1
Vraag
2
Reageer en help mee
RoBeZ

Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De mute werkt niet bij de Next Mini.

Beste L.s.,

Op de afstandsbediening werkt de mute knop niet van de Next Mini (luidspeaker met kruis verschijnt niet in beeld). Ik heb daar al verschillende keren over gebeld met jullie. Maar het wordt niet opgelost. Zelfs een nieuwe afstandsbediening gekregen. Niets helpt. Zelfs komt de volume balk niet in beeld.

Wat is de volgende stap. Een nieuwe Next mini modem?

Groet,

R.Bezuur

8 Reacties 8
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61421Posts
  • 4179Oplossingen
  • 15595Likes

De Next mini en de Next hebben zelf geen volume regeling, er is geen luidspeaker met kruis en een volumebalk van de Next, die kunnen wel in beeld komen als je TV dat zelf heeft en je TV gekoppeld is aan de Next mini / Next.

Met de afstandsbediening kun je het volume van je TV of je versterker bedienen als je die koppelt met de afstandsbediening: Afstandsbediening en tv koppelen | Klantenservice | Ziggo

RoBeZ
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Bert,

Doordat jullie servers niet bereikbaar zijn kan ik jou voorstel niet uitvoeren. Er staat de volgende code op het scherm CS9993. Mijn Maxi mini staat online via wifi. Dus ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

Groet,

RoBeZ

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61421Posts
  • 4179Oplossingen
  • 15595Likes

Je schrijft jullie, dit is een klant helpt klant forum.

Ziggo medewerkers hebben Ziggo voor hun naam staan en komen vanzelf langs in ieder topic.

 

Heeft de Next mini een wifi verbinding met het modem of zit er nog een ander wifi apparaat tussen?

 

Kun je eens proberen on de Next mini tijdelijk met een netwerkkabel aan te sluiten op het modem?

RoBeZ
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Bert,

Ik heb de Maxi mini totaal gereset. Daarna werkte wel de verbinding met jullie server. Ik heb jouw voorstellen uitgevoerd, maar helaas het werkt niet. Ik moet wel even melden dat het geluid via een Sonos installatie gaat. Als ik de Tv instelling instel doet de mute het maar voor ca.15 sec. en gaat dan automatisch weer aan. Op de Sonos instelling doet de mute het helemaal niet. Dat heeft geen zin. Maar dat de mute het maar voor ca.15 sec. doet brengt geen soelaas. Elke keer drukken lost niets op. Het zal wel in de maxi mini of de afstandsbediening liggen. Ik heb van jullie ook al een nieuwe afstandsbediening gekregen, hielp ook niet. Mss is het software matig op te lossen door de fabrikant van de maxi mini. Ik hoor wel hoe het verder gaat. Maar het blijft vervelend. Overigens zijn er meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben gemeld.

Groet,

RoBeZ

RoBeZ
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Bert,

Ik bedoel de Next mini. Foutje.

Groet,

RoBeZ

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61421Posts
  • 4179Oplossingen
  • 15595Likes

"Daarna werkte wel de verbinding met jullie server."

 

@RoBeZ 

Je schrijft jullie, dit is een klant helpt klant forum en ik ben gewoon een andere klant van Ziggo.

Ziggo medewerkers hebben Ziggo voor hun naam staan en komen vanzelf langs in ieder topic.

 

Verder is het afwachten of er iemand anders een idee heeft wat te doen.

Van Sonos weet ik niets.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2761Posts
  • 393Oplossingen
  • 969Likes

Hallo @RoBeZ, vervelend dat het nog steeds niet werkt. Ik zie dat je hier in juni contact met ons over hebt opgenomen. Mijn collega heeft toen aangegeven dat het mogelijk mis ging in de koppeling tussen de Sonos en de voice afstandsbediening. Ik ben benieuwd of het wel werkt op het moment dat je de sonos loskoppelt? 

RoBeZ
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Lotte,

Helaas kan ik dat niet doen. Ik heb mijn tv in een liftkast. Zodoende moest ik zijn eigen tv-soundbar loskoppelen van de tv. Dus als ik Sonos losmaak van de tv, heb ik helemaal geen geluid. Dus dan kan ik jouw voorgestelde test niet uitvoeren. Het vreemde is dat met de vorige mediabox XL ik het totale probleem niet had. Dus is er toch iets software matig iets in de Next mini die dit probleem veroorzaakt. Wachten maar op een software update of weer een nieuwe box, die op de markt komt. Het is natuurlijk raar in deze tijd van digitalisering dit euvel er is. Ik zal niet de eerste zijn die een Sonos installatie op z'n tv heeft aangesloten. Ik hoor het wel wat nog mogelijk is. Groet, RoBeZ

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic