1
Vraag
2
Reacties
wpm.spaninks

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De Horizon is inmiddels vervangen door de mediabox next mini. Vertraging tussen geluid en beeld.

De (nieuwe) Next Mini met de (nieuwe) kabels aangesloten, incl de JBL, model Bar Studio, soundbar. Zonder aangesloten soundbar geen probleem. Met aangesloten soundbar zit er een vertraging tussen beeld en geluid           De "oplossing" ; (Menu-Instellingen-Beeld en Geluid-Audiovertraging-Met pijltje de audiovertraging  aanpassen totdat beeld en geluid  gelijk lopen) werkt onvoldoende. Bij het pijltje naar rechts wordt "de kwaal" alleen maar erger (meer naar links is niet mogelijk) M,vr,Gr, Willem,  

23 Reacties 23
Meldingen
Aan Uit
Teun

Level 17
  • 4215Posts
  • 182Oplossingen
  • 806Likes

@wpm.spaninks . Er horen graag de afloop.   Vr gr Teun.  Ps zou hem wel op snelle start zetten

wpm.spaninks
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, op "Trage start" hielp na enige tijd ook niet (meer). Donderdag avond nog op  'Snelle start" gezet. Zag er weer hoopvol uit. Heelaas vrijdag weer het aloude probleem. Het vreemde in dit "mini drama" is en blijft; zonder aangesloten Sounndbar is er geen probleem. Als ik de soundbar vervolgens weer aansluit (HDMI) gaat 't een tijdje goed om vervolgens weer niet synchroon te gaan.  ?  

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8213Posts
  • 313Oplossingen
  • 3250Likes

@wpm.spaninks  schreef:

Helaas, op "Trage start" hielp na enige tijd ook niet (meer). Donderdag avond nog op  'Snelle start" gezet. Zag er weer hoopvol uit. Heelaas vrijdag weer het aloude probleem. Het vreemde in dit "mini drama" is en blijft; zonder aangesloten Sounndbar is er geen probleem. Als ik de soundbar vervolgens weer aansluit (HDMI) gaat 't een tijdje goed om vervolgens weer niet synchroon te gaan.  ?  

Ik durf bijna hardop te zeggen : het ligt aan je soundbar.......... Zelf heb ik een mini aangesloten op een Philips oled toestel en een sonos ARC aangesloten op de hdmi 3e port van de TV en ervaar absoluut geen problemen

wpm.spaninks
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

"Als laatste redmiddel" een Ultra High Speed HDMI kabel ( 8 K ). aangeschaft, Zag er ook nu weer veel belovend uit. Helaas, na enig tijd weer het bekende problem. Ik heb de strijd opgegeven en de soundbar verwijderd. Kwalitatief minder geluid maar ook minder ergernis. Iedereen die in dit "mini drama" heeft mee gedacht: bedankt. Voor mij blijft het onbegrijpelijk dat de Soundbar bij de vorige Mediabox xl nooit  problemen heeft gegeven en nu bij de Mediabox Next, type Arres wel .Is het niet vreemd dat bij het opstarten het alles wel goed doet, en na enige tijd geluid en beeld niet synchroon gaan ? M.vr.Gr. Willem.