Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

De Ziggo zender van de maand februari: Eurosport - Home of the Olympics!

Wil je volledig op de hoogte blijven van de Olympische Winterspelen 2018, dan ben je bij Eurosport aan het juiste adres. Laat dit nou net de gratis zender van de maand februari zijn!
Eurosport 2 is onderdeel van Movies & Series XL en is deze maand voor iedereen beschikbaar op kanaal 411.
Speciaal voor de Olympische Spelen heeft Eurosport drie extra zenders toegevoegd op kanaal 408, 409 en 410. Deze pop-up zenders zijn beschikbaar van 9 tot en met 25 februari. Ook via Ziggo GO vind je de zenders terug. Je hoeft niets te missen! Eurosport biedt een handig overzicht van alle wedstrijden tijdens de Spelen.

Toevoeging pop-up zenders
Kijk je digitale tv zonder kastje of kijk je via een CI+ module, dan worden de 3 pop-up zenders automatisch toegevoegd aan je zenders. Maak je gebruik van een televisie die niet gecertificeerd is door Ziggo, stel dan je tv opnieuw handmatig in, zodat de zenders worden toegevoegd. Kijk op deze pagina of je televisie is gecertificeerd door Ziggo. Je vindt de check bij Veelgestelde vragen: 'Is mijn tv geschikt om digitaal tv te kijken?'

Home of the Olympics
Live verslagen, samenvattingen en hoogtepunten van de Winterspelen komen allemaal voorbij, veelal voorzien van Nederlands commentaar. Voor de nachtbrakers onder ons: de live uitzendingen worden rond 01.00 uur ’s nachts tot 16.00 uur uitgezonden, vanwege het tijdsverschil met Zuid-Korea. Daarna zijn de herhalingen en samenvattingen te zien.

Openingsceremonie
Het is altijd weer een mooi spektakel waarbij alle sporters feestelijk worden onthaald. Op 9 februari zie je om 12.00 uur de openingsceremonie van de Winterspelen in Pyeongchang, Zuid Korea.

Team NL
In 2014 sleepten we 24 medailles binnen met de sport waar we het beste in zijn: schaatsen! Ook bij snowboarden en skeleton is Nederland van de partij, maar je ziet Nederland vooral stralen bij langebaanschaatsen en shorttrack. We hebben een waslijst aan toppers. Houd daarbij vooral Sjinkie Knegt, Sven Kramer, Kjeld Nuis en Ireen Wüst in de gaten. Dit jaar ligt de voorspelling op 19 medailles voor TeamNL. Hoeveel medailles slepen we volgens jou binnen? Geef het aan in de poll.

Skeleton
Kimberley Bos pakt de primeur. Zij is de eerste die Nederland vertegenwoordigd bij de sport skeleton. Dit is een aparte vorm van sleeën waarbij je met je buik op de slee ligt en zo naar benden glijdt. Dit gaat vliegensvlug met topsnelheden van 140 kilometer per uur. Laten we dat maar aan Kimberley over 😉

Keiharde winterse actie en sensationele inhaalmanoeuvres
Exclusief op Eurosport 1 zijn de finales van snowboardcross en skicross te volgen. Met z’n vieren tegelijk racen de snowboarders en skiërs over een verraderlijk en bochtig parcours naar beneden. Wie het eerste over de finish komt wint. Maar dan moet je wel overeind blijven en zonder kleerscheuren uit de onderlinge duels tevoorschijn komen! Zet onderstaande alvast in je agenda:

Snowboardcross:
Mannen op 15-02 @05.30 LIVE finales (met herhalingen om 11.00 en 17.00)
Vrouwen op 16-02 @04.05 LIVE finales (met herhalingen om 11.00 en 17.00)

Skicross:
Mannen op 21-02 @05.15 LIVE finales (met een herhaling om 17.00)
Vrouwen op 23-02 @06.00 LIVE finales (met herhalingen om 08.10 en 16.30)

Aan spannende sporten geen gebrek deze maand! Bij welke sport zit jij op het puntje van je stoel?

***Kopje 'Toevoeging pop-up zenders' is op 7 februari toegevoegd.***
24 Reacties 24
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Super bedankt Ziggo. Kunnen we mooi alles volgen!
simon de kat

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben er niet blij mee.zien de spelen al genoeg,liever natuur en/of historische of crime zender.
Marianne
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Met de zender van de maand heb je voor ieder wat wils. Dit keer belichten we Eurosport, zeker omdat alle liefhebbers van de Olympische Spelen hier alles mee kunnen volgen. Vorige maand was Nat Geo Wild als zender van de maand aan de beurt. Wie weet zit er volgende maand iets voor jou bij, simon de kat! Houd onze Community in ieder geval in de gaten 😉
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
hier nog een weetje: http://www.totaaltv.nl/nieuws/engels-commentaar-bij-tijdelijke-olympische-eurosportkanalen-ziggo/
Peter Horizon

Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes
Ik kan de zender van de maand en eurosport 2 niet vinden op ZiggoGo (zender van de maand blijft zwart en eurosport 2 kan ik helemaal niet selecteren..). Ik heb een standaard pakket.:rolling_eyes:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Zender van de maand zit, volgens mij, tussen RTLZ en Ziggo Sport als "Ziggo TV"
Speciaal voor de Olympische Spelen heeft Eurosport drie extra zenders toegevoegd op kanaal 408, 409 en 410. Deze pop-up zenders zijn beschikbaar van 9 tot en met 25 februari.

Eurosport 2 zit in Movies & Series XL.
rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
De drie extra Eurosport zenders zijn vandaag toegevoegd op kanaal 408, 409 en 410. De extra zenders zijn te bekijken van 9 tot en met 25 februari. :first_place: :tv:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Eurosport 2 (kanaal 411) is inmiddels vrij te ontvangen
Peter Horizon

Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes
Ok. Ik heb vandaag inderdaad 3,4,5 erbij in HD Eurosport 1 in HD maar nog geen Eurosport 2 op Ziggo Go app...
Yuioup

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik probeer naar Eurosport 3, 4 en 5 te kijken via de App of op Ziggo Go, maar ik zie alleen maar de "Zender van de maand" scherm.

Hier screenshot:



https://i.imgur.com/AZHV3M7.png
Verwijderd account
Niet van toepassing
Yuioup Het is vandaag 8 februari :smiley:
rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
De drie extra Eurosport zenders (kanaal 408, 409 en 410) zijn door Ziggo inmiddels opengezet. Er zijn al live sporten te volgen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Morgen de opening, spannend toch 🙂
Mocht iemand willen weten wat er allemaal gaan gebeuren of waneer de opening is, kijk op deze link of deze link.
Habovabo

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja leuk dachten we: alle Eurosport zenders open tijdens de OS. Echter blijkbaar niet wanneer je in Waalre woont want dan heb je vette pech. De zender van de maand op kanaal 996 is normaal wel te krijgen echter (behalve Eurosport 1) slaat het Ziggo-Waalre pakket de andere Eurosportzenders over. Dus een zender van de maand op 411 b.v. is hier niet te ontvangen. De helpdesk weet totaal niet met een vraag hierover om te gaan, anders dan: u hebt geen digitale tv! En laten we die nu al jaren hebben met een pakket van Ziggo.

Kortom: Welkom in Waalre, Ziggo, maar dit hadden we ons toch anders voorgesteld.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Habovabo Vreemd, volgens mij voor iedere abbo gelijk ik zou de zenders opnieuw zoeken via de tv/mediabox of in Mijn Ziggo de zenders opnieuw ophalen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/zenders-zoeken/
Habovabo

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Uiteraard geprobeerd (via mediabox/terug naar fabrieksinstelingen); zenders worden gewoon overgeslagen. Het lijkt erop dat er via KTWaalre maar een beperkt zenderaanbod is.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Natuurlijk is het voor iedereen gelijk. Ze kunnen toch geen gemeente uitsluiten voor het zien van de OS 2018?

Heb je de zenders bekeken die worden doorgegeven door Ziggo? https://community.ziggo.nl/zenderaanbod-tv-pakketten-156/de-zender-van-de-maand-februari-eurosport-home-of-the-olympics-24075
Verwijderd account
Niet van toepassing
Gewoon weer de helpdesk bellen, ze kunnen op afstand de ontbrekende zenders activeren
Habovabo

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Tja, makkelijker gezegd dan gedaan. Om na tig doorschakelingen (want oud UPC gebied etc.) te horen te krijgen dat ik om b.v. kanaal 411 te krijgen ik echt een "box"moet hebben. Het feit dat ik een "box" heb (oude Humax) waarmee ik de digitale kanalen doorkrijg en altijd de zender van de maand ontvang op kanaal 996 was niet relevant. "U heeft een Ziggo-box nodig voor de (vrijgeschakelde) Eurosport kanalen en meer kunnen we voor u niet doen". Waarvoor mijn hartelijke dank!

@Ziggo: Jullie willen voortvarend aan de slag in Waalre. Dit valt bij mij onder "een valse start".
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic