1
Vraag
2
Reageer en help mee
bennemans

Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

De Mediabox Next Mini (Unboxing & Installatie)

https://www.youtube.com/watch?v=qdmkDhxM-3M

 

**URL aangepast door moderator**

21 Reacties 21
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @bennemans

Wat tof dat je dit filmpje hier deelt! Nu ben ik wel heel erg benieuwd, ben jij degene die hier zoveel tijd in heeft gestoken? Het ziet er super gaaf uit! 

bennemans
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Helemaal zelf gemaakt! 🤠 erg bedankt! 🥳

bennemans
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Er is een nieuwe link want er zat een foutje in deze versie.

Hier is de nieuwe: https://www.youtube.com/watch?v=qdmkDhxM-3M

Als compensatie ook een SmartWifi Pods video: https://youtu.be/pC_EwD3MXiE

bennemans
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Trouwens: als je dat een leuk filmpje vond is die over de SmartWifi Pods misschien ook leuk? https://youtu.be/pC_EwD3MXiE

kcbecker

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik was eerst skeptisch over deze kleine box. Want minder aansluitingen zoals voor optical audio. Maar heb ook optical audio kabel naar de tv. Maar rechtstreeks naar de gewone next ging beter. Maar ben blij verrast over de kwaliteit, sneller, beeld en geluid veel beter! En geluid is zelfs beter dan op de Apple TV 4K. Want ik heb sowieso geen atmos geluidssysteem, doe alles via dolby 5.1. Maar erg mooi apparaatje! En dat allemaal uit zijn kleine mediabox!

bennemans
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Helemaal mee eens hiermee! Was al verrast dat alle Ziggo diensten zoals Movies & Series + YouTube, Netflix & AL DIE ANDERE APPS erop kunnen & ook zo snel!

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Allereerst complimentje voor je filmpje.

Leuk gedaan!

 

Wordt met de Next mini wel EPG (tekst onder logo radiostations) getoond in de Radio app zoals afgebeeld staat in het boekje onder 'Radio luisteren via je tv' ?

Even nieuwsgierig...

20220526_234536.jpg

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Helaas geen Dolby Vision 

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

Ondanks wat opstartproblemen in het begin bij enkele bezitters ben ik zeer tevreden met de Next Mini die ik als extra Mediabox heb aangeschaft ter vervanging van de oude Humax 5300 in de hobbykamer.

Hopelijk mag ik later dit jaar de standaard Next in de woonkamer omruilen voor een tweede Next Mini zodat ik volledig van coaxkabel binnenshuis verlost ben.  

bennemans
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Wow dit is echt gek! Er staar geen naam van de radiozender onder het logo maar er is duidelijk te zien waar die zou moeten staan! WhatsApp Image 2022-05-29 at 7.53.31 PM.jpeg

Ook kan ik wel via Voice Control de naam van een zender inspreken (bijvoorbeeld ''Qmusic Non-Stop'') om deze radiozender te starten. De naam van de zenders is duidelijk dus wel bekend! Of het is een glitch of het is een designkeuze. Misschien moeten we ff iemand met verstand hiervan noemen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vermoedelijk een design flaw en hoe de lokale radio werkt, dat aanbod verschilt per postcode gebied. Datzelfde geld voor de lokale TV zenders.  Op de lokale kanalen van een klant in Limburg zitten andere zenders dan een klant in Groningen. Dat zal de naam weergeven mogelijk bemoeilijken.

Die 'radio app' blijf ik een minpunt vinden tegen over de kanaalnummers.

 

Ik ben heel blij dat mijn huidige provider dit niet zo doet.

bennemans
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Snap ik. Alleen maakt het feit dat ik zenders wel via Voice Control op naam kan zoeken gek.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@bennemans  schreef:

Snap ik. Alleen maakt het feit dat ik zenders wel via Voice Control op naam kan zoeken gek.


Ik ga er vanuit dat je via Voice Control enkel lokale kanalen vind uit je eigen regio, daar moet je dan wel de naam van weten. Dus op zich vind ik dat niet heel gek.

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Ik had ook liever gezien dat Ziggo de ruimte onder het radiologo weer benut voor de zendernaam/epg. Dan wordt het allemaal een stuk duidelijker. Al 2 jaar wordt deze ruimte leeg gelaten en krijg je dit soort standaard logo's zonder iets eronder.

 

Ik ben blij dat ik nu weer een fysieke radioknop heb op de afstandsbediening en dat de radiozenders gewoon weer een kanaalnummer hebben ipv een verstopte radio app.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@bennemans schreef:

Er staar geen naam van de radiozender onder het logo maar er is duidelijk te zien waar die zou moeten staan!

Daar kan inderdaad iets staan, maar niet de zendernaam. Daar kan de programma informatie getoond worden van het actuele programma, maar omdat we die van bijna alle zenders niet hebben tonen we die niet.

joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

fijn dat ik het filmpje alvast heb bekeken. Aansluiten en installeren lijkt voor mij appel eitje.

Nu nog afwachten wanneer mijn next mini word bezorgt inruil voor de humax 5300 voor mijn 2e tv. Ik ben tevreden met de mediabox xl op mijn 1e tv die in in de eco modus heb staan dat scheelt ook veel qua stroom. vind het niet erg dat de box niet snel opstart.

 

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

@mark schreef:

Daar kan inderdaad iets staan, maar niet de zendernaam. Daar kan de programma informatie getoond worden van het actuele programma, maar omdat we die van bijna alle zenders niet hebben tonen we die niet.

Jammer, dat zegt dan ook genoeg over de EPG leverancier. Andere providers  in NL kunnen het wel leveren en alle andere providers die onder Liberty Global vallen net als Ziggo benutten deze functie wel.

 

Dan maar de handleiding aanpassen van de Next (Mini), want hierin staat in de afbeelding dat het wel aanwezig is. Nogmaals jammer...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bizar die info zenden meerdere zenders uit het Ziggo pakket gewoon via Rds mee. 

Toch weer een pluspunt voor radio via FM, DAB+ en Internet Radio.

bennemans
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Ik kan bijvoorbeeld om Qmusic Non-Stop vragen. Dat lijkt mij niet lokaal. 🙂🤔

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic