Knight who says
Stamgast
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

De EPG (Elektronische Programma Gids) en Replay

Misschien is dit al wel eens vaker in de community aan de orde gekomen, maar ik kan het niet gevonden krijgen. Betreft Mediabox XL en Ziggo Go app.

Het is iets waar ik me in de EPG (Elektronische Programma Gids) altijd al aan gestoord heb en waar mijns inziens een simpele oplossing voor bestaat.

In de EPG is bij programma’s die nog uitgezonden moeten worden, niet te zien of die wel of niet beschikbaar komen voor replay.

Persoonlijk ben ik al enkele keren gefopt omdat mijn verwachting was dat een programma na uitzending wel middels replay zou kunnen worden teruggekeken en dat ik het daarom niet hoefde op te nemen. Mooi niet dus.

De mediabedrijven die de gegevens voor de EPG aanleveren weten best wel van te voren of een programma na uitzending ook nog teruggekeken kan worden. Die info is dus gewoon beschikbaar.

Ik zou zeggen, zet dan bij die programma’s zolang ze nog niet begonnen zijn het replay-symbool tussen haakjes. Andere manieren zijn natuurlijk ook denkbaar.

Een kleine moeite lijkt me.

Of hebben mediabedrijven er belang bij dat dit niet gebeurd?

Wie maakt trouwens die EPG. Is dat Ziggo?

2 Reacties 2
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 2218Posts
  • 221Oplossingen
  • 476Likes

Dank voor het meedenken en het delen van deze tip @Knight who says! De metadata (TV / programma informatie die in de gids / EPG wordt weergegeven) ontvangen wij van een leverancier voor onze TV platformen. Recent zijn we overgestapt naar een andere leverancier wat de stabiliteit ten goede komt. Je suggestie zou een mooie ontwikkeling zijn, zodat je weet waar je aan toe bent. Ik deel je idee in de bus! Om zeker van je zaak te zijn is opnemen - mits je een geschikt abonnement + mediabox hebt - natuurlijk een prima en wellicht beter alternatief. 

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3855Posts
  • 108Oplossingen
  • 1960Likes

Dit zou een goede verbetering zijn als de EPG betrouwbaar zou zijn. Als je toch al kijkt wanneer iets op tv komt neem het dan gewoon op. Kost je 1 druk op de record knop. Er is ruimte genoeg om op te nemen. Daar hoef je het niet voor te laten.

Buiten dat kun je bij opname eventueel reclame overslaan. Bij replay niet altijd.

Uitgelicht topic