee.