1
Vraag
2
Reacties
Sheldon

Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Datasheet afstandsbediening Next mini.

Ik ben op zoek naar gegevens over de afstandsbediening van mijn nieuwe Next mini box.

Wil deze namelijk gaan inlezen in mijn Philips Pronto RU980 waar ik alle apparatuur zoals  TV,audio, verlichting en ventilatie mee bestuur.

Tot nu toe is het enige signaal wat ingelezen wordt het Vol.up / down signaal.

Op het forum heb ik topics gevonden over de remote van de Next met bijbehorende codes maar die werken niet op de Pronto. De Pronto kan met IR en RF overweg.

Iemand een idee of oplossing voor dit issue?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sheldon
topicstarter
Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Probleem opgelost, ik ga de Next mini weer inleveren en heb mijn abo weer teruggezet naar CI+, en eerlijk gezegd vind ik de beeldkwaliteit met CI+ toch beter dan met de Next mini.

Maar bedienings gemak speelt toch ook een grote rol in het geheel, vandaar deze move.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Visser_
Expert
Expert
  • 1813Posts
  • 55Oplossingen
  • 691Likes

Hoi @Sheldon ,

De mini heeft alleen bluetooth, het gaat dus helaas niet werken met je pronto AB...

Zelfs de HUMAX next niet.Alleen de Mediabox XL en Arris next werken misschien.

Sheldon
topicstarter
Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je snelle antwoord, de Pronto leest wel het IR signaal van de vol. Up/down in.

vandaar mijn vraag om een datasheet (liefst met schema) van deze afstandsbediening waar ik eventueel gedetailleerde info over de werking van deze ab kan vinden.

Visser_
Expert
Expert
  • 1813Posts
  • 55Oplossingen
  • 691Likes

Dat volume up/down gaat direct via de TV, en heeft niks met de mini te maken.

Een echte datasheet is er niet, maar de AB werkt met bluetooth voor de mini en IR voor de TV.

Michel2

Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klantenservice van Logitech spreekt over hexa/pronto-codes

Michel2

Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is voor mij abracadabra. Als zij die hexa/pronto-codes van de next mini hebben, kunnen zij die toevoegen aan hun database, waarna ik de mini kan koppelen aan mijn ab (Harmony) Klopt dat? Wat zijn die codes en waar kan ik ze vinden??

Sheldon
topicstarter
Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Probleem opgelost, ik ga de Next mini weer inleveren en heb mijn abo weer teruggezet naar CI+, en eerlijk gezegd vind ik de beeldkwaliteit met CI+ toch beter dan met de Next mini.

Maar bedienings gemak speelt toch ook een grote rol in het geheel, vandaar deze move.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic