Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Dagpas ESPN

Ik wilde met dit bericht aansluiten bij het in februari door forumlid @Scheepens777 geplaatste topic, maar dat blijkt te zijn gesloten door de moderator(s). Vandaar dit nieuwe topic.

 

Het bericht van @Scheepens777 luidde als volgt:

Gisteren om 14.30 een dagpas besteld.

Binnen enkele minuten was die geactiveerd en konden we kijken.

Alleen vanochtend deden de zenders het al niet meer.

De dagpas is toch voor 24 uur?

 

Op 9-2-2021 komt Ziggo moderator @Erik S met de volgende reactie:

 

Een dagpas is, zoals de naam al doet vermoeden, geldig voor een dag. In dit geval van 08.00 uur 's ochtends tot 08.00 uur 's ochtends de volgende dag (in totaal 24 uren). Het klopt dus dat je om 08.00 uur de volgende dag geen beeld meer had ondanks dat je de dagpas pas om 14.30 uur de vorige dag had besteld (ingewikkeld om te lezen, sorry).

 

Ik zie op onze website dat we communiceren dat de dagpas 24 uren geldig is. Dit kan verkeerd geïnterpreteerd worden en ik kan me voorstellen dat jij denkt dat het 24 uren geldig is vanaf het moment van bestellen. Om die reden ga ik feedback aanmaken op onze website met het verzoek dit aan te passen of duidelijker te formuleren. Dit voorkomt mogelijke verwarring in de toekomst.

 

Sindsdien heb ik niet meer stilgestaan bij dit topic, maar vanmorgen dacht ik er opeens aan. Dus zojuist even gecheckt.

Op de website van Ziggo blijkt de informatie over een dagpas ESPN niet te zijn aangepast, zodat klanten nog steeds op het verkeerde been worden gezet. Erik stelde in zijn reactie dat de informatie verkeerd geïnterpreteerd kan worden, maar in de discussie liet ik weten het daarmee niet eens te zijn; 24 uur kijken is synoniem aan een volledig etmaal en daarover kan geen misverstand bestaan.

 

Langs deze weg een dringend verzoek aan de Ziggo moderators om de informatie op de website van Ziggo zo spoedig mogelijk aan te passen.

4 Reacties 4
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Zeeburgia! Goed dat je hier nog even op terugkomt.

In het vorige topic van @Scheepens777 is in februari een bericht geplaatst door mijn collega Folkert waarin hij aangaf een tweede verzoek te hebben ingediend om de informatie aan te laten passen. Dit omdat de informatie nog niet was aangepast naar aanleiding van mijn melding eerder. In hetzelfde bericht van Folkert zie je dat op 16 maart 2021 de tekst is aangepast. Mogelijk is deze edit van Folkert je (destijds) ontgaan 😉 Voor alle zekerheid heb ik zijn bericht nog even gemarkeerd als oplossing.

Hoe dan ook, de informatie op deze pagina is inmiddels aangepast en moet nu kloppend zijn. Wat bleek is dat er twee verschillende dagpas systemen zijn. Dit was mij eerder niet bekend. Voor de Mediabox Next en Mediabox XL met nieuwe software is een dagpas daadwerkelijk 24 uur geldig. Voor alle andere platformen is de dagpas van 8.00 uur 's ochtends tot de volgende ochtend 8.00 uur geldig. 

 

Ik heb het zojuist nog even gecheckt, maar volgens mij is dit nu goed aangepast. Kies je bijvoorbeeld voor het bestellen van een dagpas op de Mediabox XL met oude software, dan staat er "Op de gekozen datum kun je van 's ochtends 8 uur tot de volgende ochtend 8 uur onbeperkt genieten van je aankoop". Kies je voor de Mediabox XL met nieuwe software? Dan staat er "Vanaf het moment dat je de dagpas koopt is deze 24 uur geldig".

 

Is er toch nog iets wat volgens jou niet klopt? Laat het dan gerust weten hier. Dan kijken we er opnieuw naar 🙂

Zeeburgia
Topicstarter
Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

@Erik Ziggo 

 

Op de website pagina om een ESPN dagpas te bestellen staat nog steeds:

Kijk 24 uur lang topsport met de ESPN dagpas voor € 7,95. De starttijd ligt aan de ontvanger waar je mee kijkt. Meer hierover tijdens het bestellen.

Nu is het best mogelijk dat tijdens het bestelproces het voor de klant duidelijk wordt of de dagpas geldig is voor 24 uur vanaf activatie van de ESPN-zenders, maar klanten met een MediaboxXL met nog niet de nieuwe software worden met deze informatie nog steeds op het verkeerde been gezet.

Mijn voorstel is aan dat informatieblok nog een extra zin toe te voegen:

Voor klanten met een mediaboxXL, die nog niet is geupgrade met de nieuwe software, geldt niet een kijkduur van 24 uur wanneer de bestelling plaatsvindt na 8 uur 's ochtends. Voor die klanten geldt namelijk dat het dagabonnement loopt van 08.00 uur tot 08.00 de volgende ochtend.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Zeeburgia! Dank voor je snelle reactie allereerst. Intern heb ik nog even met Folkert overlegd hierover en volgens ons is één en ander nu wel duidelijk beschreven waar dat eerder niet het geval was.

 

Als we uitgaan van het voorbeeld van de Mediabox XL met oude software erop staat hier (beginpagina) allereerst beschreven "De starttijd ligt aan de ontvanger waar je mee kijkt. Meer hierover tijdens het bestellen". Wanneer een klant vervolgens doorklikt naar de Mediabox XL met oude software erop staat er duidelijk beschreven "Op de gekozen datum kun je van 's ochtends 8 uur tot de volgende ochtend 8 uur onbeperkt genieten van je aankoop". 

 

Bij de beginpagina komt dus al een melding naar voren dat er verschillende scenario's mogelijk zijn en bij het daadwerkelijke bestellen kan een ieder lezen wat voor hem/haar van toepassing is bij zijn/haar digitale televisie product. 

 

Zeeburgia
Topicstarter
Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Ik heb inmiddels zelf ook doorgeklikt als proef en wat je nu in je laatste bericht toelicht, klopt.

Maar ik blijf het misleidend vinden dat op de beginpagina nog steeds staat dat een ieder 24 uur onafgebroken gebruik kan maken van de dagpas.

Ik respecteer dat jullie vinden dat de aanpaste tekst thans meer helderheid biedt, maar ik persoonlijk zie het anders. 

Uitgelicht topic