Ten eerste, ik ben doof. En de ondertiteling is voor mij belangrijk.
Sinds 3 dagen terug stapte ik van Humax 5300c naar Next.
En ik stel in de instellingen de ondertiteling aan in. En op volgende dag zette ik de tv aan, bleek de ondertiteling ineens niet meer. Ik controleerde in de instellingen naar de ondertiteling. Bleek uitgesteld te zijn. Heel raar. Met Humax stond de ondertiteling constant aan. Met Next juist niet.
Paar uur later wilde ik de tv opnieuw gebruiken...ja hoor, de ondertiteling stond weer uit. Dus ik moet elke dag enof elke gebruik de ondertiteling elke keer aan instellen...zo irritant!
Met Humax stond de ondertiteling constant aan. Met Next juist niet.
Hoe krijg ik met Next de ondertiteling altijd AAN te instellen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welkom op de Ziggo Community @Skatecrazy
Super irritant dat je elke keer de ondertiteling opnieuw aan moet zetten. Wat @KBX458 zegt klopt hoor, dit zou niet hoeven. Het moet een vaste instelling zijn.
Ik ben gelijk aan het testen geslagen en bij mij blijft de instelling gewoon opgeslagen. Zelfs na een reset (box voor minimaal 30 seconden van de stroom). Ik wil je eigenlijk vragen om de mediabox terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Wanneer deze hersteld zijn, mag je wederom deze stappen doorlopen en verwacht ik heel eerlijk gezegd dat de instelling ook bij jou bewaard blijft. Wanneer dit niet zo is, laat het dan nog even weten.
Je moet slechthorenden aanklikken. (foto 2)
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Niemand?
?😳?
Klik eens op ondertiteling aan en stel vervolgens ondertiteling voor slechthorenden in.
Ja, heb ik paar al gedaan. Bij volgende gebruik is de ondertiteling elke keer uitgeschakeld.
Dat hoort niet zo...toch?
Dit probleem heb ik nog niet eerder op de community voorbij zien komen.
Een instelling behoort m.i. ook niet te verlopen.
Mogelijk dat een moderator in de achtergrond een oorzaak kan ontdekken. Ik heb hen een seintje gegeven.
Beperk je contact tot de community. De moderators hier hebben meer mogelijkheden dan de reguliere helpdesk, FB of Twitter.
Zo voorkom je tevens dat zaken elkaar in de weg gaan lopen.
@KBX458 Oh, ok. Dat snap ik. Goed van je tip.
Hopelijk reageert een van de moderators hier op en of dat de ondertiteling van Next bij elke gebruik altijd ingeschakeld kan blijven staan.
Bedankt
Er komt zeker een reactie vanuit het moderatie-team.
Maak je daar geen zorgen over.
Zet je nog even je postcode en huisnummer in je community-profiel?
Dan kan men de juiste gegevens raadplegen.
Ah, ik zie het al. Al ingevuld. Toppie va je! 🙏
Welkom op de Ziggo Community @Skatecrazy
Super irritant dat je elke keer de ondertiteling opnieuw aan moet zetten. Wat @KBX458 zegt klopt hoor, dit zou niet hoeven. Het moet een vaste instelling zijn.
Ik ben gelijk aan het testen geslagen en bij mij blijft de instelling gewoon opgeslagen. Zelfs na een reset (box voor minimaal 30 seconden van de stroom). Ik wil je eigenlijk vragen om de mediabox terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Wanneer deze hersteld zijn, mag je wederom deze stappen doorlopen en verwacht ik heel eerlijk gezegd dat de instelling ook bij jou bewaard blijft. Wanneer dit niet zo is, laat het dan nog even weten.
@Jiri hebt u ook de tv paar keren uitgezet en aangezet?
In Info staat de ondertiteling constant AAN op, uhm...
Ik heb de mediabox Next op de fabriekinstellingen te terugzetten.
Daarna probeer ik de stappenplan om de ondertiteling te inschakelen. En het stond nog AAN.
Zie twee foto's.
Ik laat van me dit week nog horen of het opgelost is.
Je moet slechthorenden aanklikken. (foto 2)
??? Wat is het verschil tussen ondertiteling en slechthorenden...
Ik dacht dat ondertiteling voor Doven om te lezen is en Slechthorenden voor Slechthorenden om het geluid en lezen is of ik heb het mis.
Ok, ik heb op jouw tip Slechthorenden aangevinkt.
Laat maar weten of het verschil maakt en of het probleem daarmee is opgelost.
Bij elke tv-gebruik staat de ondertiteling eindelijk vastgesteld...geweldig...!!!
@Jiri en @KBX458, hartstikke bedankt!
Waarom worden wij, Doven als Slechthorenden genoemd?
Doven en Slechthorenden zijn niet hetzelfde. Wij, Doven horen niks en Slechthorenden horen beetje.
Zou niet handig geweest zijn als er "ondertiteling voor doven" op hoofdmenu en ook op contextmenu zou staan?
Dat om de verwarring te voorkomen...
Het is maar een idee.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.