1
Vraag
2
Reacties
John de k

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De Electronische Programma Gids

Voor de zoveelste keer contact gehad met de Ziggo klantenservice, dit omdat de EPG niet naar behoren werkt.
Op diverse zenders krijg ik alleen namelijk of alleen een dag gedeelte van bijvoorbeeld 8;00 tot 12:00 en niet verder, dan begint hij weer om ongeveer 22:00 tot 04:00 .
Ook reeds eerder geplande opnames van series en dergelijke worden niet opgenomen waardoor ik iedere keer deze programma's met de hand in moet stellen. Ik klaag hier al sinds begin die jaar over bij de klantenservice, steeds hoor ik dezelfde antwoorden, o.a. bij de volgende update is het opgelost, wat niet niet het geval blijkt te zijn, of U moet de Nextbox 30 seconden restten en dan moet hij het weer doen. Ook dan doet hij het niet. Laatst kreeg ikj te horen dat mijn WiFi signaal niet goed is????? Toen ik vertelde dat ik wel de films kan kijken die Ziggo aan biedt als mede o.a. Videoland & Netflix, komt de medewerkster met een kabel aan zetten, omdat het toch aan het WiFI signaal zou liggen. Hoe en ofwanneer wordt dit probloeem nu eens eindelijk opgelost door Ziggo?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@John de k OK, duidelijk, dan heb je een uniek IPv4 adres en een uniek IPv6 adres, mogelijk gaat er hierdoor iets mis met de verbinding met de Next, dat is eerder gezien.

Een Ziggo moderator zou eens kunnen kijken of zij iets meer kunnen vinden over deze materie met eerdere ervaringen.

 

Als je IPv6 in het geheel niet specifiek gebruikt, dan zou IPv4 only op je modem een mogelijke oplossing kunnen zijn.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is niet iets wat in de software zit, ik heb er al jaren geen last van.

 

Hoe maakt de next verbinding met het modem?

Via wifi van het modem of een netwerkkabel naar het modem?

Of via wifi of kabel vanaf een andere router of access point of switch?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen ook diep in de systemen kijken en mogelijk iets zien dan wel advies geven of de juiste stappen zetten.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@John de k Ik snap absoluut dat dergelijke kuren nooit leuk zijn. Dat gaat ten koste van het plezier van het gebruik, dus goed dat je het even aangeeft. Daarom ook welkom!

Allereerst: kan je iets met de ontzettend handige tips van @Bert? Ook als het al is opgelost, dan nog horen we dit graag. 

pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

Om ook maar even in te haken.

Ik weet bijna wel zeker dat dit aan je internetverbinding (verkeerd of niet goed) ligt of een brakke (wifi) verbinding als je mediabox niet bekabeld aangesloten is, dat je tv gids niet goed inlaat. 

Wil je bert zijn vragen beantwoorden.

 

John de k
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De next maakt verbinding via de wifi van de wifi booster 

 

De postcode en huisnummer staan vermeld

 

Bij deze voeg ik de foto's toe

Helaas is het probleem niet opgelost en hapert de EPG nog steeds zoals ik  al eerder vermeld heb.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Nou dan haak ik ook maar even in

 

@Bert Schreef: Dit is niet iets wat in de software zit, ik heb er al jaren geen last van.

 

Dat jij er al jaren geen last van hebt, houdt niet in dat dit probleem niet in de Nextbox zit. Ziggo heeft het probleem van geen informatie in de EPG zelfs erkend en een oplossing aangekondigd in één van de volgende firmware updates (zie link hieronder).

 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/TV-Gids-en-opname-issues-updates-amp-discussie/m-p/852939/hig...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@John de k OK, deze wijze van aansluiten is enigszins verouderd en mogelijk kan daar al een hapering inzitten.

 

Op de eerste wandcontactdoos hoort tegenwoordig een POA-01 B splitter met een kabel naar je modem en een kabel naar je versterker.

Ziggo kan je die gratis toesturen.

 

Aan welke wifibooster is de Next via wifi verbonden?

Een zwarte, een witte of een wifibooster via de stroom?

John de k
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De Next box zit aangesloten op de WiFI booster dii wit gekleurd is en via stroom

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@DON PAPA  schreef:

Nou dan haak ik ook maar even in

 

@Bert Schreef: Dit is niet iets wat in de software zit, ik heb er al jaren geen last van.

 

Dat jij er al jaren geen last van hebt, houdt niet in dat dit probleem niet in de Nextbox zit. Ziggo heeft het probleem van geen informatie in de EPG zelfs erkend en een oplossing aangekondigd in één van de volgende firmware updates (zie link hieronder).

 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/TV-Gids-en-opname-issues-updates-amp-discussie/m-p/852939/hig...


Deels mee eens, het lijkt in de verbinding te liggen, omdat het vaak voorkomt als de Next achter een ander apparaat aangesloten is of via de wifi van een ander apparaat dan het modem verbonden is en die verbetering van de verbinding kan mogelijk via een software update opgelost worden.

 

Vandaar mijn volgende vraag aan TS op welk apparaat de Next aangesloten zit.

John de k
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nu op de Wifi Booster maar als ik hem rechtstreeks aan het modem koppel verhelpt dat ook niet het probleem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@John de k OK duidelijk, dan verder op zoek naar een mogelijke oorzaak.

Zie je hier een IPv6 en een IPv4 adres? What Is My IP? Quickly See My IP Address and My IP Location

Het kan een paar seconden duren voor alles te zien is.

 

Zo ja beide, kun je dan eens de eerste 6 cijfers / letters hier plaatsen?

pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

@DON PAPA @Ik lees niet dat er "geen informatie" vermeld word door @John de k maar dat er delen geladen worden. Of staat er "geen informatie" tussen @John de k 

John de k
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
  • Internetprovider: Ziggo B.V.
  • Host naam: 2001-1c03-4834-be00-4502-fa3f-0369-bb9f.cable.dynamic.v6.ziggo.nl
  • 3525 Utrecht
    IP 4 of 6 toont hij helaas niet
  •  
John de k
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Bert 

 

Excuses was te snel

@Bert 

Sorry hij toont ze wel 

Mijn openbare IPv6
is: 2001:1c03:

Mijn openbare IPv4 is: 84.27.19
 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@John de k OK, duidelijk, dan heb je een uniek IPv4 adres en een uniek IPv6 adres, mogelijk gaat er hierdoor iets mis met de verbinding met de Next, dat is eerder gezien.

Een Ziggo moderator zou eens kunnen kijken of zij iets meer kunnen vinden over deze materie met eerdere ervaringen.

 

Als je IPv6 in het geheel niet specifiek gebruikt, dan zou IPv4 only op je modem een mogelijke oplossing kunnen zijn.

John de k
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Bert
Dank U voor je mee denken dan ga ik even conatct opnemen met Ziggo.

Ik ben wel een beetje technisch onderlegd maar dit gaat voor mij even de spreek woordelijke pet

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@John de k Mocht het lukken via de helpdesk, TOP.

Mocht het niet lukken via de helpdesk, kan een Ziggo moderator je hier verder helpen.

John de k
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Bert Oké dank je wel voor je hulp

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@John de k Ik zie dat je al flink wat tips hebt gekregen! Ben je er uitgekomen met onze telefonische helpdesk? Anders help ik je graag verder. 

John de k
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@ZiggoLotte,

Tot op dit moment is het probleem gelukkig opgelost en werkt alles weer naar volle tevredenheid. Dank U wel.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic