1
Vraag
2
Reacties
Paul68

Level 5
  • 76Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

De laatste dagen staat met enige regelmaat beeld op tv stil en dan ook (hevige) "blokvorming"

De laatste dagen staat op onze tv met enige regelmaat het beeld ineens stil en ervoor en/of daarna ook (behoorlijke) blokvorming. Volgens de site van Ziggo is er op ons adres geen storing........wat nu te doen?

Wij hebben een mediabox Next.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4385Posts
  • 358Oplossingen
  • 1776Likes

@Paul68 dat zijn niet de ingrediënten voor een relaxed avondje tv kijken. Sorry voor dit gedoe.

En inderdaad, zoals al aangegeven is waren er bekende kuren in de regio. Via die link kan je altijd kijken wat er loos is. Het zou nu trouwens opgelost moeten zijn. 

Is het nog steeds niet best? Dan kan je eerst deze stappen uitvoeren. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76290Posts
  • 5197Oplossingen
  • 22483Likes

Is het met live TV of met opnames / replay / on-demand?

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Paul68
Topicstarter
Level 5
  • 76Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Het is bij live tv. Zag net dat er al veel aandacht is voor dit probleem, ik ben blijkbaar niet de enige. Dat het in Gelderland is klopt.....wij wonen in Arnhem.

Hoop dat er snel een oplossing komt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76290Posts
  • 5197Oplossingen
  • 22483Likes

Bert_0-1662844823132.png

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4385Posts
  • 358Oplossingen
  • 1776Likes

@Paul68 dat zijn niet de ingrediënten voor een relaxed avondje tv kijken. Sorry voor dit gedoe.

En inderdaad, zoals al aangegeven is waren er bekende kuren in de regio. Via die link kan je altijd kijken wat er loos is. Het zou nu trouwens opgelost moeten zijn. 

Is het nog steeds niet best? Dan kan je eerst deze stappen uitvoeren. 

Noel

Level 10
  • 380Posts
  • 1Oplossingen
  • 121Likes

Misschien dat ik mijn vragen in dit topic kan stellen.

Hoe werkt het eigenlijk als je bijvoorbeeld op RTL4 iets opneemt en het ook live kijkt?

Is het live kijken dan via de coax? Of geeft Ziggo ook iets door via IPTV?

Ik neem aan dat alles live altijd via de coax loopt hoeveel opnames je ook gepland hebt en dat alles wat je van de opnames terugkijkt van IPTV is opgenomen en bekeken kan worden?

Dus Replay en de opnames functioneren met IPTV?

Kan het zijn dat de bitrate van de opnames,replay tv wat lager is dan via de Coax?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76290Posts
  • 5197Oplossingen
  • 22483Likes

@Noel Met de Next mini gaat alles via IP en met de Next gaat live via de coax en als je live terugspoelt, na ongeveer 3 minuten terug en verder is via IP en opnames en replay ook via IP.

Ik ervaar teruggespoelde live TV en opnames en replay niet als minder beeld dan live via de coax.

hans6011

Level 8
  • 216Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes

Idd, vanmorgen hier ook; de laatste dagen . Weliswaar alleen blokvorming én glitches. 

was enkele jaren geleden de reden om van die andere terug te keren bij ziggo. 

hoop van harte dat het hier bij kan blijven 🥱😂👊

Noel

Level 10
  • 380Posts
  • 1Oplossingen
  • 121Likes

Hoi Bert,

Dankjewel voor je reactie. Moet nog even en ander testen ..ik weet nu gelukkig hoe het systeem werkt.

Meld me later hierover. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic