rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

De NPO stopt per 15 december aanstaande met de televisiekanalen NPO Zappelin Extra en NPO Nieuws.

 

NPO Zappelin Extra en NPO Nieuws vanaf 15 december uit de lucht​

 

De NPO stopt per 15 december aanstaande met de televisiekanalen NPO Zappelin Extra en NPO Nieuws.

Concessiebeleidsplan​

Het stoppen van de twee themakanalen was eerder al aangekondigd door de NPO in haar Concessiebeleidsplan over de periode 2022-2026. Een deel van de programmering van NPO Nieuws zal te zien zijn op NPO Politiek. Dit themakanaal gaat daarnaast ook sportevenementen uitzenden. “Het aanbod op NPO Nieuws is al op verschillende andere aanbodkanalen van de NPO te vinden en op onderdelen bovendien vergelijkbaar met dat op NPO Politiek/Nieuws/Sport. De toegevoegde waarde van het themakanaal NPO Zappelin extra is afgenomen, omdat het aanbod ook op andere kanalen wordt aangeboden, zowel lineair als on demand” aldus de publieke omroep.

Lees verder (Bron: Mediamagazine.nl): https://mediamagazine.nl/npo-zappelin-extra-en-npo-nieuws-vanaf-15-december-uit-de-lucht/

9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dank je wel voor het melden, altijd handig te weten. 😊

Eef2

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat jammer dat NPO Zappelin stopt! Mijn kinderen kijken hier veel naar!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Eef2  schreef:

Wat jammer dat NPO Zappelin stopt! Mijn kinderen kijken hier veel naar!


@Eef2 

Alleen het thema kanaal stopt, Zappelin zal via NPO 3 gewoon blijven waar dit altijd al beschikbaar was.

 

NPO Nieuws was al zonde van de zender ruimte met de doorlopende herhalingen.

Dianchantal

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heel jammer wat is het alternatief voor de kids? Wij kijken altijd even met de kids in de avond voor het slapen gaan. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Dianchantal  schreef:

Heel jammer wat is het alternatief voor de kids? Wij kijken altijd even met de kids in de avond voor het slapen gaan. 


De Zappelin programma's  van NPO3 zijn waarschijnlijk wel terug te kijken.

Eventueel via de NPO Start app.

Cindy0493

Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Super jammer, komen jullie wel met een alternatief voor deze zender? Er zit namelijk verder weinig in het extra kids pakket voor jonge kinderen. 
Misschien een idee om Nick jr. vrij te schakelen voor dit pakket?? 

Lonka

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat wil ik ook wel weten ja. Had dit samen met nick jr als enige echt vaak aan staan. En nu valt 1 van de beste zenders weg. Jammer. Zou dan inderdaad fijn zijn als er wat bij komt ofzo.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Lonka, een warm welkom op de Ziggo Community! Ik kan mij voorstellen dat het een flinke domper is dat het thema kanaal van NPO is gestopt. Helaas is dit een keuze van de zender/omroep zelf. We zullen altijd ons best doen om het aanbod zo breed mogelijk te houden. Zodra er nieuwe zenders toegevoegd worden hoor je dit van ons, ik heb hier nu nog geen informatie over. 

 

Geniet van je dag! 

Classics

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja zeker jammer. Dit aanbod bevatte veel meer vriendelijke filmpjes dan het bestaande aanbod. De kinderen genieten van bijvoorbeeld Raad eens hoeveel ik van je hou. Liever dat dan Spongebob of 'superhelden'

Uitgelicht topic