RoBeZ

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De mute werkt niet bij de Next Mini.

Beste L.s.,

Op de afstandsbediening werkt de mute knop niet van de Next Mini (luidspeaker met kruis verschijnt niet in beeld). Ik heb daar al verschillende keren over gebeld met jullie. Maar het wordt niet opgelost. Zelfs een nieuwe afstandsbediening gekregen. Niets helpt. Zelfs komt de volume balk niet in beeld.

Wat is de volgende stap. Een nieuwe Next mini modem?

Groet,

R.Bezuur

29 Reacties 29
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De Next mini en de Next hebben zelf geen volume regeling, er is geen luidspeaker met kruis en een volumebalk van de Next, die kunnen wel in beeld komen als je TV dat zelf heeft en je TV gekoppeld is aan de Next mini / Next.

Met de afstandsbediening kun je het volume van je TV of je versterker bedienen als je die koppelt met de afstandsbediening: Afstandsbediening en tv koppelen | Klantenservice | Ziggo

RoBeZ
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Bert,

Doordat jullie servers niet bereikbaar zijn kan ik jou voorstel niet uitvoeren. Er staat de volgende code op het scherm CS9993. Mijn Maxi mini staat online via wifi. Dus ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

Groet,

RoBeZ

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je schrijft jullie, dit is een klant helpt klant forum.

Ziggo medewerkers hebben Ziggo voor hun naam staan en komen vanzelf langs in ieder topic.

 

Heeft de Next mini een wifi verbinding met het modem of zit er nog een ander wifi apparaat tussen?

 

Kun je eens proberen on de Next mini tijdelijk met een netwerkkabel aan te sluiten op het modem?

RoBeZ
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Bert,

Ik heb de Maxi mini totaal gereset. Daarna werkte wel de verbinding met jullie server. Ik heb jouw voorstellen uitgevoerd, maar helaas het werkt niet. Ik moet wel even melden dat het geluid via een Sonos installatie gaat. Als ik de Tv instelling instel doet de mute het maar voor ca.15 sec. en gaat dan automatisch weer aan. Op de Sonos instelling doet de mute het helemaal niet. Dat heeft geen zin. Maar dat de mute het maar voor ca.15 sec. doet brengt geen soelaas. Elke keer drukken lost niets op. Het zal wel in de maxi mini of de afstandsbediening liggen. Ik heb van jullie ook al een nieuwe afstandsbediening gekregen, hielp ook niet. Mss is het software matig op te lossen door de fabrikant van de maxi mini. Ik hoor wel hoe het verder gaat. Maar het blijft vervelend. Overigens zijn er meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben gemeld.

Groet,

RoBeZ

RoBeZ
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Bert,

Ik bedoel de Next mini. Foutje.

Groet,

RoBeZ

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Daarna werkte wel de verbinding met jullie server."

 

@RoBeZ 

Je schrijft jullie, dit is een klant helpt klant forum en ik ben gewoon een andere klant van Ziggo.

Ziggo medewerkers hebben Ziggo voor hun naam staan en komen vanzelf langs in ieder topic.

 

Verder is het afwachten of er iemand anders een idee heeft wat te doen.

Van Sonos weet ik niets.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @RoBeZ, vervelend dat het nog steeds niet werkt. Ik zie dat je hier in juni contact met ons over hebt opgenomen. Mijn collega heeft toen aangegeven dat het mogelijk mis ging in de koppeling tussen de Sonos en de voice afstandsbediening. Ik ben benieuwd of het wel werkt op het moment dat je de sonos loskoppelt? 

RoBeZ
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Lotte,

Helaas kan ik dat niet doen. Ik heb mijn tv in een liftkast. Zodoende moest ik zijn eigen tv-soundbar loskoppelen van de tv. Dus als ik Sonos losmaak van de tv, heb ik helemaal geen geluid. Dus dan kan ik jouw voorgestelde test niet uitvoeren. Het vreemde is dat met de vorige mediabox XL ik het totale probleem niet had. Dus is er toch iets software matig iets in de Next mini die dit probleem veroorzaakt. Wachten maar op een software update of weer een nieuwe box, die op de markt komt. Het is natuurlijk raar in deze tijd van digitalisering dit euvel er is. Ik zal niet de eerste zijn die een Sonos installatie op z'n tv heeft aangesloten. Ik hoor het wel wat nog mogelijk is. Groet, RoBeZ

Newton

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het zelfde probleem met de mute. Next mini verbonden met de Denon AVR-X1000 versterker. Is er al een oplossing voor dit probleem?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Newton  aangezien @RoBeZ  weinig mogelijkheden tot testen heeft... zou jij misschien uit kunnen proberen wat er gebeurt als de Denon versterker losgekoppeld wordt van de tv? Kan dan wel het volume van de tv met de afstandsbediening van de Next bediend worden? (Mute en harder/zachter).
Als het dan wel werkt gaan we verder zoeken en zullen we voor RoBeZ ook een oplossing kunnen vinden.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Hier werkt volume en mute wel met een denon versterker.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Bij een oom van mij met een Denon DRA-800h ook.

Newton

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ga ik doen. Mijn Denon is wel een oudje. Ik zie in de reactie dat andere Denons wel goed werken. Ik probeer ook nog een reset van mijn Denon. Ik laat het binnenkort weten.

Newton

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Welk type heb je?

Newton

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de Denon avrx1000 afgekoppeld en de Next mini op HDMI van TV aangesloten. De mute op de tv werkt dan goed. Zodra ik de Denon ook aansluit gaat het weer fout. Oplossing zit waarschijnlijk in de config van de Denon. 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Newton  Dit is het type waar hert bij mij oom mee werkt: Denon DRA-800h, De TV is een Panasonic TX-55GZW954, de Next is een Arris DCX960. In het menu van de Next wel aangegeven dat je de Denon voor volume wilt gebruiken. Bij mijn oom wordt er dan automatisch geschakeld tussen volume TV en als de Denon aanstaat wordt het volume daarvan geregeld en gemute. Het is dus niet zo dat het volume van de Next zelf geregeld wordt.

Newton

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@jansmarcel thanks. Ik ben er achter dat het aan de instellingen van de video uitgang op de Denon ligt. Bij video de HDMI instelling HDMI bediening zorgt volgens mij voor het probleem. 

20231108_131450.jpg

Newton

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Moet het nog verder onderzoeken. Kan ook nog de HDMI kabel zijn van de TV naar de Denon.....

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

IMG_20231021_150412_HDR~2.jpg

Zo ziet het er op de DRA-800h uit. Voor zo ver ik kan zien is het vergelijkbaar.
Je ziet dat ik "Voeding" voor hem op "uit" heb gezet. Dit is er alleen voor dat de versterker niet met de tv mee uitgaat. En de "TV audio switching" ook op "uit" zodat de versterker niet meteen met de TV aan gaat, maar alleen wanneer dit gewenst is.

Uitgelicht topic